Citat:
Ursprungligen postat av
Bastuvurpa
Jag håller inte med :-)
Jag tror inte att det ligger hos mig. När jag använder andra strömming apper så som TV4 Play, SVT Play eller Netflix samt PLEX via en polare så laggar det inte.
Man kan inte köra med mobilen, jag fattar inte varför alla jämför med det så fort man får fel då jag inte tycker att det är samma sak men för info, bilden fryser när jag försöker se på TV4 HD på mobilen via betal app IPTV Pro. Då man inte får prata om leverantörer här så blir det ju svårt MEN jag har tidigare frågat Bahnhof som är min ISP rörande det här då jag googlat och man tidigare skyllt på att det ska ligga hos dom men de säger att det inte har begränsningar eller "spärrar" för IPTV men det kan de ju bara säga att de inte har fast de har det... jag kan ju inte bevisa den motsatsen.
Jag utesluter inte att felet ligger hos med men jag tycker det låter otroligt.
Läste du inte vad jag skrev?
Du kan inte jämföra att det funkar med Netflix och andra vanliga tjänster.
Så länge deras servrar inte ligger på samma ställe som din IPTV-leverantörs servrar så blir det ju inte jämförbart.
Inte särskilt svårt att få Netflix med servrar i Sverige att flyta på felfritt.
Körde du med wifi på mobilen så blir det ju exakt samma som att köra med din box du normalt använder.
Du skulle ju testa med ditt 4G och se om det blev skillnad jämfört med ditt fiber från Bahnhof.
Eller så får du väl ta med din box hem till någon som kör en annan ISP och jämföra.