Citat:
Ursprungligen postat av
Bastuvurpa
Det kan jag inte påstå att jag gör, jag har förståelse för att det kan lagga och strula lite då och då men för mig är det konstant. Ja så är det, jag kan se på TV4 på både SE & HD (Skiter i FHD) och det går inte att se på då det laggar konstant. Jag tycker att en sådan jävla självklar kanal ska funka. Jag ska inte behöv starta om min router 3 gånger om dagen bara för de tycker att felet ligger hos mig. Jag tror tyvärr att min leverantör har för taskiga servrar eller taskig lina.... eller rent av för många kunder i förhållande till viken hårdvara man har.
Jag har 250/100 lina där allt är kablat till enheterna och jag vet att det inte är den det beror på, det är omöjligt!
Om det alltid laggar för dig på de olika versionerna av kanalerna så bör det ligga hos dig.
Olika källor till de olika upplösningarna.
Om du testar på din mobil och kör med mobilens mobildata (4G) istället för ditt wifi, hur funkar det då?
Nu vet jag såklart inte vilken leverantör du har, men de större lär inte ha problem med TV4 hela tiden och på alla versionerna av den.
Du kan ju ha 1000/1000 på din fiber men felet kan ju ändå ligga hos dig.
Att andra tjänster funkar spelar ingen roll för tex Netflix, YouTube och andra tjänster har inte sina servrar på samma ställen som din IPTV-leverantör.
Olika vägar fram på internet för att komma till din iptv.