2022-08-24, 19:00
  #5293
Medlem
Bastuvurpas avatar
Om jag läser denna tråd så är det troligtvis Bahnhof som är problemet tots att tråden är från 2016
Citera
2022-08-24, 19:36
  #5294
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag håller inte med :-)

Jag tror inte att det ligger hos mig. När jag använder andra strömming apper så som TV4 Play, SVT Play eller Netflix samt PLEX via en polare så laggar det inte.

Man kan inte köra med mobilen, jag fattar inte varför alla jämför med det så fort man får fel då jag inte tycker att det är samma sak men för info, bilden fryser när jag försöker se på TV4 HD på mobilen via betal app IPTV Pro. Då man inte får prata om leverantörer här så blir det ju svårt MEN jag har tidigare frågat Bahnhof som är min ISP rörande det här då jag googlat och man tidigare skyllt på att det ska ligga hos dom men de säger att det inte har begränsningar eller "spärrar" för IPTV men det kan de ju bara säga att de inte har fast de har det... jag kan ju inte bevisa den motsatsen.

Jag utesluter inte att felet ligger hos med men jag tycker det låter otroligt.

Är ju bara prova en annan leverantör då. Inte så komplicerat.
Citera
2022-08-24, 19:56
  #5295
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är ju bara prova en annan leverantör då. Inte så komplicerat.

Jo visst är det så... får göra det när denna går ut. Vad jag förstått så finns det 2 större linor som olika "återförsäljare" köper in sig på och jag har testat en av de innan och den funkade inte heller. Jag tror eller rädd för att det är Banhof som är boven i dramat.

Skulle vara intressant och veta om det är någon annan som har Bahnhof som ISP och har samma problem... om inte (vet inte hur) så skulle man ju gärna vilja veta mer vad den har för Setup :-)
Citera
2022-08-24, 23:27
  #5296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag håller inte med :-)

Jag tror inte att det ligger hos mig. När jag använder andra strömming apper så som TV4 Play, SVT Play eller Netflix samt PLEX via en polare så laggar det inte.

Man kan inte köra med mobilen, jag fattar inte varför alla jämför med det så fort man får fel då jag inte tycker att det är samma sak men för info, bilden fryser när jag försöker se på TV4 HD på mobilen via betal app IPTV Pro. Då man inte får prata om leverantörer här så blir det ju svårt MEN jag har tidigare frågat Bahnhof som är min ISP rörande det här då jag googlat och man tidigare skyllt på att det ska ligga hos dom men de säger att det inte har begränsningar eller "spärrar" för IPTV men det kan de ju bara säga att de inte har fast de har det... jag kan ju inte bevisa den motsatsen.

Jag utesluter inte att felet ligger hos med men jag tycker det låter otroligt.

Läste du inte vad jag skrev?

Du kan inte jämföra att det funkar med Netflix och andra vanliga tjänster.
Så länge deras servrar inte ligger på samma ställe som din IPTV-leverantörs servrar så blir det ju inte jämförbart.
Inte särskilt svårt att få Netflix med servrar i Sverige att flyta på felfritt.

Körde du med wifi på mobilen så blir det ju exakt samma som att köra med din box du normalt använder.

Du skulle ju testa med ditt 4G och se om det blev skillnad jämfört med ditt fiber från Bahnhof.

Eller så får du väl ta med din box hem till någon som kör en annan ISP och jämföra.
Citera
2022-08-24, 23:37
  #5297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jo visst är det så... får göra det när denna går ut. Vad jag förstått så finns det 2 större linor som olika "återförsäljare" köper in sig på och jag har testat en av de innan och den funkade inte heller. Jag tror eller rädd för att det är Banhof som är boven i dramat.

Skulle vara intressant och veta om det är någon annan som har Bahnhof som ISP och har samma problem... om inte (vet inte hur) så skulle man ju gärna vilja veta mer vad den har för Setup :-)

Jag kör själv med Bahnhof utan problem.

Men det spelat ju ingen roll heller. Mitt Bahnhof går ju inte samma vägar fram till servern som ditt gör.
Så länge vi inte bor vägg i vägg.
Citera
2022-08-24, 23:44
  #5298
Medlem
Bastuvurpas avatar
Jo, jag läste vad du skrev men lätt att kasta hur sig sådana saker för det är ju snudd på omöjligt för mig att testa mot något annat. Inte så man sitter med 3 olika IP abb bara för det är roligt!

Ja, det var just det jag gjorde... testade med mobildata och jag har 4/5 g om det skulle passa telefon att välja 5 g men i detta fallet var det 4G.

Ja, jag får väl testa hos någon annan eller så får jag nöja mig med Play kanaler helt enkelt då jag mer och mer tror det handlar mer om min ISP än IPTV men när man rinegrdom så säger ju dom att "Nä, vi har inga begränsningar på et osv." Blir ett moment 22 så... ja, skita i att ha skiten eller leva med att skiten är som det är. Valet är mitt men nu har jag lite mer kött på benen i fråga och skiter i det för stunden för det finns bättre allternativ för mig.

Jag bryr mig inte så mycket om fotboll eller Hockey så jag saknar inte de kanalerna, jag är mer F1 och då finns F1 TV från F1 själva. Då Viasat Motor ligger efter i IPTV så ser man ju saker i notiser innan man ser det på IPTV, jag kommer sakna svenska kommentatorer men det är inte hela världen.

Slutklämmen, tack för "snacket"... Jag har kommit lite på spåren :-)
Citera
2022-08-24, 23:48
  #5299
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jag kör själv med Bahnhof utan problem.

Men det spelat ju ingen roll heller. Mitt Bahnhof går ju inte samma vägar fram till servern som ditt gör.
Så länge vi inte bor vägg i vägg.

Du har säkert bättre lina till de servarna än vad jag har... då jag har ett problem, du har inte.
Jag har Smart IPTV på en samsung, jag har en ATV med iPlayTV men får sjukt dålig bild med den så väljer gärna tv. Jag har IPTV Pro på mobilen.

Jag har samma problem på alla och alla går vi kabel hemma förutom mobilen... så, nog om det. jag tror dock inte att felet ligger hos mig möjligen på vägen till mig men då är det utanför min kontroll och kan inget göra säkert inte leverantören av IPTV heller

#moment22
Citera
2022-08-25, 01:10
  #5300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Du har säkert bättre lina till de servarna än vad jag har... då jag har ett problem, du har inte.
Jag har Smart IPTV på en samsung, jag har en ATV med iPlayTV men får sjukt dålig bild med den så väljer gärna tv. Jag har IPTV Pro på mobilen.

Jag har samma problem på alla och alla går vi kabel hemma förutom mobilen... så, nog om det. jag tror dock inte att felet ligger hos mig möjligen på vägen till mig men då är det utanför min kontroll och kan inget göra säkert inte leverantören av IPTV heller

#moment22

Uppdatera oss om du testar din box hemma hos någon annan.
Citera
2022-08-25, 08:42
  #5301
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Uppdatera oss om du testar din box hemma hos någon annan.

Absolut!

Kommer hålla er uppdaterade tills jag finner en lösning på det.

Jag fick ett svar från Bahnhof efter de läst problemlänken, de kan vara så att jag behöver en publik IP-adress. Visst, det kan vara en grej man säger från deras sida då den kostar 50:-/mån men visst löser den mina problem så är det en lite summa i det hela.

Jag återkommer :-)
Citera
2022-08-25, 09:41
  #5302
Medlem
Bastuvurpas avatar
Jag kommer inte kunna testa eller köra publikt IP av olika anledningar.

Möjligt att testa hos en med Bredband 2 och med samma IPTV lösning som jag sitter på... samma tv också. jag se om det blir något lagg mm

Återigen, återkommer :-)
Citera
2022-08-25, 23:44
  #5303
Medlem
Flurps avatar
Nu är väl jag en jäklar noob och sätter mig själv i skiten.. Men jag tror att detta är en slamkrypar fråga...
Går det se på sin iptv grunka vilken leverantör man har. Anledningen till frågan är att jag haft samma i flera år nu. ( all info är borta sen länge ) men grejerna bara rullar på. Känner jag vill göra rätt för mig...
Citera
2022-08-26, 09:32
  #5304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Nu är väl jag en jäklar noob och sätter mig själv i skiten.. Men jag tror att detta är en slamkrypar fråga...
Går det se på sin iptv grunka vilken leverantör man har. Anledningen till frågan är att jag haft samma i flera år nu. ( all info är borta sen länge ) men grejerna bara rullar på. Känner jag vill göra rätt för mig...

Så din inloggning fungerar trots att du inte betalar längre...? Jag vet inte, hade inte haft dåligt samvete över det, bara att köra på.
Tror nog iptv-leverantören klarar sin ekonomi utan det, de har väldigt låg skatt på sina inkomster...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in