Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Klimatupplysningen som du länkar till är en ökänd källa till desinformation och pseudovetenskap, bara så du vet.
Ökänd enligt vem då? Johan Rockström, SVT och Aftonbladet, plus en handfull miljöpartister?
Såvitt jag förstår är det generellt hög nivå på diskussionerna, med skribenter på debattsidorna som har väldigt mycket på fötterna. De är långt ifrån alltid överens, dock, och vågorna kan ibland gå heta. Jag är helt övertygad om att kunskapsnivån är mycket högre där än här.
De länkar till artiklar och studier från ”tunga” instanser, analyserar IPCC-rapporter och sågar elegant alarmistiska lögner och larm längs fotknölarna.
Rockström med hans fantasieggande Tipping Points och Hothouse Earth, eller DN:s ”nedräkningsklocka” finner givetvis föga respons där. I stället är det vetenskap som gäller.
De måste vara livrädda för att folk upptäcker den här alternativa informationen, och då är förstås smutskastning ett osvikligt gammalt knep.
Jag skulle tvärtom råda alla att gå in där och läsa. Bara för att skaffa sig en egen uppfattning. Inse att det där med ”97-100 % av alla klimatforskare” definitivt inte stämmer.