2022-05-25, 10:07
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Sluta vara s arg slemhog. Du har ju en bt och en sportbil frn 2008.

Haha, den var bra, nu var du faktiskt rolig
Citera
2022-05-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Jag lste p rika tillsammans i brjan av ret om just den frgan.
Det var en med rtt stort ln som hade en rrlig rnta p 1,25% han hade mjlighet att binda rntan p 3 r till 1,35%, men det skulle han absolut inte gra, fr att han tyckte att han kunde anvnda dom 0,10% till ngot roligare, dessutom vet ju alla att det alltid r billigare med rrlig rnta...
Jag undrar hur han ser p sitt beslut nu?

Han fr vl inse att timingen inte var den bsta.. Nu r det bara att bita i det sura pplet och kra rrligt genom hgkonjunkturen och hoppas p att lgkonjunkturen kommer snabbt... Oddsen att g plus med att binda nu ser ju kanske inte jttegoda ut.

edit: Lite OT men nu brjar pressen vakna, ser p DI att de har flera artiklar p raken som beskriver lget p bostadsmarknaden:

"Boprisfallet kommer och det kan sprida sig"
"Swedbank: nnu tuffare att kpa bostad"
"Experterna: Ny spelplan s mycket faller bopriserna"
Senast redigerad av Merrelito 2022-05-25 kl. 11:22.
Citera
2022-05-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spektakletsplats
Det hr kan vara det absolut dummaste jag lst. Kvinnor investerar ju fr fan bttre och har mer hllbar avkastning(https://sebgroup.com/sv/press/nyhete...eringar-an-man)
Med 47% av spararna kammar kvinnor hem 26% av kapitalvinsterna och det fr SEB med lite filter att se ut som att de r bttre investerare.

Det r ingen hemlighet att kvinnor r mindre riskbengna n mn och att de som grupp drfr alltid i alla sammanhang r lite skrare n mnnen. De har dremot f av vinnarna av samma anledning.
Citera
2022-05-25, 17:45
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.dn.se/ekonomi/prognos-bo...ed-10-procent/

10%..Blir man inte lite som gsp rycker p axlarna..jaha..inte mer? Det r ju bara en skakning eller hur?

S lnge man inte sljer sitt hus s bryr man sig inte om hur mycket priserna faller.
Citera
2022-05-25, 17:47
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
S lnge man inte sljer sitt hus s bryr man sig inte om hur mycket priserna faller.
Ah fortstt att intala dig det...
Citera
2022-05-25, 17:49
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Ja jag bryr mig inte verhuvudtaget fast jag bor i hus😎
Citera
2022-05-25, 17:52
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Lika vl som att jag skiter i hur mycket borntorna gr upp😆
Citera
2022-05-25, 22:51
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Frgan r varfr man "mste snygga till det"? Jag frstr vad du menar med att man bakat in nybyggnationer i en post, men varfr r det s viktigt? r folk verkligen s fixerade vid utbudet totalt? Jag menar det mste ju bli lttare att slja var enskild bostad om de ocks har en egen annons som r skbar separat.

Ser tv alternativ till att det blev s.

1. var inte s snyggt p hemnet och enkelt att navigera nr tio sidor att blddra p raken var objekt som aldrig sldes och av samma typ. Efter tv sidor av lgenheter i samma hus s stngde man helt enkelt ber sidan.
Nybyggnationer var ju precis oslda under ett halvr till ett r under den perioden. Sldes inte ett skit, samtidigt kom flippar lgenheter ut i samma hus.

2. Byggbolagen pushade fram en frndring med detta fr att kunna f slt.

Jag tror en kombo av dessa var anledningen.
Citera
2022-05-27, 11:33
Medlem
svenkolrots avatar
Enligt dagens industri vill EU att Sverige ska ta bort rntebidragen hehe.
Citera
2022-05-28, 13:17
Medlem
Citat:
Enligt dagens industri vill EU att Sverige ska ta bort rntebidragen hehe.

Inget av partierna kommer att gra detta. Speciellt inte under valr och med stigande rntor.
Citera
2022-05-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Inget av partierna kommer att gra detta. Speciellt inte under valr och med stigande rntor.

De har haft chansen flera r och nd fegat ur. Nu r det fr sent, det skulle stllt till det fr mycket om de beslutar om det nu och att det verkstlls om ett r. Ibland r det tur att sosseregeringar r reaktiva och inte tnker s lngt fram, givet man nu har stora ln och tnker egoistiskt framfr vettigt.
Citera
2022-08-24, 12:27
Medlem
Spnnande vinter. Kronan kraschar just nu dessutom vilket kommer sp p behovet av rntehjningar. No turning back now. Finner nd ngot lugn i att vi frtjnar detta. Belnat oss till max, levt ltsasrika och gett bort miljarder till andra lnder fr att framst som solidariska. Nu str vi hr med lngnsa. Lt denna tid bli ett lrande fr kommande generationer. Frlt oss fr det vi stllde till med. Tnk nu p oss alla 90 och 00-talister vars framtid nu r bcksvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in