Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det är bara att konstatera att du är i besittning av en väldigt flexibel moral trots att du faktiskt själv har iklätt dig rollen som trådens vakthavande moralpolis.
Ge lite konkreta exempel på detta pressande, stressande och manipulerande. Hon manipulerade en man som var så dement att det enligt dig själv krävdes ett ryggmärgsprov för att diagnostisera det. Berätta hur hon bar sig åt…..
Detta har jag skrivit flera gånger tidigare, men eftersom jag faktiskt börjar tro på att du verkligen glömt bort det också, så får jag ta hänsyn till dina brister och göra det igen. Tips är att spara detta meddelande istället för att beskylla dina tillkortakommanden på mig.
Ebba har
- trängt sig på Esbjörn efter att hon tagit reda på vem han var och vad han hade som hon ville ha.
- använt sig av en egen vän som vittne till kontaktsskrivningen, istället för att antingen ha någon opartisk eller att Esbjörn också tog med sig någon som stod på hans sida.
- struntat i att Esbjörn inte ville sälja.
- struntat i att Esbjörn helt uppenbart inte hade förmåga hur man förhandlade om priset.
- inte kunna visa upp någon av de värderingar som hon påstod att både hon och Esbjörn tagi del av
- struntat i att Esbjörn såväl i tv-intervjuer som i inlagor till rätten, själv uttryckte att han upplevde sig illa behandlad av Ebba och att han inte ville sälja.
- struntat i att Esbjörn via sina juridiska ombud sa att han inte vill sälja.
- själv berättat att Esbjörn sa nej till försäljning.
- struntat i att Esbjörn upplevde sig lurad, pressad och tjatad på av henne.
- struntat i att Esbjörn kände att hon pressade och stressade fram namnteckningen vid köpavtalet.
- struntat i att Esbjörn själv beskrivit att omständigheterna kring namnteckningen var kaosartat för honom.
- struntat i att Esbjörn har kognitiva funktionshinder och istället exploaterat honom.
- lovat att dra sig ur affären om Esbjörn inte ville sälja, något som hon struntade i när det var uppenbart att han inte ville sälja.
- stämt en äldre man för att han verkligen inte ville sälja sitt släkthus till henne.
- jagat bort Esbjörns första ombud genom att grovt förtala honom.
- ljugit ihop historier om att det var andra än Esbjörn själv, som inte ville sälja.
- försökt via en läkare som aldrig träffat Esbjörn, påstå att det inte var något fel på Esbjörns kognitiva fungerande.
- struntat i efter att det var helt uppenbart att Esbjörn hade kognitiva svårigheter, i hans vilja.
- drivit igenom en affär med en äldre kognitivt funktionshindrad man utan att han hade någon som stöttade honom.
- struntat i att Esbjörn uppvisade ett beteende som väl stämmer överens med ett förvirrat och inkonsekvent beteende.
- struntat i att Esbjörn vid senare medicinska utredningar, uppvisat fynd som gav honom en demensdiagnos.
Så, när du nu läser detta för tionde gången så kan du komma med dina politisk drivna argument för att Ebba har skött affären perfekt, gjort ALLT för att för att ALLT skulle gå rätt till och är vit som snö. Det ska bli så spännande att läsa dina egenpåhittade konspirationsteorier där en stor grupp människor gått i maskopi för att förgöra Ebba, varför Ebba tvingades till att bete sig som ett oempaiskt svin för att skydda sig själv, när hon egentligen bara är en altruistisk viol. Snälla, låt mig få höra dina krystade narrativ igen, så att du kan fortsätta att ödsla tid och energi för att kunna att blunda för att
den här historien kokar ner till en äldre dement man som till sin stora förtvivlan blev avlurad sitt släkthus.