2022-08-22, 20:34
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Att vilja ha tak över huvudet och mat på bordet, Så man slipper sova på gatan hungrig med 2 små barn. Det är inte ytligt, det handlar inte om materiella ägodelar, det handlar om överlevnad.
Och han kan inte ens ge dem det.

Vad ger DIG rätten att babbla om andra människors liv liksom?

Sjukt att du tror att Melina är så svag att utan Solomon skulle hennes liv kollapsa, i deras relation verkar hon vara den enda av dem som står med båda fötterna på jorden. Och om du läser tråden kommer du se att många håller med om att Melina är den stabilaste av dessa 2.

"Konsekvensen av ditt handlande blir förödande. That's for sure."
Vilket handlande? vad har jag gjort?

"Vem är du egentligen att försöka splittra en familj?"
Vad har jag gjort för att försöka splittra en familj?

Du verkar leva i en egen fantasi i din egen hjärna, där du kommer på och påstår en massa saker som mig som inte stämmer. Ganska sjukt faktiskt...
Du verkar inte riktigt klok i huvudet, så kommer sluta svara dig nu.

Nu blev du så där otrevlig igen. Jävligt obehagligt hur du svänger mentalt.

Allt jag vill är att Melina & Salomon ska få.en ärlig chans att etablera sina liv i trygghet, både för deras egen skull men självklart oxå för barnen. Vad vinner du på att försöka krossa deras relation? Vrf tror du att Melina far illa? Grundar du dina åsikter på materiellt nonsens? Tryggheten att ha en stabil grund att stå på, rent emotionellt, väger självklart tyngre än pengar & prylar liksom.

Melina har sina år av missbruk & psykisk ohälsa i bagaget. Salomon har sina år av verbal misshandel & förnedring i sitt bagage. Tillsammans har dessa båda sargade själar nu lyckats att skapa en familj, en grund att stå på. En grund där det förflutna inte spelar ngn roll, där endast framtiden & nuet är i fokus. Vackert. Mycket vackert.

Detta vill alltså du nu förstöra genom att rota fram skelett i garderoben. För att kunna.leva med dig själv så intalar du dig att du gör det för Melinas skull. Har jag rätt?

Det du gör är hemskt. Du ställer dig mellan 2 st vilsna själar genom att aktivt motarbeta deras lycka.
Citera
2022-08-22, 20:38
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Tror faktiskt inte Melina anpassar sig särskilt mycket då hon verkar undergiven (som en kvinna ska vara) av naturen. Därför finner hon trygghet i en man som Salomon, som faktiskt vågar säga ifrån & sätta gränser.

1. Du har nog missat att Melina har borderline folk med borderline brukar ha svårt med att veta gränser och liknande så din bild har du nog fantiserat ihop i huvudet.

2. Lycka till med dina framtida relationer, ingen normal tjej vill vara med en snubbe som riskerar att slå en på käften om man råkar säga något "fel" du kommer endast få trasiga, borderline tjejer med psykisk ohälsa då det är såna som dras till såna som er.
Men du kanske märker det när du börjat komma ut ur puberteten och får lite mer livserfarenhet..

3. Solomon*
Citera
2022-08-22, 22:22
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
1. Du har nog missat att Melina har borderline folk med borderline brukar ha svårt med att veta gränser och liknande så din bild har du nog fantiserat ihop i huvudet.

2. Lycka till med dina framtida relationer, ingen normal tjej vill vara med en snubbe som riskerar att slå en på käften om man råkar säga något "fel" du kommer endast få trasiga, borderline tjejer med psykisk ohälsa då det är såna som dras till såna som er.
Men du kanske märker det när du börjat komma ut ur puberteten och får lite mer livserfarenhet..

3. Solomon*

Du försöker men du når inte riktigt fram, sötnos.

Melina har borderline & kvinnor med borderline mår bara bra av ifall en starkare man tar kommandot & sätter upp ett regelverk som måste följas. Borderline är en hittepåsjukdom, precis som ME, fibromyalgi & postcovid. Därför måste en borderline kvinna hållas kort med hårda regler & strikta ramar. Melina behöver ibland tillrättavisas. Hon behöver uppfostras.

Regelverket i relationen med Salomon måste finnas. Det är för hennes eget bästa. Melina mår inte bra när hon får för mycket frihet. Hon måste ha en fast punkt i tillvaron. En trygghet, som Salomon. En man som kan säga ifrån när hennes barnsliga & tvära sida tar över. Hon behöver en man som kan uppfostra, både ödmjukt & ngt hårdare när det behövs. Endast då kan hon fungera normalt inför sin partner & barn.

Salomon själv ska dock inte behöva provoceras till våld av flashbackare men då Melina verkar vara både trygg & följsam i sin relation till honom så tror jag inte det föreligger ngn som helst risk att han tappar fattning & begår fysiskt våld. Men detta kräver ju förstås att hon håller sig på.mattan med sina barnsligheter. (Vilket jag upplever att hon faktiskt gör). Därför finner jag det mycket onödigt att provocera fram en konflikt mellan dessa båda genom att offentligt förtala & avslöja tidigare misslyckanden & diverse förehavanden av Salomon. Familjen får inte splittras. Den mentala hälsan hos de båda kräver en trygg relation utan att gammalt skit kommer upp till granskning. Det är här & nu som gäller. Familjens lycka hänger på detta. Visa respekt.

Jag tror på Salomon & Melina. Jag tror att de går en lycklig framtid till mötes.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-22 kl. 22:25.
Citera
2022-08-22, 22:25
Bannlyst
Melinda har borderline men säger själv att hon har blivit mycket bättre. Antar att barnen kommer in i vardagslivet och ”blocker” hennes trauman hon ofta pratar om.

Så länge solomon inte gör illa Melina borde det väl vara ok för henne. För att ta hand om en bebis och en tvååring på egen hand är enormt slitigt.
Citera
2022-08-22, 22:30
Bannlyst
Citat:
Du försöker men du når inte riktigt fram, sötnos.

Melina har borderline & kvinnor med borderline mår bara bra av ifall en starkare man tar kommandot & sätter upp ett regelverk som måste följas. Borderline är en hittepåsjukdom, precis som ME, fibromyalgi & postcovid. Därför måste en borderline kvinna hållas kort med hårda regler & strikta ramar. Melina behöver ibland tillrättavisas. Hon behöver uppfostras.

Regelverket i relationen med Salomon måste finnas. Det är för hennes eget bästa. Melina mår inte bra när hon får för mycket frihet. Hon måste ha en fast punkt i tillvaron. En trygghet, som Salomon. En man som kan säga ifrån när hennes barnsliga & tvära sida tar över. Hon behöver en man som kan uppfostra, både ödmjukt & ngt hårdare när det behövs. Endast då kan hon fungera normalt inför sin partner & barn.

Salomon själv ska dock inte behöva provoceras till våld av flashbackare men då Melina verkar vara både trygg & följsam i sin relation till honom så tror jag inte det föreligger ngn som helst risk att han tappar fattning & begår fysiskt våld. Men detta kräver ju förstås att hon håller sig på.mattan med sina barnsligheter. (Vilket jag upplever att hon faktiskt gör). Därför finner jag det mycket onödigt att provocera fram en konflikt mellan dessa båda genom att offentligt förtala & avslöja tidigare misslyckanden & diverse förehavanden av Salomon. Familjen får inte splittras. Den mentala hälsan hos de båda kräver en trygg relation utan att gammalt skit kommer upp till granskning. Det är här & nu som gäller. Familjens lycka hänger på detta. Visa respekt.

Jag tror på Salomon & Melina. Jag tror att de går en lycklig framtid till mötes.
Varför ska hon behandlas om hon ändå bara har en hittepåsjukdom?

Du verkar väldigt insatt. Är du psykiatriker?
Citera
2022-08-22, 22:31
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoobs
Melinda har borderline men säger själv att hon har blivit mycket bättre. Antar att barnen kommer in i vardagslivet och ”blocker” hennes trauman hon ofta pratar om.

Så länge solomon inte gör illa Melina borde det väl vara ok för henne. För att ta hand om en bebis och en tvååring på egen hand är enormt slitigt.

Det är precis det här jag menar. Relationen med Solomon är bara bra för henne. Familjelivet får henne att lämna det destruktiva i hennes liv & för första gng någonsin verkar hon hysa hopp inför framtiden. Detta är delvis Solomons förtjänst & delvis barnens.
Citera
2022-08-22, 22:35
Bannlyst
Tror inte att Solomoon skulle misshandla Melina medan de bor hos moa. De kommer ju få ett vittne.

Har han blivit dömd för sina brott? Villkorlig dom t ex kan vara ett lämpligt straff om man går in i en ny relation efter att ha varit våldsam mot sin förra partner. Då håller man sig på mattan
Citera
2022-08-22, 22:38
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Varför ska hon behandlas om hon ändå bara har en hittepåsjukdom?

Du verkar väldigt insatt. Är du psykiatriker?

Det handlar inte om.ngn medicinsk behandling utan snarare om att skapa vardagsrutiner som inte tillåter henne att falla in i ett destruktivt levnadsmönster (som kan härledas till.hennes tidigare liv som missbrukare).

Melina har även fått ngt att leva för, ngt som minimerar hennes barnsliga behov av att sätta sig på tvören eller sova bort sin dag etc. Familjen, dvs Solomon & barnen får henne att hysa en.mer realistisk verklighetsbild av vardagen. Att livet är ngt värdefullt. Väl värt att ta hand om & ta vara på.

Tryggheten som Solomom erbjuder Melina får henne att må bra & fokusera på de intressen som gynnar familjen. Därför mår hon bättre.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-22 kl. 22:40.
Citera
2022-08-22, 22:41
Bannlyst
Citat:
Det är precis det här jag menar. Relationen med Solomon är bara bra för henne. Familjelivet får henne att lämna det destruktiva i hennes liv & för första gng någonsin verkar hon hysa hopp inför framtiden. Detta är delvis Solomons förtjänst & delvis barnens.
Ja de verkar ju ha hittat sin grej liksom att leva för. Låt dem leva så. Hans förra tjej hade han såklartibtr samma relation till.

Han verkar ju också ha dragit en rejäl omstart. Även om det såklart mest varit fokus på Melinas omstart efter att ha bott på de där hemmen, missbrukat, dålig uppväxt mm.

Ge honom en ny chans. Han är ju liksom inte pedofil eller något sådant. Min farsa hade också enorma aggressioner mot mig när jag var barn och var våldsam ofta mot mig. Han är ledsen över det idag och hjälper mig med mycket. Tyvärr kan man aldrig begära en ursäkt från folk när man blivit behandlad dåligt. Det är min erfarenhet. Då får man gå vidare och ge dem en ny chans att bevisa att de kan bara bättre människor också.
Citera
2022-08-22, 22:51
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ja de verkar ju ha hittat sin grej liksom att leva för. Låt dem leva så. Hans förra tjej hade han såklartibtr samma relation till.

Han verkar ju också ha dragit en rejäl omstart. Även om det såklart mest varit fokus på Melinas omstart efter att ha bott på de där hemmen, missbrukat, dålig uppväxt mm.

Ge honom en ny chans. Han är ju liksom inte pedofil eller något sådant. Min farsa hade också enorma aggressioner mot mig när jag var barn och var våldsam ofta mot mig. Han är ledsen över det idag och hjälper mig med mycket. Tyvärr kan man aldrig begära en ursäkt från folk när man blivit behandlad dåligt. Det är min erfarenhet. Då får man gå vidare och ge dem en ny chans att bevisa att de kan bara bättre människor också.

Tråkigt att höra om din far. Men det är glädjande att höra ngn som kan förlåta & ge en ny chans. Att gå vidare liksom. Det är så fruktansvärt lätt att döma. Du har verkligen förstått det hela. Du har gott hjärta.

Alla förtjänar en andra chans, även Solomon. Alla förtjänar lycka & så länge Melina är lycklig & mår bra så förtjänar de båda allmänhetens respekt. Resan dom gjort tillsammans är grym.

Det krävs mycket att orka stiga upp från askan, därför har jag svårt att förstå alla här som i tråden som vill vara med att sparka på den som redan ligger. Tråkigt. Men Melina & Solomon är starkare än så.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-22 kl. 22:53.
Citera
2022-08-22, 22:53
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om.ngn medicinsk behandling utan snarare om att skapa vardagsrutiner som inte tillåter henne att falla in i ett destruktivt levnadsmönster (som kan härledas till.hennes tidigare liv som missbrukare).

Melina har även fått ngt att leva för, ngt som minimerar hennes barnsliga behov av att sätta sig på tvören eller sova bort sin dag etc. Familjen, dvs Solomon & barnen får henne att hysa en.mer realistisk verklighetsbild av vardagen. Att livet är ngt värdefullt. Väl värt att ta hand om & ta vara på.

Tryggheten som Solomom erbjuder Melina får henne att må bra & fokusera på de intressen som gynnar familjen. Därför mår hon bättre.
Jag får nästan intrycket av det motsatta. Hon är hans trygghet. Han vill gärna barnsla runt medan hon helt andfådd står och lagar mat och städar undan i köket (för att hålla god sämja i kollektivet). Han tappat bort deras bilnycklar på en äng och hon blir förbannad över att han är så klantig och lägger dem i fickor som han precis klagat på att allt ramlar ut i.

När de handlar möbler är det hon som verkar ha koll på vad de behöver mest. Han känns mest impulsiv. Hon känns inte ett dugg impulsiv. Dessutom verkar hon ha bra självinsikt och veta själv vad hon behöver och inte.

Hon berättar om hur fel det blev på de där hemmen för att tjejerna där bara var inlåsta utan någon slags behandling. Hon beskriver väldigt detaljerat i de videos som berör hennes vistelse och rymning. Hur många tjejer valde att bli gravida för att komma bort t ex. Hon verkar ha bra kolla på hur hon ska bearbeta sina trauman.

Jag tror att hon behöver en mer meningsfull sysselsättning. Hon verkar vara väldigt konstnärlig, och hade nog mått bra av att gå en konstutbildning t ex istället för att plocka blad i skogen och göra pesto på (enbart promota deras veganism/hippe/livsstil/apokalyps).

Tycker hon ska välja sin egna väg och utnyttja sina förmågor på ett bättre sätt.
Citera
2022-08-22, 22:56
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Det är ganska nyligen han blev dömd. Han får inte ens ha kontakt med sina barn.

Hans domar rimmar ganska illa med hans peace & love guru-stil på Youtube.

Frågan är om han har startat på nytt eller om han krafsat sitt förflutna under mattan bara.

Jag tycker dessutom det är äckligt mot sina tittare att låtsas vara något man inte är. Melina har varit öppen med sitt liv, men det har inte denna ha...ustomte varit.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2022-08-22 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in