2022-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Vattendrickande familj? Alla dricker väl vatten eller? Människan är beroende av vatten för att överleva.

Jag dricker jävligt lite vatten. Dels för att jag har vanan inne från tidigare jobb, där det skulle inneburit döden för mig, och dels för att det smakar så sjukt lite. Finns ju läsk eller mjölk. Blir också en del kokat vatten som te.

Men den där familjen är ju tvärtom om, den försöker undvika läsk, den vattenfastar, vilket jag aldrig skulle göra.

Så ja, epitetet "vattendrickande" tycker jag passar bra.
Citera
2022-10-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
På vilket sätt minskar den nedskräpningen i naturen? man kan dricka vatten som normala människor utan en podd. Med podden blir det extra plast och extra skada på miljön. Finns ingen anledning att dricka med en podd. Men detta företag tjänar pengar på att korkade människor köper deras produkt.

Eftersom plasten som används samlas in och används igen. Och ja, självklart kan man dricka vanligt vatten, och självklart finns det en anledning till att använda podden.

Givetvis kan man smaksätta vatten på andra sätt än med en podd. Saft måste dock plockas bär och kokas, ganska stort jobb, vilket en sådan där podd kanske kan lösa. Den här familjen har ju kanske inte med semester och flytt haft möjlighet den här säsongen för att koka en jävla massa saft.

Köpesaft verkar den undvika, vilket jag köper, det är en fet skillnad på köpesaft och hemkokt.
Citera
2022-10-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag dricker jävligt lite vatten. Dels för att jag har vanan inne från tidigare jobb, där det skulle inneburit döden för mig, och dels för att det smakar så sjukt lite. Finns ju läsk eller mjölk. Blir också en del kokat vatten som te.

Men den där familjen är ju tvärtom om, den försöker undvika läsk, den vattenfastar, vilket jag aldrig skulle göra.

Så ja, epitetet "vattendrickande" tycker jag passar bra.

Nej? För alla behöver vatten för att överleva. Det är sjukt mycket vatten i läsk och cola.

Vad hade du för jobb där vattendrickande kunde innebära livsfara?
Citera
2022-10-20, 21:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom plasten som används samlas in och används igen. Och ja, självklart kan man dricka vanligt vatten, och självklart finns det en anledning till att använda podden.

Givetvis kan man smaksätta vatten på andra sätt än med en podd. Saft måste dock plockas bär och kokas, ganska stort jobb, vilket en sådan där podd kanske kan lösa. Den här familjen har ju kanske inte med semester och flytt haft möjlighet den här säsongen för att koka en jävla massa saft.

Köpesaft verkar den undvika, vilket jag köper, det är en fet skillnad på köpesaft och hemkokt.
Varför ska dem koka egen saft? köpesaft är inte farligt för hälsan (om man köper bra märke) och mindre skadligt för miljön än den där plast podden som måste bytas efter 5 liter.
Hur du än vrider och vänder på det där är den där podden dålig för miljön och onödig på alla sätt och vis. Det finns bättre och mer miljövänliga alternativ om man inte gillar att dricka vanligt vatten.
Däremot tror jag dem använder den enbart för reklamen/samarbetet, när det är över kommer vi inte se den där podden någe mer.
Citera
2022-10-20, 22:05
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Varför ska dem koka egen saft? köpesaft är inte farligt för hälsan (om man köper bra märke) och mindre skadligt för miljön än den där plast podden som måste bytas efter 5 liter.
Hur du än vrider och vänder på det där är den där podden dålig för miljön och onödig på alla sätt och vis. Det finns bättre och mer miljövänliga alternativ om man inte gillar att dricka vanligt vatten.
Däremot tror jag dem använder den enbart för reklamen/samarbetet, när det är över kommer vi inte se den där podden någe mer.
Nähe! Geni!
Citera
2022-10-20, 22:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostervalla
Nähe! Geni!
Vad tycker du om att de gör reklam så att deras följare ska köpa saker de aldrig själva skulle köpa/använda? det är ju ganska falskt, fast de flesta som gör reklam på youtube/instagram är ju ganska falska, allt för pengar liksom.
Citera
2022-10-20, 22:15
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Vad tycker du om att de gör reklam så att deras följare ska köpa saker de aldrig själva skulle köpa/använda? det är ju ganska falskt, fast de flesta som gör reklam på youtube/instagram är ju ganska falska, allt för pengar liksom.
Du har helt rätt!
Citera
2022-10-20, 22:24
Medlem
Citat:

Därför att all köpesaft innehåller tillsatser. När inte ens jag, som redan sagt mig dricka läsk och energidryck inte dricker köpesaft, så kanske det säger något om produkten. Att då den där familjen skulle göra det, tror jag inte alls på.

Nu är det fullt möjligt att det är en tillfällig användning, jag hoppas givetvis inte det, men fullt möjligt.

Jag ser också att du tycker det är en onödig och miljöfarlig produkt. Det gör jag med, då jag inte köpt den. Men för den delen tycker jag inte man kan säga att den går stick i stäv med deras livsstil, eller som det uttrycktes, dubbelmoral. Jag ser att den passar in i deras livsstil, då den är miljövänlig, inte ger tillsatser och det är vatten. Finns det då miljövänligare alternativ, säkert.
Citera
2022-10-20, 22:26
Medlem
ostervallas avatar
Har ni ens lyssnat på Solomons senaste podcast? har man inte gjort det och kommenterar här så är man efterbliven
Citera
2022-10-20, 22:33
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Har ni ens lyssnat på Solomons senaste podcast? har man inte gjort det och kommenterar här så är man efterbliven
Försökte lyssna men det blev lite stelt när Solomon tog över hela tiden och Martin knappt fick snacka. Martin verkar vara en skeptiker på riktigt och vill inte säga att saker är absoluta medan Solomon vet exakt hur allt ligger till just för att hans magkänsla säger så...
Citera
2022-10-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Nej? För alla behöver vatten för att överleva. Det är sjukt mycket vatten i läsk och cola.

Vad hade du för jobb där vattendrickande kunde innebära livsfara?

Det är korrekt att läsk innehåller vatten, det finns det mycket som gör. Jag säger för det inte att jag dricker vatten när jag klunkar ner en 2l cola zero, utan att jag dricker läst. Att jag får i mig vatten på samma gång är något annat. Samma sak om jag äter köttfärssås, den innehåller vatten, men inte fasen säger jag att jag dricker vatten för det.

Familjen jobbar på ett litet annat sätt, genom att just dricka vatten, vatten de renat i sitt lilla filter till och med. Just för att få bort så mycket tillsatser som möjligt.

Jag har arbetat på platser där rent vatten är en lyx, och vattnet var så pass farligt att det satt dödskallar på vattenkranar och uppsatt kring vattendrag, just för att markera att det var obra att använda det. På flera av dessa platser fick vi inte ens använda vattenrening som vi hade med oss, för att man inte litade på att det skulle fungera tillräckligt väl. Så då var det att transportera vatten. Det är såna där platser som familjen förhoppningsvis aldrig hör talas om, för då ger jag mig fan på att de ska prova den där metallbiten lite.
Citera
2022-10-20, 22:35
Medlem
Citat:

Vad var det den hette?? Jag har inte lyssnat, dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in