Citat:
Ursprungligen postat av
Quaerere
Nej? För alla behöver vatten för att överleva. Det är sjukt mycket vatten i läsk och cola.
Vad hade du för jobb där vattendrickande kunde innebära livsfara?
Det är korrekt att läsk innehåller vatten, det finns det mycket som gör. Jag säger för det inte att jag dricker vatten när jag klunkar ner en 2l cola zero, utan att jag dricker läst. Att jag får i mig vatten på samma gång är något annat. Samma sak om jag äter köttfärssås, den innehåller vatten, men inte fasen säger jag att jag dricker vatten för det.
Familjen jobbar på ett litet annat sätt, genom att just dricka vatten, vatten de renat i sitt lilla filter till och med. Just för att få bort så mycket tillsatser som möjligt.
Jag har arbetat på platser där rent vatten är en lyx, och vattnet var så pass farligt att det satt dödskallar på vattenkranar och uppsatt kring vattendrag, just för att markera att det var obra att använda det. På flera av dessa platser fick vi inte ens använda vattenrening som vi hade med oss, för att man inte litade på att det skulle fungera tillräckligt väl. Så då var det att transportera vatten. Det är såna där platser som familjen förhoppningsvis aldrig hör talas om, för då ger jag mig fan på att de ska prova den där metallbiten lite.