2022-08-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Imponerande stabilt opinionsläge. Misstänker en desperation hos Uffe. Vad skall han ta sig till näst?
Well, antingen så vinner hans lag med knapp marginal och han blir statsminister tack vare lyftkraften hos de tre övriga partierna på den kanten. Eller så hamnar han i historieböckerna som Bo Lundgren 2.0, alltså ännu en brunhårig kamrer med glasögon som totalfloppar i vad som borde varit världens enklaste match att vinna. Och då avgår han och lämnar över till Elisabet Svantesson. Och då får Aftonbladets ledarsida inte mindre än två borgerliga frikyrkoblondiner att hacka på varje dag. Och om blågula vinner kommer AB att kunna skräna om att 30-talets Tyskland är här. Så hur valet än slutar blir det jackpot för Anders Lindberg.
Citera
2022-08-21, 10:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du tror alltså att det finns en plan och att den är att fortsätta med massinvandring för alltid? Varför skulle man vilja det?
Nej jag tror att etablissemanget (S/M/KD/L) menar allvar när de säger att migrationen måste minska och att man vill ha hårdare tag. Det man ville uppnå med massinvandringen är uppnått, nu kan man bygga polisstaten med fungerande integration och minska migrationen (eftersom den spelat ut sin roll).

De jämna siffrorna i opinionen och att MA öppnar upp för att samarbeta med alla utom SD säger mig att S/M mycket väl kan komma att bilda en samlingsregering efter valet.
Men varför gör de ingenting för att minska inflödet som fortfarande ligger på ca 100000 personer per år om det verkligen är det som de vill? Är det helt enkelt inkompetensen som gör att de är handlingsförlamade?

Min gissning är inkompetens i kombination med oförmåga att inse hur nödvändigt det är med totalstopp.
Citera
2022-08-21, 10:17
Avslutad
Citat:
Sverigedemokraterna tar väljare från S och M

Det visar en analys av väljarströmmar som SVT gjort tillsammans med Novus. Analysen visar också att Moderaterna och Socialdemokraterna har förlorat 60 000 väljare vardera till Sverigedemokraterna.

Samtidigt har lika många väljare gått från Moderaterna till Sverigedemokraterna – men också från Socialdemokraterna till Sverigedemokraterna. En av dessa är Leif Ternstedt, som varit socialdemokratisk kommunpolitiker i Nässjö i över 20 år. Han säger att det inte ens fanns på kartan att byta parti för fyra år sedan. Att han bytt handlar framför allt om att han inte längre anser att Socialdemokraterna ser till den lilla människan. Något han tycker att Sverigedemokraterna gör.

– Mina knegarkompisar var med i sossarna när det var ett arbetarparti. Men det är det inte längre. Jag tycker att Sverigedemokraterna är det nya arbetarpartiet. Och de väljare jag mötte hos Socialdemokraterna för 25 år sedan möter jag hos Sverigedemokraterna i dag.

Torbjörn Sjöström på Novus säger att man inte ska glömma att SD också är nästan lika stora som S bland LO-medlemmar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-partiernas-nya-positioner-sa-har-valjarna-bytt-partier
Citera
2022-08-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Helt jævla obegripligt med Centern asså. Drømmen vore om væljarna skulle strømma till Liberalerna och att Annie åker ut!!

Hur lite jag än tycker om Liberalerna så unnar jag dem varenda röst från gamla Centerväljare. Njutningen när den flinande narcissisten ”Fjamåts” parti åker ut med huvudet före kan bara jämföras med den när vi slipper Märta Stenevi och Per Bolund.

Åtminstone ett av de här partierna ska vi väl ändå slippa?
Citera
2022-08-21, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jo sant, Tyskarna är snäppet värre.

SD blir det nog i år igen, men har slutat bry mig. Allt är bara ett skådespel och en illusion av att vår röst faktiskt spelar roll, politikerna styrs av samma krafter (finns många spekulationer vilka, Klaus Schwab, WEF, Soros, FED osv) på båda sidorna och de jobbar hårt åt att öka klyftorna i samhället med högre skatter (och man skyller det på miljön). Man jobbar för att en liten klick oligarker i toppen ska bli rikare. Detta är vad den hela nya liberala världsordningen handlar om.

Så oavsett om vi får S eller M så blir det samma politik som alltid, möjligtvis lite skillnad på den ekonomiska fronten men annars ingen skillnad.

Därför ingen av partierna vill ta med SD i tång, även fast väljarna skriker efter det. 7-klövern är kontrollerad och M/KD kontrollerad opposition. Blir så less att folk tror att det blir skillnad om man röstar M eller KD.. etablissemanget har konsoliderat makten med dessa partier och man kommer inte tillåta en uppåtstickare med en annan agenda (som gynnar vanligt folk) få sitta vid maktens bord.

Därför bör alla som röstar M eller KD tänka till. Varför rösta på dessa partier om de ändå inte kommer ge SD någon makt?

Klokt inlägg. Det märks att fler och fler vaknar upp i samhället men vi behöver bli ännu flera som ifrågasätter agendan och narrativet. Det finns i dagsläget inga politiska lösningar på Sveriges problem. Vi behöver en Donald Trump som går emot eliten och kämpar för folket. Finns ingen i Sverige som gör det därför spelar ens röst ingen roll.

Det är för mig obegripligt att någon kan fortsätta rösta på någon av de etablerade partierna när samhället ser ut som det gör. Fullständig psykos eller låg IQ. Hur i hela helvete kan man fortsätta lägga sin röst på S?
Citera
2022-08-21, 11:37
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hur lite jag än tycker om Liberalerna så unnar jag dem varenda röst från gamla Centerväljare. Njutningen när den flinande narcissisten ”Fjamåts” parti åker ut med huvudet före kan bara jämföras med den när vi slipper Märta Stenevi och Per Bolund.

Åtminstone ett av de här partierna ska vi väl ändå slippa?

Det finns stora möjligheter till detta efter utfrågning av "jag tycker" "Jag vill" partiet för 3 dagar sedan

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.svtplay.se/video/36223777/val-2022-utfragningen/val-2022-utfragningen-annie-loof-c&ved=2ahUKEwiv3NGCvtf5AhVhQ_EDHY6VA6gQtwJ6BAgKEAI &usg=AOvVaw1_By_SO7mlWBiyqmS5MaZd

Frågan är bara, hur många röster som försvann efter denna utfrågningen 🤔
Men den sista idioten är inte född än tyvärr, och runt 50% av Svenska folket vill tydligen även fortsättning högre energi priser, sämre sjukvård, mer invandring, mer kriminalitet, högre skatter, högre inflation osv.
Så det är bara rösta på S, C, V, MP(gröna kremererna) om man tycker Sverige har varit på rätt väg de sista 8 åren.
Citera
2022-08-21, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
S-strategin verkar numera vara att få tveksamma L-väljare att gå över till C.

Helt enligt dina våta drömmar således. Du hoppas ju på att L ska åka ur riksdagen så att det rödgröna blocket vinner, det skrev du för några dagar sedan. Eller hur går tankegångarna nu? Jag bad då om en redogörelse för hur du tänker men du har inte återkommit med någon sådan.
Citera
2022-08-21, 13:46
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men varför gör de ingenting för att minska inflödet som fortfarande ligger på ca 100000 personer per år om det verkligen är det som de vill? Är det helt enkelt inkompetensen som gör att de är handlingsförlamade?

Min gissning är inkompetens i kombination med oförmåga att inse hur nödvändigt det är med totalstopp.

Vilka "DE". Vad menar du? Finns ingen majoritet för det än. Har inte funnits, kommer aldrig bli så tyvärr.
Citera
2022-08-21, 14:04
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
En till som föredrar det rödgröna blocket framför det blågula. Denna gång med makaber hänvisning till att L kan välja en ny partiledare som stöder MA. Då är det alltså bättre att rösta på det rödgröna blocket direkt enligt dig?

Jag röstar M, de är det största borgerliga partiet enligt senaste OU. Det känns tryggt.

Rösta du på M då, och kom inte med stöd till sabotörerna.

Du går på Timbros påhitt om att regeringsskifte kan inte ske utan L. Timbra släppte också nu under sommaren en ny rapport där de kräver mer massinvandring.

Skillnaden mellan mig och dig är att jag vet att de borgerliga är bull shit. Så var det under Reinfeldt. De gillar massinvandring och de följer även de vansinniga klimatmålen med Agenda 2030. SD gör inte det, och kommer att sätta press på en sådan Kristersson-regering på dessa frågor.

Att sätta press på M och KD går betydligt mer realistiskt än L som uppenbarligen är det största landsförrädarpartiet som går till val på att avskaffa Sverige. Förr eller senare kommer en sådan konstellation att kollapsa, antingen för att SD inte längre orkar stödja den borgerliga bull shiten, eller för att L inte vill göra avkall på sin landsförräderi.

Du borde veta bättre.
Citera
2022-08-21, 14:05
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Helt enligt dina våta drömmar således. Du hoppas ju på att L ska åka ur riksdagen så att det rödgröna blocket vinner, det skrev du för några dagar sedan. Eller hur går tankegångarna nu? Jag bad då om en redogörelse för hur du tänker men du har inte återkommit med någon sådan.

Detta är så klart S-strategin.

Annika Strandhäll var tidigt ut på sina sociala medier och riktade sig mot tveksamma L-väljare.
Citera
2022-08-21, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Rösta du på M då, och kom inte med stöd till sabotörerna.

Du går på Timbros påhitt om att regeringsskifte kan inte ske utan L. Timbra släppte också nu under sommaren en ny rapport där de kräver mer massinvandring.

Skillnaden mellan mig och dig är att jag vet att de borgerliga är bull shit. Så var det under Reinfeldt. De gillar massinvandring och de följer även de vansinniga klimatmålen med Agenda 2030. SD gör inte det, och kommer att sätta press på en sådan Kristersson-regering på dessa frågor.

Att sätta press på M och KD går betydligt mer realistiskt än L som uppenbarligen är det största landsförrädarpartiet som går till val på att avskaffa Sverige. Förr eller senare kommer en sådan konstellation att kollapsa, antingen för att SD inte längre orkar stödja den borgerliga bull shiten, eller för att L inte vill göra avkall på sin landsförräderi.

Du borde veta bättre.

Förklara hur ett regeringsskifte ska ske utan L givet rådande opinionssiffror.

Vinner det rödgröna blocket så spelar det ingen roll vilken press du sätter på M och KD. Det rödgröna blocket vinner med stor majoritet om du exkluderar L från det blågula blocket. Enkel matematik (kan man tycka).

Jag vet bättre.
Citera
2022-08-21, 14:24
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Förklara hur ett regeringsskifte ska ske utan L givet rådande opinionssiffror.

Vinner det rödgröna blocket så spelar det ingen roll vilken press du sätter på M och KD. Det rödgröna blocket vinner med stor majoritet om du exkluderar L från det blågula blocket. Enkel matematik (kan man tycka).

Jag vet bättre.

Du bara utgår från att det blir regeringsskifte och att L ska stödja Kristersson oavsett.

Jag kan inte vara tydligare än att säga att L kan inte räknas med som en del av högerblocket. Så så enkelt är det. Enda anledningen till varför L nu nosar över sträcket är pga korkade borgare som fortfarande drömmer om Reinfeldt-epoken. Inget som tilltalar oss SD:are och inget som i längden kommer att hålla när man ska sätta sig och förhandla fram politik som ska igenom Riksdagen.

Du måste fan börja tänka längre än där näsan räcker till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in