2022-08-20, 17:21
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Imponerande stabilt opinionsläge. Misstänker en desperation hos Uffe. Vad skall han ta sig till näst?

Men ändå. Sedan igår rödgröna -1, blågula + 1.2. Blågula tar ledningen (extremt marginellt)

Mp sifo

15/8 5,6
Tors 5,5
Fre 5,3
Lörd 5,1

Mönster eller slump?
Senast redigerad av Awkwardman 2022-08-20 kl. 17:32.
Citera
2022-08-20, 17:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Har gett hoppet över svenska folket och landet i sig. Ett mer hjärntvättat folk har jag aldrig sett.

Nja, tyskarna.

(FB) Hur befriar vi Europa från Tysklands strypgrepp?

Vad röstar du på?
Citera
2022-08-20, 19:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nja, tyskarna.

(FB) Hur befriar vi Europa från Tysklands strypgrepp?

Vad röstar du på?

Jo sant, Tyskarna är snäppet värre.

SD blir det nog i år igen, men har slutat bry mig. Allt är bara ett skådespel och en illusion av att vår röst faktiskt spelar roll, politikerna styrs av samma krafter (finns många spekulationer vilka, Klaus Schwab, WEF, Soros, FED osv) på båda sidorna och de jobbar hårt åt att öka klyftorna i samhället med högre skatter (och man skyller det på miljön). Man jobbar för att en liten klick oligarker i toppen ska bli rikare. Detta är vad den hela nya liberala världsordningen handlar om.

Så oavsett om vi får S eller M så blir det samma politik som alltid, möjligtvis lite skillnad på den ekonomiska fronten men annars ingen skillnad.

Därför ingen av partierna vill ta med SD i tång, även fast väljarna skriker efter det. 7-klövern är kontrollerad och M/KD kontrollerad opposition. Blir så less att folk tror att det blir skillnad om man röstar M eller KD.. etablissemanget har konsoliderat makten med dessa partier och man kommer inte tillåta en uppåtstickare med en annan agenda (som gynnar vanligt folk) få sitta vid maktens bord.

Därför bör alla som röstar M eller KD tänka till. Varför rösta på dessa partier om de ändå inte kommer ge SD någon makt?
Senast redigerad av Haddock93 2022-08-20 kl. 19:56.
Citera
2022-08-20, 19:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

SD blir det nog i år igen, men har slutat bry mig. Allt är bara ett skådespel och en illusion av att vår röst faktiskt spelar roll, politikerna styrs av samma krafter (finns många spekulationer vilka, Klaus Schwab, WEF, Soros, FED osv) på båda sidorna och de jobbar hårt åt att öka klyftorna i samhället med högre skatter (och man skyller det på miljön). Man jobbar för att en liten klick oligarker i toppen ska bli rikare. Detta är vad den hela nya liberala världsordningen handlar om.

Så oavsett om vi får S eller M så blir det samma politik som alltid, möjligtvis lite skillnad på den ekonomiska fronten men annars ingen skillnad.

Därför ingen av partierna vill ta med SD i tång, även fast väljarna skriker efter det. 7-klövern är kontrollerad och M/KD kontrollerad opposition. Blir så less att folk tror att det blir skillnad om man röstar M eller KD.. etablissemanget har konsoliderat makten med dessa partier och man kommer inte tillåta en uppåtstickare med en annan agenda (som gynnar vanligt folk) få sitta vid maktens bord.

Ja, folk hör vad Hanif Bali, Susanna Silfversköld och Johan Forsell säger och lovordar det, de tror att Moderaterna kommer föra den politiken.
Citera
2022-08-20, 19:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, folk hör vad Hanif Bali, Susanna Silfversköld och Johan Forsell säger och lovordar det, de tror att Moderaterna kommer föra den politiken.

Exakt. Sätt en stilig och karismatisk framför kameran som låter lite som SD och vips; folk röstar på partiet.

Sen efter valet för man samma globalistiska agenda som vanligt.

Att man inte kan se igenom teatern gör att jag ger upp hopp om svenska folket.
Citera
2022-08-20, 20:51
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Exakt. Sätt en stilig och karismatisk framför kameran som låter lite som SD och vips; folk röstar på partiet.

Sen efter valet för man samma globalistiska agenda som vanligt.

Att man inte kan se igenom teatern gör att jag ger upp hopp om svenska folket.
Samma. Gav upp 2015 när jag förstod att demokrati inte fungerar - ett land ska styras av experter i nationalekonomi och andra viktiga ämnen. Kommer rösta SD som vanligt men har inget hopp. Ett resultat över 18% får man se som bra och svenska folket verkar nöjda med Sveriges utveckling de senaste 8 åren så då lär det fortsätta på samma spår.

Har vi inte nån poll här som vi hade förr i tiden? Minns den festliga stämningen 2010 när vi fick 5,7%.
Citera
2022-08-20, 23:44
Medlem
Yatsys avatar
Det blir nog ett rätt spännande val iom att partierna delat upp sig i två lag om fyra partier på var sida och att det är rätt jämt.
Citera
2022-08-21, 00:39
Medlem
Helt jævla obegripligt med Centern asså. Drømmen vore om væljarna skulle strømma till Liberalerna och att Annie åker ut!!
Citera
2022-08-21, 01:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

Därför bör alla som röstar M eller KD tänka till. Varför rösta på dessa partier om de ändå inte kommer ge SD någon makt?

En till som förstått på riktigt. Du har ju hängt ett tag här nu.
Synd att det tar 5 år sisådär och att vi förmodligen aldrig hinner bli tillräckligt många för att göra skillnad.
Agenda 2030 är målet. Som jag ser det är SD kontrollerad opposition sedan ett antal år så i princip en 8-klöver numera.
Citera
2022-08-21, 01:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Samma. Gav upp 2015 när jag förstod att demokrati inte fungerar - ett land ska styras av experter i nationalekonomi och andra viktiga ämnen. Kommer rösta SD som vanligt men har inget hopp. Ett resultat över 18% får man se som bra och svenska folket verkar nöjda med Sveriges utveckling de senaste 8 åren så då lär det fortsätta på samma spår.

Har vi inte nån poll här som vi hade förr i tiden? Minns den festliga stämningen 2010 när vi fick 5,7%.
Jag höll i den inför förra valet.
Tyckte det kändes meningslöst denna gång och ingen annan orkade tydligen heller.
Jag minns också. Med ett annat konto redan från 2006.
Den energin var riktigt kul.
Citera
2022-08-21, 04:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo

Minns bara hur jag var uppriktigt besviken när väl valresultatet kom 2010. Själv hoppades jag på tvåsiffrigt.

Annars var ju valet 2010 den mest extrema, spännande och samtidigt tragiska jag någonsin varit med om. Valtempen var då maxat till fullo. Det var ju då man blev X:ad i sociala medier. Och då kom jag på att det var lika bra att sluta direkt med sociala medier öht.
Citera
2022-08-21, 04:46
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Helt jævla obegripligt med Centern asså. Drømmen vore om væljarna skulle strømma till Liberalerna och att Annie åker ut!!

S-strategin verkar numera vara att få tveksamma L-väljare att gå över till C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in