Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
Jag håller med, svenskar är oerhört förlåtande.
Även jag som är konservativ skulle föredra S+M i majoritet framför gamla alliansen där C och L ska ha sitt eller framför nuvarande vänsterröra. S+M skulle faktiskt sänka invandringen, komma överens om att inte röra skatterna (S får inga höjningar och M inga sänkningar) och satsa på energipolitiken.
Jag avskyr sossarna verkligen men mycket av det beror på att man sålt sig till skitpartierna.
Du är väldigt naiv om du tror att S säljer sig själva till V och MP. Miljöpolitiken och invandringen är just sånt som Socialdemokraterna vill ha. Kolla runt om i världen, vilken agenda följer alla Socialdemokratiska partier idag? Öppna gränser och direkt fientlig mot arbetar och medelklassen. Ett samarbete mellan S och M och du kommer få ännu mer globalism, invandring och klimatbeskattningar som drabbar vanligt folk. Reinfeldt på steroider högst troligtvis.
Socialdemokraterna har varit väldigt smarta att få folk att tro att de egentligen inte vill föra den politik man för, men man måste pga Mp och V. På så vis behåller man sina väljare samtidigt som man får igenom sin vilja.
Däremot tror jag inte S vill ha vänsterns ekonomiska politik, precis som C inte vill. Men S idag är inte ett parti för arbetar och medelklass utan ett parti för de rika samt oligarkerna.