2026-08-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag skrev 'med stor sannolikhet' vilket innebär inte 100 %. Och detta på grund av att SD brukar överprestera i undersökningar som visar SD på samma nivå som 2022. Men herregud, du kastar din röst i Piratpartiets papperskorg, varför bryr du dig ens om hur mycket SD får? lol

Vilken "stor sannolikhet"? Är det nån statsvetare eller liknande som påpekat detta eller går du mest på din egna magkänsla/förhoppning? "Överprestera", du menar att SD underskattas i opinionen? (du försöker väl inte påstå att de ligger högre i opinionen innan de faller ned?)

Det finns ingen naturlag som säger att de kommer vara såhär en lång tid framöver (på samma sätt som det inte är nån naturlag att de ökar i varje val)

Det kallas väl "fri debatt" eller "idé-utbyte"? Jag kanske är väldigt intresserad av samhällsfrågor och inrikespolitik?

Vi vet, du har en återkommande förmåga att håna folk som röstar på andra alternativ för att de "kastar bort sina röster". Återkom gärna när SD visar att de är emot övervakningssamhället överlag
Citera
2026-08-21, 14:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Fast då går det ju faktiskt sakta neråt. En mandatperiod till i den takten och man har halverat invandringen och minskat andelen bidragsbelastande MENA;iter.

Målet är inte att halvera. Målet är att stoppa folkutbytet helt.

Arbetskraftsinvandringen från Indien har ökat. Lika så anhöriginvandringen. Det är för dåligt när folkutbytet fortsätter ohejdat.

Sverige skulle enkelt kunna införa en time out där absolut 0 släpps in i landet. Men eftersom Kristerssons regering inte anser att det är en akut fråga, så fortsätter flera 10 000-tals att komma in i landet.
Citera
2026-08-21, 14:27
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Skrämmande hur korkade ungdomar är.

SD-väljare på Flashback är inte smartare.

Släcker L för att främja SD.

= Exkluderar SD från deras potentiellt enda chans på regeringsinnehav någonsin.
Citera
2026-08-21, 14:29
Medlem
Citat:
Exakt det där var min motivation att rösta SD också trots att jag egentligen vill rösta AfS. Jag vet vilka felaktiga växlar de jävla vänsterlibsen skulle dra av en minimal minskning, och hur det skulle firas, och jag vämjas måttlöst av bara tanken.

Håller med 100%. Vi måste inte tillåtta vänstern fira även en röst minskning av SD jämfört med 2022.
Citera
2026-08-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Man kan ju tolka siffrorna som "mission accomplished" också. Dvs man har fått det man ville med att rösta SD. Skärpta straff, färre skjutningar, återvandringsbidrag, lägre asylinvandring (ej inräknat anhöriginvandring).

Dvs, jag röstade på SD för att jag var missnöjd, nu har de gjort vad jag ville och uträttat vad jag var ute efter. Bra jobbat, så nu kan jag gå tillbaka till mitt "egentliga" parti.

Om målet är att maximera partiets storlek så kan man ju kalla det misslyckande, men om det handlar om att få igenom sakpolitik (vilket är det intressanta) så kan det ju tyda på att de har lyckats som gör att de krymper.

Ja, väljarna är säkert jättenöjda med massarbetslöshet, slakt av myndigheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Välfärden, sjukvården, skolan som man ignorerat och försummat totalt. 363 miljarder i ekonomiskt underskott för dessa 4 åren osv. Ja, väljarna är säkert skitnöjda ändå.

Allt stöd och korruption man kan hitta till miljardärer, friskoleägare och kapitalister. Inget stöd och skuldbeläggande av den enskilda som har behov av samhället för överlevnad, mat, boende och familj om man råkat illa ut eller haft otur eller dåliga förutsättningar i livet och under livets gång.

Siffror för invandring på nivåer som sd skrikit hysteriskt om i alla år, som man nu plötsligt är nöjda med och inte vill eller kan göra mer enligt egen utsaga. Trots samma siffror som dom man gapat högt om genom åren. Det är patetiskt.
Senast redigerad av Katki 2026-08-21 kl. 14:46.
Citera
2026-08-21, 14:42
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Skrämmande hur korkade ungdomar är.

Alla ungdomar ser ju klimatfrågan som den överlägset viktigaste frågan eftersom yngre personer (och kvinnor) är de enda som köper klimatpropagandan om att jorden strax går under om vi inte gör någonting.

De flesta av dessa ungdomar ändrar sin åsikt när hjärnan är färdigutvecklad.

När jag gick på högstadiet för 20 år sedan så fick Miljöpartiet alltid runt 30-50% av rösterna.
Citera
2026-08-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Ja, väljarna är säkert jättenöjda med massarbetslöshet, slakt av myndigheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Välfärden, sjukvården, skolan som man ignorerat och försummat totalt. 363 miljarder I ekonomiskt underskott för dessa 4 åren osv. Ja, väljarna är säkert skitnöjda ändå.

Siffror för invandring på nivåer som sd skrikit hysteriskt om i alla år, som man nu plötsligt är nöjda med och inte vill eller kan göra mer enligt egen utsaga. Trots samma siffror som dom man gapat högt om genom åren. Det är patetiskt.
Arbetslösheten behöver man ju se på per folkgrupp för att säga om det är SDs fel. Tror inte SD-väljare tänker att der är SD:s fel att vi har massor med arbetslösa invandrare till exempel. Har vi massarbetslöshet bland svenskar?

Menar du att invandringen inte alls har blivit skärpt?

Oavsett om du skulle ha rätt så kommer man ju inte gå till vänstern om man är missnöjd med SD. Är ju inte så att folk har röstat på SD för något annat än migrationspolitiken.
Citera
2026-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
MSN och dess flöde postar att O M N I har gjort egen survey där (mp) får 19,9 % i riksdagsvalet.

I samma artikel sägs att (sd) förväntas halveras i väljarstöd.

Källa, länk: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/de-yngsta-%C3%B6verger-sd-mp-mer-%C3%A4n-fyrdubblas/ar-AA2azAbz?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=6a88319328194b 5d8fe624ad88b44596&ei=36

Jag kommenterar dessa chock-opinions-siffror, i Kultur/ Media-forumet, i tråden om nyhetsaggregatorn O M N I .

Det handlar om unga väljare, inte väljare i sin helhet. Men en trend lär följa helt klart som syns i valresultatet.
Citera
2026-08-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Arbetslösheten behöver man ju se på per folkgrupp för att säga om det är SDs fel. Tror inte SD-väljare tänker att der är SD:s fel att vi har massor med arbetslösa invandrare till exempel. Har vi massarbetslöshet bland svenskar?

Menar du att invandringen inte alls har blivit skärpt?

Oavsett om du skulle ha rätt så kommer man ju inte gå till vänstern om man är missnöjd med SD. Är ju inte så att folk har röstat på SD för något annat än migrationspolitiken.

Det har kommit runt 100.000 alla år senaste mandatperioderna, decennierna osv. Det är inget nytt som kommit just den här mandatperioden som man kan skylla på Det har aldrig accepterats såna siffror och massarbetslöshet ändå, absolut inte. Rent trams och usla bortförklaringar av faktum.

Jo, massor av tidigare sdare kommer rösta på Socialdemokraterna i år. Jag vet personligen ett antal, jag läser om det på sociala medier, jag ser det i flödet. Folk gillar inte massarbetslöshet där man skyller på den enskilda och slaktar myndigheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Att man försummar välfärden, sjukvården, skolan osv. Att man missköter ekonomin så till den grad att det är 363 miljarder i underskott för dessa senaste 4 åren. Senaste S-regeringarna har gått med överskott. Pengarna från den här regeringen har gått till miljardärer, kapitalister och friskoleägare, inte till samhällsnytta eller investeringar överhuvudtaget heller.

Det enda man pratar om är kulturkrigande mot invandrare och repression, polisstat, övervakning och kontrollsamhälle med enbart repression och trakasserier mot vanligt folk men där man pratar om gängkriminella. Men övervakningen, kontrollsamhället och trakasserierna är riktat mot vanligt folk, helt klart. I samarbete med usa, kapitalister och intressen som tjänar på den samhällsutvecklingen.
Senast redigerad av Katki 2026-08-21 kl. 15:01.
Citera
2026-08-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Det har kommit runt 100.000 alla år senaste mandatperioderna, decennierna osv. Det är inget nytt som kommit just den här mandatperioden som man kan skylla på Det har aldrig accepterats såna siffror och massarbetslöshet ändå, absolut inte. Rent trams och usla bortförklaringar av faktum.

Jo, massor av tidigare sdare kommer rösta på Socialdemokraterna i år. Jag vet personligen ett antal, jag läser om det på sociala medier, jag ser det i flödet. Folk gillar inte massarbetslöshet där man skyller på den enskilda och slaktar myndigheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Att man försummar välfärden, sjukvården, skolan osv. Att man missköter ekonomin så till den grad att det är 363 miljarder i underskott för dessa senaste 4 åren. Senaste S-regeringarna har gått med överskott. Pengarna från den här regeringen har gått till miljardärer, kapitalister och friskoleägare, inte till samhällsnytta eller investeringar överhuvudtaget heller.

Det enda man pratar om är kulturkrigande mot invandrare och repression, polisstat, övervakning och kontrollsamhälle med enbart repression och trakasserier mot vanligt folk men där man pratar om gängkriminella. Men övervakningen, kontrollsamhället och trakasserierna är riktat mot vanligt folk, helt klart. I samarbete med usa, kapitalister och intressen som tjänar på den samhällsutvecklingen.
Vet inte om du är ett troll då du inte svarar på det jag skriver.

Menar du att bortsett från anhöriginvandring så har inte invandringen sjunkit?

Varför röstade dessa sossar som du känner på SD tidigare? På grund av invandringen så klart. Nu antar jag att de tänker att sossarna också vill ha stram migration, så de kan gå tillbaka. Dvs: mission accomplished, SD har lyckats.

Skulle sossarna öka migrationen igen tillsammans med MP och V så kommer förstås väljarna gå tillbaka till SD eller något annat liknande parti.

Du verkar tro att folk har röstat på SD för deras skattepolitik, vilket bara säger mig att du är en idiot.
Citera
2026-08-21, 19:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Exakt det där var min motivation att rösta SD också trots att jag egentligen vill rösta AfS. Jag vet vilka felaktiga växlar de jävla vänsterlibsen skulle dra av en minimal minskning, och hur det skulle firas, och jag vämjas måttlöst av bara tanken.

Tack för att du kommer rösta på SD i år!

Precis, ingen av vänsterpatrasket kommer bry sig om Afs får 1 procent eller 0.7 procent, däremot om SD minskar så kommer vi få sån här smörja i våra tidningar:

(FB) "Svenskarna valde bort rasismen" - Medias rubriker efter valet?
Citera
2026-08-21, 21:02
Medlem
OliverCromwells avatar
Enligt poll of polls ligger L nu på 1,7%.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2026
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in