Citat:
Ursprungligen postat av
Kameroda
Arbetslösheten behöver man ju se på per folkgrupp för att säga om det är SDs fel. Tror inte SD-väljare tänker att der är SD:s fel att vi har massor med arbetslösa invandrare till exempel. Har vi massarbetslöshet bland svenskar?
Menar du att invandringen inte alls har blivit skärpt?
Oavsett om du skulle ha rätt så kommer man ju inte gå till vänstern om man är missnöjd med SD. Är ju inte så att folk har röstat på SD för något annat än migrationspolitiken.
Det har kommit runt 100.000 alla år senaste mandatperioderna, decennierna osv. Det är inget nytt som kommit just den här mandatperioden som man kan skylla på

Det har aldrig accepterats såna siffror och massarbetslöshet ändå, absolut inte. Rent trams och usla bortförklaringar av faktum.
Jo, massor av tidigare sdare kommer rösta på Socialdemokraterna i år. Jag vet personligen ett antal, jag läser om det på sociala medier, jag ser det i flödet. Folk gillar inte massarbetslöshet där man skyller på den enskilda och slaktar myndigheten, stöden, utbildningsmöjligheterna och ersättningssystemen. Att man försummar välfärden, sjukvården, skolan osv. Att man missköter ekonomin så till den grad att det är 363 miljarder i underskott för dessa senaste 4 åren. Senaste S-regeringarna har gått med överskott. Pengarna från den här regeringen har gått till miljardärer, kapitalister och friskoleägare, inte till samhällsnytta eller investeringar överhuvudtaget heller.
Det enda man pratar om är kulturkrigande mot invandrare och repression, polisstat, övervakning och kontrollsamhälle med enbart repression och trakasserier mot vanligt folk men där man pratar om gängkriminella. Men övervakningen, kontrollsamhället och trakasserierna är riktat mot vanligt folk, helt klart. I samarbete med usa, kapitalister och intressen som tjänar på den samhällsutvecklingen.