Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
https://fanbanter.co.uk/disturbing-x-rated-allegations-emerge-from-ryan-giggs-trial-in-court/
Om man har tid över kan man grotta ned sig ordentligt kring detta och se vilket monster som dolde sig bakom fotbollsspelaren Ryan Giggs. Ganska sjuk läsning. Men i korthet en besatthet. Stalkade sitt ex. Både fysiskt, men framförallt via telefon. Hade en fascination för "hårt sex". Var otrogen mot sin flickvän med flera andra tjejer. Misshandel. Hot. Ett axplock annars, göms under spoilers då det blir så långt annars.
...
Mendy har ju ingen egen tråd så skriver väl här. Men han är anklagad för 8 våldtäkter, på 7 olika kvinnor, helt oberoende av varandra. Under en treårsperiod. Lägg därtill en sexual assault och ett våldtäktsförsök. Svårt och tro det ska vara någon konspiration bakom det hela. Mannen är ett monster helt enkelt.
...
Både Mendy och Giggs framstår som self-entitled, misogyna assholes. Visst, jag förstår att elit-fotbollsspelare har kvinnor som står i kö att få suga av dem, att det förekommer mycket skit vi aldrig får veta, men detta är ju något annat.
Mendy en våldtäktsman som spärrar in, drogar och våldtar.
Giggs en horkarl som misshandlar.
Långt ifrån deras offentliga personas: Mendy en utåtriktad och rolig typ, en clown. Giggs en tyst, hårt arbetande, lagspelande förebild.
Jag hoppas på långa fängelsestraff och att ingen av dem jobbar inom fotbollen igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TilhelmWell
Casemiro kanske blir den förste sydamerikanske mittfältaren som på allvar lyckas i United? Eller så blir han en ny Juan Sebastián Verón. Jag tror tyvärr på de senare. United har inget bra track record med sydamerikaner. Däremot måste han utan tvekan vara både hals och huvud bättre än Fred och McTominay trots åldern och förmodligen den svåra omställningen från La Liga till PL. Det här måste vara en förstärkning och nu kanske ten Hag kan spela med en defensiv mittfältare istället för två värdelösa krattor.
Den här affären gör mig väldigt kluven.
Är det briljant business av United att lösa en världsstjärna på den position man haft problem med i flera år? Den sortens spelare som egentligen aldrig är till salu har man löst. En vinnare, en av de bästa på sin position i världen.
Eller har man, återigen, betalat ett snuskigt överpris för en spelare som passerat zenit, som är på väg ner, och blir sittandes med hans feta kontrakt i fyra år? Ännu en spelare som kommer underprestera och inte bry sig, för pengarna rullar in varje vecka?
Ett som är klart är att man fått betala. 60 miljoner pund för en snubbe som fyller 31 i januari, som Real Madrid bedömde att man kunde klara sig utan med tanke på Camavinga/Tchouameni/Valverde. Utöver det nästan dubblar man Casemiros lön - från ca 200k€ per vecka till ca 350k€. Enligt Transfermarkt är hans skadehistorik imponerande, nästan aldrig skadad.
United gör, precis som man gjorde med Varane, Real Madrid en stor ekonomisk tjänst. Man löser ett problem åt dem och frigör ekonomi att användas på andra sätt. Ska vi tippa att United köper loss Benzema nästa år för 50 miljoner pund och gör honom till världens bäst betalde spelare?
Jag får tillstå att en liten del av mig hoppas på superflopp. Att Casemiro efter en inledande period av att ha försökt kriga, helt tappar intresset och drar på sig röda på löpande band och knappt klarar av att slå en bredsida. Att man blir sittande med en åldrande, grinig spelare som är helt osäljbar.
Varför? För att jag tycker Uniteds transferstrategi är osund. Man har post-SAF betalat snuskiga överpriser både i övergång och lön för spelare, i en desperat jakt på att ta sig tillbaka till toppen. Resultatet har blivit att spelare stagnerar och avvecklas i United. Jämför med City och Liverpool, där spelare som regel utvecklas och växer in i den roll man tänkt åt dem (inte alla spelare).
Utöver det, desperation. United har gått bet på target efter target, nu öppnar man plånboken för något måste in. En hail Mary.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Sjukaste ryktet hittills dock. Supertrovärdiga Daily mail går ut med superchocknyheten inatt att Chelsea försöker roffa åt sig superbacken Maguire. United får Pulisic som plåster på såren. Bra affär för Chelsea?
Förresten en nyhet som kanske gått obemärkt förbi under gårdagen var att Dean erkänt att han agerat fel i Cucurella-Romero incidenten. Han skulle sagt åt Taylor att titta på situationen och mest troligt också delat ut ett rött kort. Välkomnar att VAR och domare kommenterar insatser och incidenter mer så man får mer klarhet i regeltolkningar. Alla kan göra fel. Tyvärr har domare alltför länge kunnat gömma sig från dom. Bättre att ”speak up” så man kan skapa bättre förståelse och dialog.
Nu är jag inte Maguires största supporter, men jag tror att han hade kunnat göra det helt ok i en annan miljö i en annan taktik. Han har ju bevisligen levererat historiskt.
Men har svårt att se det hända. Även om det skulle kunna vara win för alla fyra parter att ändra om lite.
Gällande domare som kommenterar sina domslut: jag förstår varför de aldrig gör det. Damned if you do, damned if you don't. Det finns ingen win på att gå ut och kommentera, man undergräver endast sin egen trovärdighet och auktoritet.
Jag brukade tänka som du att det skulle skapa större förståelse för yrket. Men vi fotbollssupportrar är dumma i huvudet. En rätt stor del av oss kommer inte säga fair enough när en domare säger att det blev fel, vi kommer kräva att han sparkas och aldrig mer får döma fotboll, vi kommer skandera "Remember Cucurella" resten av hans karriär så fort vi är missnöjda med att ett inkast går åt fel håll.
Bättre då att hålla käften och skriva sina memoarer efter karriären.