2022-08-19, 20:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad är det som är pinsamt?

Efter två matcher säger du att du tror på Arsenal ska lukta City och Liverpool i röven.
Efter två matcher säger du att Chelsea och Tottenham inte ser farliga ut.
Citera
2022-08-19, 21:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Efter två matcher säger du att du tror på Arsenal ska lukta City och Liverpool i röven.

Vi båda vet att även när Tottenham kom 3a före Arsenal återigen så är Tottenham leauge one lag enligt trollet. Det var roligt i början men nu är det bara tråkigt när man genomskådat hela kontots upplägg.

Tycker synd om vanstertrollet och andra riktiga Arsenal fans som placeras i samma samhallsfack som honom.
Citera
2022-08-19, 21:50
Medlem
Jag har tippat United på nedre halvan i tabellen men med köpet av Casimiro så har man lagat sitt största hål i truppen. Kan man få de Jong också så har man ett mittfält som håller bra PL-klass.

Men det räcker inte. Det går inte att förlita sig på att Rashford och Sancho ska göra mål (ingen av dem kan det), utan man behöver en typ Gabriel Jesus längst fram som kan rädda United, annars spelar det ingen roll hur bra mittfältet är. Casimiro gör inga mål. Fixar man inte det under sommarfönstret så får jag rätt i min tabellprognos.

Försvaret är vad det är. United kommer släppa in en hel del mål, det går inte att undvika.
Citera
2022-08-19, 22:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag har tippat United på nedre halvan i tabellen men med köpet av Casimiro så har man lagat sitt största hål i truppen. Kan man få de Jong också så har man ett mittfält som håller bra PL-klass.

Men det räcker inte. Det går inte att förlita sig på att Rashford och Sancho ska göra mål (ingen av dem kan det), utan man behöver en typ Gabriel Jesus längst fram som kan rädda United, annars spelar det ingen roll hur bra mittfältet är. Casimiro gör inga mål. Fixar man inte det under sommarfönstret så får jag rätt i min tabellprognos.

Försvaret är vad det är. United kommer släppa in en hel del mål, det går inte att undvika.

Tror ingen förväntar sig några underverk den här säsongen. Man får sikta på en plats under toppen.
Tar lång tid att bygga upp lag igen.
Citera
2022-08-19, 22:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja, jag tror starkt på Arsenal den här säsongen, är många, många år sen jag (och de flesta andra Gooners) var så optimistiska. Och som sagt, varken Liverpool eller Chelsea har imponerat såhär långt, och jag tror ej på ngn av de denna säsong.

Annars så avstår jag mer än gärna från att lukta dig eller ngn Liverpoolare i röven.
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vi båda vet att även när Tottenham kom 3a före Arsenal återigen så är Tottenham leauge one lag enligt trollet. Det var roligt i början men nu är det bara tråkigt när man genomskådat hela kontots upplägg.

Tycker synd om vanstertrollet och andra riktiga Arsenal fans som placeras i samma samhallsfack som honom.
Kom Floppingham 3:a i 21/22..?😬🤫😂

Annars så är du enbart bitter p g a att jag har ägt dig såpass många ggr här inne.
Citera
2022-08-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Dom har världens bästa spelare Ronaldo och iom Casemiro ser manu starkast ut defensivt tror även dom grejar 2-4 platsen om de inte kommer igen ända fram i Nyårsafton om utanför topp 6 utan Ronaldo måste manu byta med barca Griezmann > manu och Rashford > barca bägges värde 80 miljoner pund.
Citera
2022-08-19, 22:18
Medlem
TilhelmWells avatar
Casemiro kanske blir den förste sydamerikanske mittfältaren som på allvar lyckas i United? Eller så blir han en ny Juan Sebastián Verón. Jag tror tyvärr på de senare. United har inget bra track record med sydamerikaner. Däremot måste han utan tvekan vara både hals och huvud bättre än Fred och McTominay trots åldern och förmodligen den svåra omställningen från La Liga till PL. Det här måste vara en förstärkning och nu kanske ten Hag kan spela med en defensiv mittfältare istället för två värdelösa krattor.
Citera
2022-08-19, 23:28
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Casemiro kanske blir den förste sydamerikanske mittfältaren som på allvar lyckas i United? Eller så blir han en ny Juan Sebastián Verón. Jag tror tyvärr på de senare. United har inget bra track record med sydamerikaner. Däremot måste han utan tvekan vara både hals och huvud bättre än Fred och McTominay trots åldern och förmodligen den svåra omställningen från La Liga till PL. Det här måste vara en förstärkning och nu kanske ten Hag kan spela med en defensiv mittfältare istället för två värdelösa krattor.

Är det ens tillräckligt att vara bättre än nuvarande katastrof? Kommer det räcka till?
Var det inte samma surr när Schweinsteiger eller Schneiderlin värvades? Nu ska det minsann bli ordning på torpet.

Ok, något positivt också! Jag ser fram emot när Casemiro smäller på Milner precis som i CL. En underbar hämndaktion som jag aldrig kommer glömma. Milner fick sina fiskar varma, sanna mina ord, ojojoj vilken stjärnsmäll han åkte på där.
Citera
2022-08-20, 00:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Pratas ändå om 60-70 m pund för en 30 årig Casemeiro. Vart kom dom pengarna ifrån helt plötsligt. Luktar desperation.

Sjukaste ryktet hittills dock. Supertrovärdiga Daily mail går ut med superchocknyheten inatt att Chelsea försöker roffa åt sig superbacken Maguire. United får Pulisic som plåster på såren. Bra affär för Chelsea? Maguire bäst i premier league bakom VVD enligt google translate. Kan Chelsea utmana Fulham och Aston villa om titeln nu? Eller blir det mesta mästarlaget United med Greenwood/Gakpo och nya Griezman som United värvar för 80 m pund enligt säkra källor samtidigt som Barca roffar åt sig Rashford för samma summa.

Liverpool och City får försöka kriga sig till Europaleague.

Måste ju bara älska hur snabba folk är på Youtube också. Welcome to Chelsea möts man av där Maguire står och skickar en massa krossbollar kors och tvärs. Ingenting om hans fantastiska speed, spelförståelse och atletiska förmågor. Sällan har en spelare vänt på sig lika estetiskt vackert på en fotbollsplan.

https://m.youtube.com/watch?time_continue=50&v=LbHotrBuC6k&feature=emb_l ogo

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-11128527/Chelsea-eye-SHOCK-swoop-struggling-Manchester-United-England-defender-Harry-Maguire.html

Förresten en nyhet som kanske gått obemärkt förbi under gårdagen var att Dean erkänt att han agerat fel i Cucurella-Romero incidenten. Han skulle sagt åt Taylor att titta på situationen och mest troligt också delat ut ett rött kort. Välkomnar att VAR och domare kommenterar insatser och incidenter mer så man får mer klarhet i regeltolkningar. Alla kan göra fel. Tyvärr har domare alltför länge kunnat gömma sig från dom. Bättre att ”speak up” så man kan skapa bättre förståelse och dialog.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-08-20 kl. 01:31.
Citera
2022-08-20, 02:45
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Pure BS. Däremot så har gjort klart o tydligt för dig att läget kring Sol’s flytt till Arsenal 2001 var helt annorlunda än vad Ashley Cole’s övergång till Chelski 2006 var.

Och nej, jag har aldrig blivit motbevisad av ngn här inne.

Haha, tro det själv du😂 Det är stensäkert att Tottenham hade aldrig klarat av att ta fjärdeplatsen om vi hade haft Tierney och/eller Partey skadade. När det gäller NLD i våras, så har du glömt glömt bort att Tottenham hade domaren på deras sida från start till slut i den där matchen, och ”domarens” insats var fotbollsvärlden stora snackis i veckor i efterhand av matchen.

Du är allas vår lilla clown i denna tråd. Tänker inte slösa mer tid på dig. Du kan aldrig inse att Arsenal är inte ens top 4 längre. Du skyller på 2 skador. Helt galet.

Sluta röka heroin.
Citera
2022-08-20, 02:47
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Visserligen, men varken Liverpool eller Chelsea ser farliga ut i år.

Just fått bevis på att du är galen.

Såga av Pool och Chelsea efter 2 omgångar.
Citera
2022-08-20, 03:10
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Maguire bäst i premier league bakom VVD enligt google translate. Kan Chelsea utmana Fulham och Aston villa om titeln nu?.
Han var väl väldigt bra i Leicester och har alltid varit bra att i landslaget (blev vald till turneringens lag i EM förra sommaren, trots säsongen i United).

Så med tanke på att spelare i princip alltid går ner sig när de skriver på för United men återhämtar så snart de tagit sig ur laget är det väl inget märkvärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in