2022-08-20, 15:33
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Men Kane behövde bara en chans.

Japp men som lag var Tottenham helt utspelade. En skada på Kane och de kommer åka ner i tabellen.
Citera
2022-08-20, 15:44
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Japp men som lag var Tottenham helt utspelade. En skada på Kane och de kommer åka ner i tabellen.
Precis så pass viktig är han för laget.
Citera
2022-08-20, 15:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gällande domare som kommenterar sina domslut: jag förstår varför de aldrig gör det. Damned if you do, damned if you don't. Det finns ingen win på att gå ut och kommentera, man undergräver endast sin egen trovärdighet och auktoritet.

Jag brukade tänka som du att det skulle skapa större förståelse för yrket. Men vi fotbollssupportrar är dumma i huvudet. En rätt stor del av oss kommer inte säga fair enough när en domare säger att det blev fel, vi kommer kräva att han sparkas och aldrig mer får döma fotboll, vi kommer skandera "Remember Cucurella" resten av hans karriär så fort vi är missnöjda med att ett inkast går åt fel håll.

Bättre då att hålla käften och skriva sina memoarer efter karriären.

Lysande inlägg rakt igenom, men jag nöjer mig med att citera ovanstående för det blir så långt annars. Att vara fotbollsdomare måste vara det mest otacksamma yrke (eller oftare extraknäck) man kan tänka sig. Hur de än gör kommer nån att kräva deras huvud på fat. Måste vara en alldeles speciell sorts självplågare som utsätter sig för detta. För fotbollssupportrar (och inte så få spelare) ÄR ju faktiskt dumma i huvudet, och ytterst få är medvetna om det. En olycklig kombination

(och jag tror inte heller att Casemiro kommer att vara en lyckad värvning, inte på sikt och med alla parametrar inräknade - som lönen. Apropå huvudlöst...)
Citera
2022-08-20, 15:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Ja, Arsenal verkar jättebra med starka nyförvärv (främst Jesus och Zinchenko). Jag vågar dock inte säga att de är bättre än Chelsea, jag blev imponerad av Chelsea när de mötte Tottenham. De två lagen är nog jämnbra skulle jag tro.
Ja, vi kommer def att bli ett lag att räkna med i år

Och vi är helt klart bättre än vad både Chelsea och/eller Tottenham är.
Citera
2022-08-20, 16:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du är allas vår lilla clown i denna tråd. Tänker inte slösa mer tid på dig. Du kan aldrig inse att Arsenal är inte ens top 4 längre. Du skyller på 2 skador. Helt galet.

Sluta röka heroin.
Det är ju FF du som är helt jävla blåst i huvudet.. och du vet innerst inne att AFC är bra mkt större och en ädläre klubb än vad din lilla judeklubb är, men p g a att du lider av enorma mindrevärdekomplex gentemot Arsenal, så har du inte ballar nog till att erkänna detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Just fått bevis på att du är galen.

Såga av Pool och Chelsea efter 2 omgångar.
Ok.

Har inte ”sågat” varken Liverpool eller Chelsea, tycker bara att Chelsea och/eller Liverpool har inte imponerat öht såhär långt, och jag tror inte på ngn av de denna säsong.
Citera
2022-08-20, 16:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
"Inside Man City star Benjamin Mendy's 'isolated' £4.8m mansion where it is claimed he raped women in locked 'panic rooms' and 'attacked three victims in the same night following pool party'"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11114081/Pictured-Inside-Benjamin-Mendys-isolated-1-7million-mansion-claimed-raped-women.html

Hoppas någon hugger honom i fängelset.
Citera
2022-08-20, 18:19
Medlem
Gantss avatar
Leicester fortsätter där de slutade förra säsongen.

Rodgers är en bluff
Citera
2022-08-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, jag tror starkt på Arsenal den här säsongen, är många, många år sen jag (och de flesta andra Gooners) var så optimistiska. Och som sagt, varken Liverpool eller Chelsea har imponerat såhär långt, och jag tror ej på ngn av de denna säsong.

Annars så avstår jag mer än gärna från att lukta dig eller ngn Liverpoolare i röven.

Kom Floppingham 3:a i 21/22..?😬🤫😂

Annars så är du enbart bitter p g a att jag har ägt dig såpass många ggr här inne.

City står i 1,36 på bet365 på att vinna PL. Båda lagen har väl förstärkt mot förra året, (Liverpool tveksamt iofs om Nunez är en förbättring i jämförelse med Mane, förmodligen på ett par år men inte denna säsongen, bara vad jag tror.) Mvh Muhammed på SFI

Dit jag vill komma är, på vilket sätt tycker du City inte har nåt att komma med denna säsong? Du kan ju lassa in ett stort belopp annars om du är så säker på det men det vore jävligt efterbelivet att komma med den analysen efter 2 omgångar. Vi leder förvisso nu mot Bournemouth också men dom 3 matcherna vi spelat är matcher vi ska ha 9 poäng I om vi ska slåss om topp 4, det ser lovande ut men det är inget som säger att det inte blir samma veva som förra säsongen, vips en skada på nyckelspelare och så är det samma gamla Arsenal. Försök lär dig va lite ödmjuk på riktigt du är pinsam och har noll självinsikt 😊

Gillar det jag sett av Jesus 😊 nu när pepe går till Nice på lån vore det fint med en ytter och Tielemans in så har vi en bra bredd på truppen också.

Everton ser riktigt uddlöst ut tycker jag, tappar dom Gordon får dom slåss för att hålla sig uppe i år också.

Ska bli intressant och se hur Newcastle står sig mot City imorgon. West Ham måste ta sin första 3 poänger imorgon också.

Måste säga att jag är imponerad av Casemiro värvningen just nu, dock 4 års kontrakt med en lön på över 300k per vecka (?) Kan vara det enda och anmärka på men i deras sits var det ju helt klart det bästa dom kan få tag på så lyfter på hatten där, dock är det nog en process på ett par år innan man kan vara med och slåss på riktigt och då vetifan hur bra han är 😊 på tal om United ryktas Pulisic mot Maguire, tror Chelsea kommer märka av att Abramovich var en bra ägare med lite insyn i fotbollsvärlden i jämförelse med Boehly också.

Knepigt av Sterling och komma med kommentarer om hur han blev illa behandlad hos City under slutet där, ändå fick han spela flest minuter förra säsongen av yttrarna där?

Skönt att vi är igång på riktigt nu iaf önskar er en bra helg gött folk 😊
Citera
2022-08-20, 21:31
Medlem
Arsenal leder ligan men har bara haft en halvsvår match ännu så länge — Palace borta. Leicester hemma och Bournemouth borta är två av de lättaste matcherna under säsongen.

Dessutom om man tittar på de kommande fyra omgångarna så tror jag Arsenal kan vinna samtliga och gå upp på full pott efter sju omgångar. Det inkluderar en vinst på Old Trafford vilket jag tror är mycket sannolikt så länge United inte har en målgörare.

Det är svårt att veta hur bra Arsenal är i år, men de ser starka ut, det medger jag.
Citera
2022-08-20, 21:51
Medlem
Vet inte om det tagits upp innan men Saliba, där har vi en världsback inom 3 år tror jag. Var väl med i TOTY i Ligue 1 förra säsongen om jag inte minns fel så det är ingen slump att han ser såpass stabil och lugn ut även fast han bara är 21. Och Tierney har fått riktig konkurrens, samma med Nketiah. Är extremt nyttigt, som sagt blir det samma med en CM och HY positionerna ser det jävligt bra ut. Man var besviken i Januari när det inte köptes en striker men nu i efterhand var det vettigt att vänta på Jesus. Är helt på det klara med att det inte är säkert med en topp 4 i år men med tanke på åldern i laget, hur det ser ut att vara med harmonin och spelsätt, har alla parametrar för att vi är på rätt väg och om ett par säsonger så kan vi bli riktigt giftiga 😊⚽️⚽️⚽️
Citera
2022-08-20, 22:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
City står i 1,36 på bet365 på att vinna PL. Båda lagen har väl förstärkt mot förra året, (Liverpool tveksamt iofs om Nunez är en förbättring i jämförelse med Mane, förmodligen på ett par år men inte denna säsongen, bara vad jag tror.) Mvh Muhammed på SFI

Dit jag vill komma är, på vilket sätt tycker du City inte har nåt att komma med denna säsong? Du kan ju lassa in ett stort belopp annars om du är så säker på det men det vore jävligt efterbelivet att komma med den analysen efter 2 omgångar. Vi leder förvisso nu mot Bournemouth också men dom 3 matcherna vi spelat är matcher vi ska ha 9 poäng I om vi ska slåss om topp 4, det ser lovande ut men det är inget som säger att det inte blir samma veva som förra säsongen, vips en skada på nyckelspelare och så är det samma gamla Arsenal. Försök lär dig va lite ödmjuk på riktigt du är pinsam och har noll självinsikt 😊

Gillar det jag sett av Jesus 😊 nu när pepe går till Nice på lån vore det fint med en ytter och Tielemans in så har vi en bra bredd på truppen också.

Everton ser riktigt uddlöst ut tycker jag, tappar dom Gordon får dom slåss för att hålla sig uppe i år också.

Ska bli intressant och se hur Newcastle står sig mot City imorgon. West Ham måste ta sin första 3 poänger imorgon också.

Måste säga att jag är imponerad av Casemiro värvningen just nu, dock 4 års kontrakt med en lön på över 300k per vecka (?) Kan vara det enda och anmärka på men i deras sits var det ju helt klart det bästa dom kan få tag på så lyfter på hatten där, dock är det nog en process på ett par år innan man kan vara med och slåss på riktigt och då vetifan hur bra han är 😊 på tal om United ryktas Pulisic mot Maguire, tror Chelsea kommer märka av att Abramovich var en bra ägare med lite insyn i fotbollsvärlden i jämförelse med Boehly också.

Knepigt av Sterling och komma med kommentarer om hur han blev illa behandlad hos City under slutet där, ändå fick han spela flest minuter förra säsongen av yttrarna där?

Skönt att vi är igång på riktigt nu iaf önskar er en bra helg gött folk 😊
Jag har väl aldrig påstått att jag inte tror på Man City? Tvärtom, så tror jag att oljearaberna får en relativt enkel väg till titeln i år. Däremot så tror jag inte på varken Liverpool eller Chelsea denna säsong.
Citera
2022-08-20, 22:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har väl aldrig påstått att jag inte tror på Man City? Tvärtom, så tror jag att oljearaberna får en relativt enkel väg till titeln i år. Däremot så tror jag inte på varken Liverpool eller Chelsea denna säsong.

Hej kingen hur ser din slutgiltiga topp 4 ut och med hur många procent chans stämmer den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in