2022-08-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom Dumpen fortfarande lägger ut innehåll så kan jag inte hålla med dig.
Det är ju för att de flesta tänker att det inte drabbar mig och för att det inte är olagligt så länge det inte erbjuds någon form av ersättning till den som är under 15 år . Blir det olagligt kan den som säger att den är under 14 år anmäla kontakten på samma sätt som om någon gick fram och tafsande på stan
Citera
2022-08-19, 23:13
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Spelar nog ingen roll hur många gånger Whiskeyrösten skrikit: "Acceptans, Wisemind" till den där tjackisen. Troligtvis hade kamelfösaren "Carlos" fattat snabbare om hon beskrivit sina förinövade favoritbegrepp lite tydligare. Saknar henne faktiskt, hon var cool!
Hon var cool. Jag inser det mer och mer nu. Jag vill ha tillbaks Thea, något som jag sagt innan här i tråden. Thea for president!

Citat:
Att lyssna på Patrik är som att lyssna på en papegoja.
Han låter absolut som en papegoja. Thea kan ge nytt elixir till Dumpen exakt vad dom behöver just nu i svåra tider.

Citat:
Snygg-Sara markerade mot Patrik "Varför påminde du honom om det otroligt korkat"
Sara är dominant och det tror jag också att Thea är. Om det beror på tesosteron eller Gul Blend, sprit, knark eller något annat ska vara osagt, men något är det...

Citat:
Den senaste konfrontationen är värd en liten swish faktiskt.
Bra att du skickar pengar, Dumpen behöver stålar.
Citera
2022-08-19, 23:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju för att de flesta tänker att det inte drabbar mig och för att det inte är olagligt så länge det inte erbjuds någon form av ersättning till den som är under 15 år . Blir det olagligt kan den som säger att den är under 14 år anmäla kontakten på samma sätt som om någon gick fram och tafsande på stan
Och vem skulle vara målsägande?
Citera
2022-08-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Och vem skulle vara målsägande?
Den som är under 15 år som kontaktas på nätet.
Finns uppgifter på hur många riktiga barn som faktiskt på kontaktas av vuxna män på alla möjliga sidor som är till för barn och på övriga sidor som har åldersgräns på 13 år.
Eftersom det nu inte är olagligt att kontakta barn på nätet i sexuellt syfte om det inte erbjuds någon form av betalning så händer det nu inte mycket mer än att den vuxne stängs av från just det forumet
Citera
2022-08-19, 23:26
Medlem
Citat:
Finns uppgifter på hur många riktiga barn som faktiskt på kontaktas av vuxna män på alla möjliga sidor som är till för barn och på övriga sidor som har åldersgräns på 13 år.
Eftersom det nu inte är olagligt att kontakta barn på nätet i sexuellt syfte om det inte erbjuds någon form av betalning så händer det nu inte mycket mer än att den vuxne stängs av från just det forumet

Grooming är olagligt och lagen avser all kontakt med barn i sexuellt syfte. Straffskala går från bötesbelopp till fängelse i upp till 1 år.
Citera
2022-08-19, 23:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det är redan olagligt att kontakta någon under 15 år i sexuellt syfte, så det är bara att anmäla redan idag. I ditt scenario så är det ju en vuxen som utger sig för att vara under 15 år som blir kontaktad, vilket dumparna vill kriminalisera. Min fråga är då: Vem är målsägande i ett sådant scenario?

Beträffande betalning så finns det ingen sådan för något brott. Du kanske menar skadestånd, men då måste offret ha lidit någon form av skada.
Citera
2022-08-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är redan olagligt att kontakta någon under 15 år i sexuellt syfte, så det är bara att anmäla redan idag. I ditt scenario så är det ju en vuxen som utger sig för att vara under 15 år som blir kontaktad, vilket dumparna vill kriminalisera. Min fråga är då: Vem är målsägande i ett sådant scenario?

Beträffande betalning så finns det ingen sådan för något brott. Du kanske menar skadestånd, men då måste offret ha lidit någon form av skada.
Det ska vara olagligt att kontakta barn på nätet helt och hållet .Finns inte ett enda skäl att inleda ett samtal med okänt barn som är 12 år ute i samhället inte heller finns det ett enda skäl att göra det på nätet. Har nämligen väldigt svårt att se att någon tycker att det är ok att främmande vuxna män går fram till en 13-åring som sitter på en bänk utanför Ica och inleder samtal
Citera
2022-08-19, 23:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det ska vara olagligt att kontakta barn på nätet helt och hållet .Finns inte ett enda skäl att inleda ett samtal med okänt barn som är 12 år ute i samhället inte heller finns det ett enda skäl att göra det på nätet. Har nämligen väldigt svårt att se att någon tycker att det är ok att främmande vuxna män går fram till en 13-åring som sitter på en bänk utanför Ica och inleder samtal
Ok, men vad har det du skriver med min fråga att göra? I ditt scenario så finns det ju inga personer under 15 år.

Det finns för övrigt massor av skäl att som vuxen ha kontakt med personer under 15 år, så det du föreslår kommer aldrig att bli verklighet.
Citera
2022-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
På nätet håller jag med dig. Men skulle inte jag som vuxen man inte få prata med ett par trettonåringar som sitter på en parkbänk vid Ica?
Menar du att man ses som en pedofil om man står vid en busshållplats tillsammans med två tonårskillar och man frågar dem var de ska åka och snackar lite om hur fort deras kickboard går?
Då är endast jag en pedofil av sällan skådat slag eller du en människa som vill få alla barn att tro att varje vuxen man som tilltalar dem vill ha förgripa sig på dem.
Citera
2022-08-20, 00:00
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Du är totalt gränslös. Först var det nätet, nu är det ICA. Ett ganska skrämmande samhälle som framställs av Adina- där en kille över 15 som samtalar spontant med en tjej under 15 ska komma att betraktas som en potentiell sexualförbytare. Ingen framtid som jag vill uppleva i alla fall. Typiskt mansfientligt tänkande som kommer att förtära det västerländska samhället tills det kan bektraktas som oigenkännlighet.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-08-20 kl. 00:03.
Citera
2022-08-20, 00:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du är totalt gränslös. Först var det nätet, nu är det ICA. Ett ganska skrämmande samhälle som framställs av Adina- där en kille över 15 som samtalar spontant med en tjej under 15 ska komma att betraktas som en potentiell sexualförbytare. Ingen framtid som jag vill uppleva i alla fall. Typiskt mansfientligt tänkande som kommer att förtära det västerländska samhället tills det kan bektraktas som oigenkännlighet.
Jag håller med. Det låter ungefär som Afghanistan, fast med skillnaden att det är män och pojkar som skall hållas inne.
Citera
2022-08-20, 00:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
På nätet håller jag med dig. Men skulle inte jag som vuxen man inte få prata med ett par trettonåringar som sitter på en parkbänk vid Ica?
Menar du att man ses som en pedofil om man står vid en busshållplats tillsammans med två tonårskillar och man frågar dem var de ska åka och snackar lite om hur fort deras kickboard går?
Då är endast jag en pedofil av sällan skådat slag eller du en människa som vill få alla barn att tro att varje vuxen man som tilltalar dem vill ha förgripa sig på dem.

Det är ett sjukt tänkande i så fall, ett tänkande som Dumpen skapar som följd av ren hysteri, vi ser det här i tråden. Det är helt sjukt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in