2022-08-19, 16:09
  #93709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det var bare en løs tanke på hvor lett man eventuelt kunne hvitvasket krypto inn i lovlige penger. Men utrolig at de gutta i det hele tatt gidder å prøve å selge samlingen. Det underbygger bare alle påstander om at de ikke evner å se begrensninger i egne evner og kapasitet. Naivt og latterlig etter vår mening.

Bra at de ikke mistet motet etter at "Frank" plutselig forsvant. Før man vet ordet av det dukker det opp nye muligheter ved at en fyr via LinkedIn tar kontakt, og sier han kjenner en som har en MJ-samling som han ønsker å selge. Han trenger selvsagt hjelp av et nyoppstartet firma, som driver med noe helt annet.
Citera
2022-08-19, 16:09
  #93710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Dette er mest sannsynlig så uskarpe bilder at man ikke får/kan bruke de i en rettsak. Min kommentar til dette, uten at jeg vet hva eller hvordan de evt. skiller hvitt/gult lys på denne avstanden. Når det de tror de ser mellom noen trær bare er noe som ligner på lys.

Men å rygge vekk fra andedammen mot S4, da vil man ikke se bakenden på bilen. Og eihelker ryggelys.
Jeg har lurt litt på om ikke det er en bil som har kjørt med lys foran og ikke bak siden det ikke synes noe rødt lys.
Citat:
Mange biler, særlig nyere biler, kjører med mørklagte baklys. – Når folk ser elbiler som kjører uten baklys, gjerne i tunneler, konkluderer mange med at dette må være kjipe elbilister som sparer på strømmen. Kort sagt hensynsløse folk som ofrer trafikksikkerhet for å skaffe seg mer rekkevidde, sier seniorrådgiver Ståle Frydenlund i Norsk elbilforening. Men konklusjonen er feil: Dette dreier seg ikke om «strømsparende» elbilister, eller om elbiler spesielt. Det dreier seg om enkelte fossilbiler og elbiler med lavere utstyrsnivå. Og om at bilistene som kjører dem, som regel ikke aner at de kjører med mørklagte baklys. Løsningen er heldigvis enkel: – Sjekk at baklysene er på når du skal kjøre. Er de ikke det, skru dem på manuelt
https://elbil.no/er-du-opplyst-bak/
Citera
2022-08-19, 16:18
  #93711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kan lysene vi ser på gangveien, rett og slett være en drone?

En drone??? Nå er det like før det tipper over
Citera
2022-08-19, 16:38
  #93712
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har lurt litt på om ikke det er en bil som har kjørt med lys foran og ikke bak siden det ikke synes noe rødt lys.

Jeg hadde nær sagt satset min farfars gamle gullklokke på at det er minst
like stor sjanse for at det er noe annet, f.eks. en scooter eller kanskje til
og med en sykkel. Her ligger jo også et annet moment, nemilig at akkurat
den gangveien der er særdeles populær som trim- og rekreasjonsrute.
Folk som jogger eller sykler rundt Langvannet, begynner eller avslutter
turen med dette strekket. Det er en "magnet" for potensielle vitner.
Som nevnt tidligere er det også ferdselsåre for en drøss skole- og
barnehagebarn i morgentimene mellom sju og halv ni-ni.

Folk med skumle hensikter kjører ikke bilen der på vei til en så grov forbrytelse.
Hverken ekte kidnappere som har holdt området under oppsyn i forkant, eller
svartsjuke ektemenn på vei for å drepe kona.

Selv en dramaqueen som Toska hadde ikke gjort det.
Citera
2022-08-19, 17:07
  #93713
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
En drone??? Nå er det like før det tipper over
Hvorfor er en drone helt utenkelig?
Citera
2022-08-19, 18:29
  #93714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Selv om historikken er der, kan man ikke vite hvilken bil det er fordi politiet ikke kjenner bilens registreringsnummer.

Ved bilbrann sikres det at bilens bilskilt er helt utbrent.

Hvordan skal politiet da kunne vite hvilken bil det er snakk om? Da blir det vanskelig. Og hvis bilskilten i tillegg er svært skjult av skitten snø og kanskje grus så er det også vanskelig å se registreringsnummeret. Så det vil være helt umulig å se bilens registreringsnummer.

En bilskilt er en skilt som angir et kjøretøys registreringsnummer.

Hærregud, trenger ikke forklare meg hva ett bilskilt er Ett bilskilt er bare en forenkling av bilens "VIN nummer. / chassinr", så lærte du noe nytt. Hvor mange RØDE BMW X3 fra årene 2017 og 2018 tror du er registrert vraket i Europa? Svært få, fordi det generelt er svært få røde fra 2017 og opp... Antagelig er det langt under 50 vrakede RØDE bmw x3 2017-2018 i Europa. I denne historikken på vrakede røde x3 fra 2017-2018 finnes Ås bilen, (dersom den er vraket) Men, den trenger ikke være vraket, den kan rulle rundt ett sted Men en ting er ganske sikkert, denne bilen som Irene så, er ikke en Norsk bil. Da hadde jeg funnet den.
Citera
2022-08-19, 18:41
  #93715
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Bra at de ikke mistet motet etter at "Frank" plutselig forsvant. Før man vet ordet av det dukker det opp nye muligheter ved at en fyr via LinkedIn tar kontakt, og sier han kjenner en som har en MJ-samling som han ønsker å selge. Han trenger selvsagt hjelp av et nyoppstartet firma, som driver med noe helt annet.

Med tanke på at de ikke har rapportert om en eneste krone i omsetning i selskapet siden oppstart. I følge kunngjøring på brreg ble HOC sine årsregnskaper for 2021 godkjent den 15.08.2022. Sjekker man tallene på proff så står alt i null. De burde i det minste skaffet seg noen utgifter ifm såpen de skulle selge under korona, men ikke det engang står oppført Det er mer operasjon "skybert" enn frank
Citera
2022-08-19, 19:20
  #93716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Med tanke på at de ikke har rapportert om en eneste krone i omsetning i selskapet siden oppstart. I følge kunngjøring på brreg ble HOC sine årsregnskaper for 2021 godkjent den 15.08.2022. Sjekker man tallene på proff så står alt i null. De burde i det minste skaffet seg noen utgifter ifm såpen de skulle selge under korona, men ikke det engang står oppført Det er mer operasjon "skybert" enn frank

Får satse på at Økokrim er på saken.

Når det gjelder denne MJ-samleren, hadde det vært interessant å vite hvorfor han valgte disse to til å selge samlingen. Jeg tror jeg hadde vært en smule skeptisk til å inngå en avtale med en som var siktet i en så alvorlig sak som denne.
Citera
2022-08-19, 19:48
  #93717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg hadde nær sagt satset min farfars gamle gullklokke på at det er minst
like stor sjanse for at det er noe annet, f.eks. en scooter eller kanskje til
og med en sykkel. Her ligger jo også et annet moment, nemilig at akkurat
den gangveien der er særdeles populær som trim- og rekreasjonsrute.
Folk som jogger eller sykler rundt Langvannet, begynner eller avslutter
turen med dette strekket. Det er en "magnet" for potensielle vitner.
Som nevnt tidligere er det også ferdselsåre for en drøss skole- og
barnehagebarn i morgentimene mellom sju og halv ni-ni.

Folk med skumle hensikter kjører ikke bilen der på vei til en så grov forbrytelse.
Hverken ekte kidnappere som har holdt området under oppsyn i forkant, eller
svartsjuke ektemenn på vei for å drepe kona.

Selv en dramaqueen som Toska hadde ikke gjort det.
Folk med skumle hensikter kjører der det lønner seg!

I dette tilfelle der det ikke er kamera.
Citera
2022-08-19, 20:14
  #93718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Får satse på at Økokrim er på saken.

Når det gjelder denne MJ-samleren, hadde det vært interessant å vite hvorfor han valgte disse to til å selge samlingen. Jeg tror jeg hadde vært en smule skeptisk til å inngå en avtale med en som var siktet i en så alvorlig sak som denne.
Mystisk...
Citera
2022-08-19, 20:29
  #93719
Medlem
Det er vel denne samlingen https://tv.vg.no/video/69553/alt-til-salgs-norges-stoerste-michael-jackson-samling
Citera
2022-08-19, 20:33
  #93720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Mystisk...

Han får vel en del av kaka i et hvitvaskingsopplegg…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in