2022-08-19, 20:35
  #93721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Han får vel en del av kaka i et hvitvaskingsopplegg…

Kan sikkert betales i Monero
Citera
2022-08-19, 20:40
  #93722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er vel denne samlingen https://tv.vg.no/video/69553/alt-til-salgs-norges-stoerste-michael-jackson-samling
Kan virke ut som en utlending, siden de møttes på Zoom: https://www.salg24.no/0108222-bjorn-pedersen-house-of-consultants/ble-selger-for-fem-ar-siden-skal-selge-michael-jackson-samling-verdt-millioner/514937

Eller så eksisterer ikke personen overhodet, men kanskje Tom Hagen er den skjulte kjøperen.

Eller så er gutta ute etter pass-kopier, se hjemmesiden. Hvorfor det? Hvitvasking?

Eller mest sannsynlig: Dette er bare surr...
Citera
2022-08-19, 20:45
  #93723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Får satse på at Økokrim er på saken.

Når det gjelder denne MJ-samleren, hadde det vært interessant å vite hvorfor han valgte disse to til å selge samlingen. Jeg tror jeg hadde vært en smule skeptisk til å inngå en avtale med en som var siktet i en så alvorlig sak som denne.
... og hvorfor har ikke gutta noe bilder/video av samlingen? Ser man på YouTube-videoen er det bare MZ og masse screen shots av disse gjenstandene.

Førstepremie til de som finner disse gjenstandene og eieren fra videoen. Det kan være offentlig kjent info.
Citera
2022-08-19, 20:46
  #93724
Medlem
dobbel
Citera
2022-08-19, 20:46
  #93725
Avslutad
Er nok denne MJ-samlingen:

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/WLqyLd/vil-selge-michael-jackson-samling-for-18-millioner
Citera
2022-08-19, 20:51
  #93726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er nok denne MJ-samlingen:

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/WLqyLd/vil-selge-michael-jackson-samling-for-18-millioner
Ja, når jeg tenker meg om er det vel det.

Hvorfor i svarte ønsker RF disse gutta på laget? All PR er god PR.
Citera
2022-08-19, 20:58
  #93727
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan virke ut som en utlending, siden de møttes på Zoom: https://www.salg24.no/0108222-bjorn-pedersen-house-of-consultants/ble-selger-for-fem-ar-siden-skal-selge-michael-jackson-samling-verdt-millioner/514937

Eller så eksisterer ikke personen overhodet, men kanskje Tom Hagen er den skjulte kjøperen.

Eller så er gutta ute etter pass-kopier, se hjemmesiden. Hvorfor det? Hvitvasking?

Eller mest sannsynlig: Dette er bare surr...

Det er nok bare surr. Men en fun fact er jo at kjøp og salg av overpriset kunst er en av de mest brukte metodene for oppgjør og hvitvasking innen shady finansfolk.

Dette er dokumentert helt opp på Røkke-nivå, ref lydopptakene mellom Orveland og Røkke der røkke selv foreslår å betale gjennom å kjøpe noe overpriset kunst.

En slik samling vi her snakker om vil jo gå under de samme kriteriene som brukt kunst.
Citera
2022-08-19, 21:01
  #93728
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, når jeg tenker meg om er det vel det.

Hvorfor i svarte ønsker RF disse gutta på laget? All PR er god PR.

fordi han ikke fikk solgt samlingen for 18 millioner i sin tid. Så blir man desperat. Dette er priset helt idiotisk i utgangspunktet har kun affeksjonsverdi for noen få mennesker. Å legge det åpent ut på en auksjon med det resultat at de ikke får solgt betyr det samme som å erkjenne offentlig at samlingen ikke var vært den opphypede prisingen. Altså de forsøker å selge luft.
Citera
2022-08-19, 21:04
  #93729
Medlem
Estimated collection value:
$ 2 750 000 – $ 3 100 000

Da får vi håpe de kan dokumentere det med en takst, hvis ikke så risikerer de et saftig søksmål.
Citera
2022-08-19, 21:06
  #93730
Medlem
https://www.thesun.co.uk/news/19193284/michael-jackson-memorabilia-2-5million-auction/?utm_campaign=native_share&utm_source=sharebar_nat ive&utm_medium=sharebar_native
Citera
2022-08-19, 21:18
  #93731
Medlem
Ser ut som han MJ selgeren er bøg, har vel treft på RU på en bøg-klubb.
Citera
2022-08-19, 21:21
  #93732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
fordi han ikke fikk solgt samlingen for 18 millioner i sin tid. Så blir man desperat. Dette er priset helt idiotisk i utgangspunktet har kun affeksjonsverdi for noen få mennesker. Å legge det åpent ut på en auksjon med det resultat at de ikke får solgt betyr det samme som å erkjenne offentlig at samlingen ikke var vært den opphypede prisingen. Altså de forsøker å selge luft.

Alt nytt tøv fra gutta i HOC gjør det mer og mer sannsynlig at RU kun har blitt utnyttet av TH, og ikke har blitt tatt inn som aktiv deltaker i operasjonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in