2022-08-12, 04:28
Medlem
Skaanseths avatar
.
Citera
2022-08-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er ingenting som tyder på at TH er så råtten som du skal ha det til.
Ekteskapskontrakten kom som en følge av et sidesprang fra AEH, for å bli tatt til nåde og for at TH skulle ha et minimum av tillit til at ikke AEH skulle stikke av med ny fyr og halve formuen han har bygget opp inngikk de en ny ektskapsavtale.

Dette legger hun i potten etter å ha vært nær ved å ødelegge ekteskapet.

Din svarte virkelighetsoppfatning er ikke nødvendigvis riktig.
«Dette legger hun i potten etter å ha vært nær ved å ødelegge ekteskapet.»

Mangler bare litt steining og sånn, så er bildet komplett.

Det kan vel heller være at denne svogeren kun var AEs store personlig hjelp i en svært tøff tid, da hun oppdaget at hun var sykt ulykkelig i ekteskapet, fordi TH oppførsel var «nær ved å ødelegge ekteskapet».

Så syndige AE skal gjøre opp for skaden, ved å skrive under på en husmannskontrakt og være trell resten av livet, og be om unnskyldning og tilgivelse på hvert eneste bursdagskort til sin egen mann. Bare sånn for at hun aldri skal glemme at hun ikke er verd det skapte grann.

Jeg får helt Shariavibber. Og så støttes dette av flere på denne siden.

Her er def på Incel: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Incel
Citera
2022-08-12, 09:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
«Dette legger hun i potten etter å ha vært nær ved å ødelegge ekteskapet.»

Mangler bare litt steining og sånn, så er bildet komplett.

Tydeligvis et "familieanliggende", da. Som bildrapet av den utro ekskona i Sverige nylig.

Da henger jo det meste sammen. Kallenavnet, familiens taushet og konflikt med politiet.

En "heilnorsk" variant av såkalt "æresdrap"?
Senast redigerad av Svartediket 2022-08-12 kl. 09:18.
Citera
2022-08-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tydeligvis et "familieanliggende", da. Som bildrapet av den utro ekskona i Sverige nylig.

Da henger jo det meste sammen. Kallenavnet, familiens taushet og konflikt med politiet.

mye tyder på det med litt hjelp av kryptomannen. Ikke vanskelig å forstå at englebarna bærer på en hemmelighet om morens død.
Citera
2022-08-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du synes å være tilnærmet like moralsk forkvaklet som Hagen selv.

Uten å ta stilling til hva som er bakgrunnen for ektepakten i -87.

Utroskap er uansett ikke ulovlig. Den bedratte ektefellen har ingen rett til å straffe den angivelige utro ektefellen, ved å stjele verdier for flere titalls millioner ut fra felleseiet.

For meg virker det mer som om AE ønsket skilsmisse i 1987, og om hun hadde overlevd selve skilsmisseprosessen, ville hun ha mottatt halvparten av verdiene opptjent i ekteskapet, altså, noen titalls millioner. Pluss frihet fra tyranniet.

Men, som ordlyden i ektepakten avslører, så ble AE lurt til å tro at Tom Hagen hadde en lovlig rett til å ta særeie på hele felleseiet. Det er nokså tydelig at hun må ha trodd det. Eller at hun ble alvorlig truet om hun skulle ha forsøkt å opponere mot maktmisbruket.

Så, i stedet for å få skilsmisse og noen titalls millioner, ble AE fastlåst økonomisk til Hagen, uten mulighet til å komme seg vekk, og denne undertrykkelsen og mishandlingen av henne skulle vise seg å vare livet ut.

Mishandling rammer ikke bare den mishandlede, AE, men, hele familien. Dessverre.

En fryktelig historie.

Det er slike innlegg som gjør det verdt å bruke fire år på å følge denne tråden.

Takk Kornblomst.
Citera
2022-08-12, 11:29
Medlem
Citat:

Kan ikke skjønne at et slikt muslimsk konsept kunne infiltrerer saken ? At noen i det hele tatt kunne få seg til å tro, at slikt kan skje i en helnorsk kristen familie ? For deretter sette all fokus på ektefellen og familien.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-12 kl. 11:34.
Citera
2022-08-12, 11:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan ikke skjønne at et slikt muslimsk konsept kunne infiltrerer saken ? At noen i det hele tatt kunne få seg til å tro, at slikt kan skje i en helnorsk kristen familie ?

Sjalusidrap er kanskje ikke det man direkte forbinder med det du kaller et "muslimsk" konsept.
Men det er likevel kanskje lignende grunner som fører til det, også i "helnorske" familier.
Uten den religiøse overtonen, dog. Men med motiv om kontroll og eierskap over andre mennesker.
Citera
2022-08-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan ikke skjønne at et slikt muslimsk konsept kunne infiltrerer saken ? At noen i det hele tatt kunne få seg til å tro, at slikt kan skje i en helnorsk kristen familie ? For deretter sette all fokus på ektefellen og familien.

LOL! Dette er foreløpig dagens beste. I en helnorsk og kristen familie og greier.

La oss ikke glemme at sist retten fikk vurdere bevisene i saken, fant den at det er sannsynlighetsovervekt for at Tom Hagen har drept Anne Elisabeth Hagen eller medvirket til dette.
Citera
2022-08-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Er du ute i Holden ærende?

Saken skal etterforskes videre og jeg antar at den fortsatt siktede vil være en del av den etterforskningen.

Tror ikke diskusjonen her blir bedre av slike kommentarer. At jeg *tror* (ikke vet) at TH er et enormt blindspor er ikke det samme som å løpe noens ærend.

Hvis etterforskningen har flere skritt å ta i retning TH så bør og må de selvfølgelig gjøre det, men med begrensede ressurser må det også prioriteres. Det har tydeligvis blitt brukt ENORME ressurser i den retningen allerede - sikkert over hundre millioner kroner - uten at man åpenbart har noe særlig å vise til. I motsatt fall hadde det blitt tatt ut tiltale. Det kan fremdeles skje, men i så fall tyder tiden og innholdet i lekkasjene på at den vil være syltynn.
Citera
2022-08-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Tror ikke diskusjonen her blir bedre av slike kommentarer. At jeg *tror* (ikke vet) at TH er et enormt blindspor er ikke det samme som å løpe noens ærend.

Jeg er enig i at man må ha lov til å mene at TH er uskyldig, selv om jeg ikke er enig. Du diskuterer etter hva jeg kan se på normale premisser, men det er enkelte av TH-forsvarerne som skriver så mye tull at det nok dessverre er lett å bli slått i hartkorn med dem.
Citera
2022-08-12, 11:56
Medlem
Citat:
Vel, hvis ressursbruk var det eneste spørsmålet, burde jo politiledelsen vært redelig og sagt dette offentlig, og altså innrømmet at de nedskalerer. Når det gjelder dette med
strid om hypoteser, så har jeg ikke inntrykk av at det er tilfelle. Ikke er det særlig logisk
heller, all den tid etterforskerne har fått fortsatt klarsignal for å jobbe videre i disse årene.
Men jeg har ikke innsyn i dette, så det kan være grunner til konflikten vi ikke vet om.
Full skjæring kan bety mer enn bare rent faglig uenighet.

Politiledelse virker aldri å ha evne til å innrømme at de mangler ressurser, det er tydeligvis en del av arbeidsbeskrivelsen. Generelt har vel politiet i Norge alt for lite ressurser, eller bruker det svært lite effektivt. Sikkert litt av begge deler.

Mitt inntrykk er at det siste 1-1.5 årene har etterforskningen dreid tilbake mot kryptosporet og at det er en kidnapping som har endt med drap (som jeg tror). Hvis det har vært uenighet om hypotese, strategi og prioriteringer så vil vel etterforskningen dreie om med ny etterforskningsledelse. Lite vits i å bytte den til noen som f.eks prioriterer TH igjen dersom man ikke har vært uenige og har ment at fokus har vært feil. Vi får nok vite mer om dette frem mot årsskiftet.
Citera
2022-08-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg er enig i at man må ha lov til å mene at TH er uskyldig, selv om jeg ikke er enig. Du diskuterer etter hva jeg kan se på normale premisser, men det er enkelte av TH-forsvarerne som skriver så mye tull at det nok dessverre er lett å bli slått i hartkorn med dem.

Det er mulig, dét - det er uansett en fordel for alle at diskusjonen er på et saklig nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in