2022-08-19, 13:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Ett eller annet sted i omsetningskjeden for krypto er det gjort en gjort en transaksjon enten med kort eller for cash via en bekjent. Det er ikke utenkelig at politiet har spurt NordVPN som hvordan handelen har foregått, uten at jeg tror de har blitt særlig klokere av det.

For å handle krypto anonymt er det enkleste å kjøpe f.eks XMR for cash av noen man kjenner for deretter veksle det inn i mer sporbar valuta som f.eks. BTC. Da kan han operere med anonyme wallets som aldri har gjort noen transaksjoner mot sporbare onlineblattformer som kucoin, coinbase osv.
Beklager dumt spørsmål (siden jeg ikke kan mye om krypto) men er en mulighet at GM kan ha skaffet seg krypto ved å selge en digital tjeneste/selge en vare for krypto - "We accept crypto payments"?
Citera
2022-08-19, 13:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg kan ikke se at disse observasjonene er til hinder for hypotesen, men vi vet ikke hva disse lysene er, om det er biler eller noe annet.

Klokkeslettene 07.56 er interessante, og passer til tidspunktet TH vanligvis dro på jobb.
Den skjebnesvangre morgenen dro TH på jobb senere enn vanlig. Dersom det vi ser er en bil, er det interessant at bilen kjører mot S4 nøyaktig 1 time senere (08.56) enn 1. gang (07:56).

"Bilobservasjonen" kan tyde på at GM(ene) hadde lagt inn 1 times forskyvning i den opprinnelige planen, ved eventuelle forsinkelser.

En slik tidsforskyvning (hele timer) kan videre indikerer at kidnappingen er utført av mer enn 1 gjerningsperson.

Men for alt jeg vet, så kan altså lysene på gangveien være brøytebilen. En kommunearbeider med dårlig hukommelse da, vel og merke, siden politiet ikke er sikker på om lysene på gangveien er en bil(er).
Ja er det en mulighet. Det kan være en sammenheng mellom bil kl 07.56 og 08.56.

"Klokken 07:56:01 – 07:56:19. Rødt lys på gangveien som ikke beveger seg.
Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4

"Hvit lys" fra andemateplassen kl 08.56 mot S4 vil si at den mest sannsynlig rygger".

Det samme står i Aftenposten:
Aftenposten 21.10.2020:
"Men det antas at det er en bil som rygger på gangveien, til Hagens bolig".

En bil kan ha kjørt mot S4 kl 07.56, snudd og kjørt tilbake mot andemateplassen - der det var vanskelig å snu - for deretter å rygge tilbake kl 08.56.

Hva tenker du grunnen var til at person(ene) i bil viste at TH fortsatt ikke hadde dratt på jobb kl 07.56?
Citera
2022-08-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4

"Hvit lys" fra andemateplassen kl 08.56 mot S4 vil si at den mest sannsynlig rygger".

Aftenposten 21.10.2020:

En bil kan ha kjørt mot S4 kl 07.56, snudd og kjørt tilbake mot andemateplassen - der det var vanskelig å snu - for deretter å rygge tilbake kl 08.56.

Hva tenker du grunnen var til at person(ene) i bil viste at TH fortsatt ikke hadde dratt på jobb kl 07.56?
Det ligner ikke den usynlige GM å oppholde seg lenge på et sted. Hvor da noen kan komme til å se ham.

Helt merkelig at politiet ikke har greid å finne denne bilen på et eller annet videopptak i området på denne tiden.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-19 kl. 13:39.
Citera
2022-08-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er flere ting i gårsdagens intervju med Ida Melbo Øystese som tyder på at de nå er åpne for noe nytt. At saken endelig er ute av sitt fastlåste TH/RU spor.

Jeg ser ingen tegn på endring av fokus i dette intervjuet, tvert imot. Det snakkes om det innsamlede materialet de allerede jobber med, og at det er snakk om en liten brikke i puslespillet før de er i mål. Politimesteren sier sogar at hun er trygg på at saken vil bli oppklart, og det er jo i seg selv en ganske bastant og klar melding spør du meg. Les selv, og fortell meg hvor du finner åpninger mot nye teorier i dette intervjuet🤔:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g6Vroq/politimesteren-om-loerenskog-saken-dette-er-ikke-en-nedtrapping
Citera
2022-08-19, 13:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det ligner ikke den usynlige GM å oppholde seg lenge på et sted. Hvor da noen kan komme til å se ham.

Helt merkelig at politiet ikke har greid å finne denne bilen på et eller annet videopptak i området på denne tiden.
Det må i så fall ha vært en GM som rekognonserte før forsvinningen for å se etter kamera, men som ikke fikk med seg at det var kamera ved hjelpemiddel-sentralen.

Man kan jo spekulere i hvordan eventuelt denne bilen så ut med tanke på at den skulle gå "i ett" med omgivelsene.
Citera
2022-08-19, 13:50
Avslutad
Citat:

Aftenposten 21.10.2020:

Citat:

Citat:
Det må i så fall ha vært en GM som rekognonserte før forsvinningen for å se etter kamera, men som ikke fikk med seg at det var kamera ved hjelpemiddel-sentralen.

Man kan jo spekulere i hvordan eventuelt denne bilen så ut med tanke på at den skulle gå "i ett" med omgivelsene.
Kan lysene vi ser på gangveien, rett og slett være en drone?
Citera
2022-08-19, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg ser ingen tegn på endring av fokus i dette intervjuet, tvert imot. Det snakkes om det innsamlede materialet de allerede jobber med, og at det er snakk om en liten brikke i puslespillet før de er i mål. Politimesteren sier sogar at hun er trygg på at saken vil bli oppklart, og det er jo i seg selv en ganske bastant og klar melding spør du meg. Les selv, og fortell meg hvor du finner åpninger mot nye teorier i dette intervjuet🤔:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g6Vroq/politimesteren-om-loerenskog-saken-dette-er-ikke-en-nedtrapping
GM(ene) har jo brukt falsk id, så det er vel GM(ene)'s identitet, som er brikken som mangler i puslespillet. Ellers mener politiet at de har hele bildet, antar jeg.

Er litt Picassoaktig foreløpig da 🧑‍🎨
Senast redigerad av Havhest 2022-08-19 kl. 14:10.
Citera
2022-08-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig

I tillegg til å si at

AEH ble «bortført og sannsynligvis drept»
TH og RU «er uskyldig inntil det motsatte er bevist»

snakker hun om «nye perspektiver og nye muligheter i saken»

https://tv.vg.no/video/243363/politiet-i-nytt-intervju-tror-vi-skal-oppklare-saken?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_ro w3_pos1&utm_medium=df-86-oe6eed9d
Citera
2022-08-19, 14:31
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Beklager dumt spørsmål (siden jeg ikke kan mye om krypto) men er en mulighet at GM kan ha skaffet seg krypto ved å selge en digital tjeneste/selge en vare for krypto - "We accept crypto payments"?

Ja det er fullt mulig.

Hvem som helst kan sette opp en nettbutikk i f.eks. wordpress og ta betalt i krypto uten at det kan spores noe sted. Det er ingen ID-kontroll for å registrere domener, webhotell eller sette opp betalingsløsninger som aksepterer krypto som betaling. Selv .no-domener kan man registrere så lenge man kjenner til et personnummer man kan bruke for å opprette en pID som Norid krever.
Citera
2022-08-19, 14:43
Medlem
Citat:
Du tenker kanskje at tidslinjen må "ødelegges" for å finne GM..

Dessverre ble dette opplyst i går:
"– Har dere noe spesielt dere vil si til de etterlatte til Anne- Elisabeth Hagen?

– De skal være trygge på at vi fortsatt gjør alt vi kan for å finne ut hva som har skjedd med henne og gi de svarene som nå står ubesvart. Jeg kan bare ane konturen av smerten for dem å ikke vite hva som har skjedd med deres kjære, sier politimester Ida Melbo Øystese"

Politiet viser medfølelse for de etterlatte, noe de neppe ville gjort hvis de mistenkte barna / personer rundt familien.

Alle kan nok trygt tatovere tidslinjen inkludert siste kjente livstegn på armen sin nå😎
Det er tydelig at de nå vil bort fra det trykket som har vært på TH/RU og familien.
Citera
2022-08-19, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Kaka er ferdig bakt, og kremen er på. Nå mangler det bare litt strø på toppen
Det er vanskeligere enn du tror. Blir alltid mye søl.
Citera
2022-08-19, 16:04
Medlem
Citat:

Aftenposten 21.10.2020:

Dette er mest sannsynlig så uskarpe bilder at man ikke får/kan bruke de i en rettsak. Min kommentar til dette, uten at jeg vet hva eller hvordan de evt. skiller hvitt/gult lys på denne avstanden. Når det de tror de ser mellom noen trær bare er noe som ligner på lys.

Men å rygge vekk fra andedammen mot S4, da vil man ikke se bakenden på bilen. Og eihelker ryggelys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in