2022-08-19, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
I ett försök till att förklara så att även du förstår Mumsemuff.
Om 1 privatperson har lånat pengar av en annan privatperson (A har lånat av B). Men kan som privatperson hålla kvar lånet i max 10 år, sen måste man B ge en påminnelse till A, i annat fall går lånet ut och man kan aldrig kräva lånet tillbaka.
Det finns givetvis olika sätt att ge påminnelser, man kan prata med personen, men det kan vara svårt att bevisa om så skulle behövas. Man kan skicka ett mail, men även det kan vara svårt att bevisa att mottagaren A har tagit del av detta då det kan hamna i skräpposten.
Men man kan också göra som Ulf nu gjorde, man nyttjar kronofogden. Eftersom när man skickar in ett ärende, så är det enbart ett ärende, varken mer eller mindre.
B skickar in ärendet till Kronofogden och de i sin tur skickar ärendet till A för ett svar. A svarar, vilket då betyder att A har fått en påminnelse och att lånet gäller 10 år till om så behövs.
Men i detta fall så har alltså Lydia betalt tillbaka lånet innan ärendet ens blev till någon skuld.
Förstår du detta nu Mumsebull, eller skall vi behöva ta det igen?

Sen hur mycket lånet var på är väl en sak mellan Ulf och Lydia, eller varför vill du veta det? Sak samma vad lånet var till för, det har väl ingen med att göra mer än de två, eller?

Nej, jag tror inte Lydia har nämnts med något annat namn av de som upplevt henne. Det är i så fall inget annat än ren mobbing.
Och som jag påtalat för både dig och Vemdalen så är jag redan gift sedan många år tillbaka, så jag har absolut inte varit förälskad eller kär i Lydia. Varför skulle jag?

Men jag tror att DU varit /är väldigt kär i henne och kan därför ej släppa att hon ej ville ha dig. För liksom andra påtalat är du mycket bitter mot denna Ulf, du ältar om Ulf så jag misstänker någonstans att kanske Lydia faktiskt kanske var kär i honom istället för dig, därav din bitterhet just mot denna människa och ingen annan man verkar det som. Det är vad jag tror. Därav denna förföljelse.
Hur det än är så känner både jag och min fru Lydia långt innan hon flyttade ner till Skåne.
Men, det är väl så för en person som ej kan läsa ordentligt, den förstår inte hur saker ligger till. Dessutom är personen en avundsjuk stalker, och lögnare dessvärre. Kan väl knappas bli värre.

Du har inget faktaunderlag för dina påståenden. End of story.
2022-08-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är mördaren som ska synas under lupp.
Brottsoffret är i detta fall helt utan skuld.
Tråden skulle lika gärna kunna heta:
Lydia Barth: The Devil in Disguise

Okej, men vad har Ulf med detta att göra då? Kan du förklara det? Nä, tänkte väl det.
Ni vill man veta vad som hänt dessa 2 strax innan, då kan det mycket väl spela in. Men att du inte förstår det, ja det är ju din förlust då!
2022-08-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du har inget faktaunderlag för dina påståenden. End of story.

För vad?
2022-08-19, 15:35
Avslutad
Citat:
För vad?

Citat:
Men i detta fall så har alltså Lydia betalt tillbaka lånet innan ärendet ens blev till någon skuld.

Faktaunderlag till påståendet. Nada.
2022-08-19, 15:41
Medlem
Citat:
Faktaunderlag till påståendet. Nada.

Jodå, men vad i detta är det som gör det relevant för mordet? Ingenting!
2022-08-19, 15:47
Avslutad
Citat:
Okej, men vad har Ulf med detta att göra då? Kan du förklara det? Nä, tänkte väl det.
Ni vill man veta vad som hänt dessa 2 strax innan, då kan det mycket väl spela in. Men att du inte förstår det, ja det är ju din förlust då!
Ja, du tjatar om det.
Du själv har kommit med overifierade uppgifter om att Lydia haft ytterligare en kronofogderegistrerad skuld som hon betalat i maj 2021.
I maj 2021 låg hon inspärrad på psyket.
2022-08-19, 15:55
Avslutad
Citat:
Jodå, men vad i detta är det som gör det relevant för mordet? Ingenting!

Nej, du presenterar inget underlag förutom dina påståenden. Samma förfarande som om jag skulle påstå att jag känner Palmes mördare, är god vän med denne dessutom. Rent hittepå.

Relevant för mordet är självklart mördarens bakgrund, förehavanden och karaktär. Det är inget du kan ändra på.
Senast redigerad av skoputs 2022-08-19 kl. 15:57.
2022-08-19, 15:57
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Vad har det med mordet att göra?
Emil var inte beväpnad.
Det som Lydia påstått att Emil sagt, "skjut mig då fegis" finns inte med på ljudinspelningarna.
Det borde funnits med, med tanke på när han enligt Lydia skulle uttalat det...
Och, telefonens ljudfiler är kontrollerade, ddt är inte fråga om start/stopp, eftersom det följer den faktiska tiden.

Jo, Emil har med denna tråd att göra. Den handlar om honom.
Scrolla tillbaks till dag 1 så blir ditt minne kanske uppdaterat.
2022-08-19, 16:04
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ja jag vet ej. Men eftersom han varit ute och jagat, och hade vapen, så får jag ju anta att han hade det.

Men du har rätt, tråden skulle väl handlat om Emil eftersom den heter Mordet på Emil Fremdling, men vissa tycks inte ha förstått det.

Tack.

För att gå över till en annan sak som jag sitter med, kanske du vet mer?

Ägaren till lägenheten i Farsta skriver bl.a i sms att hon blivit hotad av en man som ringer dit och säger att de ( han och Lydia) inte kan komma in i lägenheten.
Han ringer dit och skriker på fyllan i telefonen till ägarna.

Hon säger också att hon är orolig och att Lydia gått runt med blåmärken i ansiktet i flera veckor.

Detta låter ju inte så trevligt.

Antar att du läst?
Senast redigerad av Captainspiced 2022-08-19 kl. 16:10.
2022-08-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ja, du tjatar om det.
Du själv har kommit med overifierade uppgifter om att Lydia haft ytterligare en kronofogderegistrerad skuld som hon betalat i maj 2021.
I maj 2021 låg hon inspärrad på psyket.

Din vana trogen ljuger du. Jag har inte sagt att Lydia hade betalt i maj -21.
Plocka fram det.
2022-08-19, 16:09
Medlem
Citat:
Nej, du presenterar inget underlag förutom dina påståenden. Samma förfarande som om jag skulle påstå att jag känner Palmes mördare, är god vän med denne dessutom. Rent hittepå.

Relevant för mordet är självklart mördarens bakgrund, förehavanden och karaktär. Det är inget du kan ändra på.

Jo men jag känner henne väldigt väl, har kunnat ge fakta långt bak i tråden. Men jag har ingen större lust att outa mig heller. Mumsemuff och Vemdalen har själva sagt att de ej känner Lydia.
2022-08-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tack.

För att gå över till en annan sak som jag sitter med, kanske du vet mer?

Ägaren till lägenheten i Farsta skriver bl.a i sms att hon blivit hotad av en man som ringer dit och säger att de ( han och Lydia) inte kan komma in i lägenheten.
Han ringer ditt och skriker på fyllan i telefonen till ägarna.

Hon säger också att hon är orolig och att Lydia gått runt med blåmärken i ansiktet i flera veckor.

Detta låter ju inte så trevligt.

Antar att du läst?

Jepp, det har jag både läst och undrat över, verkligen. Och det är högst anmärkningsvärt att det inte har undersökts mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in