2022-08-19, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag snurrar inte alls in mig i lögner.
Kimmo har inte spenderat en enda sekund med någon Lida, för hon heter Lydia.
Jag och flera av Lydias anhöriga vet vem denna Ulf är som Kimmo nämner, inga konstigheter alls. Och han har aldrig haft något skuldkrav på Lydia, vilket du då också ljuger om.
Det du har lagt upp är fortfarande inget skuldkrav, hur gärna du än vill att det skall vara så.
Lånet som Ulf hade lagt ut till Lydia, var på ett större belopp men som hon återigen har betalt, så där finns inget kvar.
Jaha, hur mycket var det lånet på då? Vad gällde den skulden då?
Ett lån behöver inte registreras hos kronofogden, utan där hamnar obetalda skulder som en privatperson eller ett företag aktivt vänder sig till för att få sina pengar indrivna.
Då har ju två Ulfisar inte fått sina pengar i tid av Lida, eller hur? Annars skulle kronofogden inte haft några ärendenummer, hajar du?
Man söker via personnummer, vilka skulder som finns eller har funnits för en person hos kronofogden och det finns bara 1 Ulf, som sagt.

Tror du inte att Lydia omnämns som Lida bland människor som upplevt henne som Lida? Ett namnbyte är inget mer än ett namnbyte. Lydia har gjort rätt många, främst efternamn, men ändå. Rätt ska vara rätt.
2022-08-19, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är det som är så ofattbart, särskilt om man läst utredningen.
Har du tid,gå igenom tråden, det går snabbt att kategorisera vilka grupperingar som finns...

Tragiskt och respektlöst att överhuvudtaget uttrycka att mördaren är fräsch, mår jättebra, livet leker...

Mycket kan en människa komma undan med, men mord, där går fan gränsen. Att överhuvudtaget yppa att mördaren blivit firad ordentligt på födelsedagen av både medfångar och vakter...

Jag mår illa

Kan det vara rent hittepå att Lasseliten är så nära vän med Lydia som han påstår?
2022-08-19, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Kan det vara rent hittepå att Lasseliten är så nära vän med Lydia som han påstår?
Jag tror att han är lite förälskad i Lydia. Att Lydia utnyttjar människor har inte undgått någon vid det här laget. Ett säkert tecken är Lasses bedyrande att de inte haft sex, då det brukar vara Lydias knep för att snärja män. Lasse är nog inte hennes cup of tea...
Han har själv skrivit att han känt henne i drygt 5 år, nu drygt 6 år, vilket stämmer väl med tiden för Skånefiaskot med hästgården... Kropps Lejon gård....
Numera med adress till Hinseberg 👏
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-19 kl. 10:53.
2022-08-19, 11:01
Avslutad
Citat:
Jag tror att han är lite förälskad i Lydia. Han har själv skrivit att han känt henne i drygt 5 år, nu drygt 6 år, vilket stämmer väl med tiden för Skånefiaskot med hästgården... Kropps Lejon gård....
Numera med adress till Hinseberg 👏

Jo, men om de verkligen är nära vänner, som medlemmen påstår, finns det väl inga belägg för? Kan ju vara någon med fantasier om att han känner henne närmare.

E. Är det inte bättre att ignorera födelsedagsspekulationer och måenderapporter?
Senast redigerad av skoputs 2022-08-19 kl. 11:04.
2022-08-19, 11:09
Avslutad
Citat:
Jo, men om de verkligen är nära vänner, som medlemmen påstår, finns det väl inga belägg för? Kan ju vara någon med fantasier om att han känner henne närmare.

E. Är det inte bättre att ignorera födelsedagsspekulationer och måenderapporter?
Jo, kanske det. Blir bara så förbannad över det empatilösa i det hela.

Jag är intresserad av Lydias bakgrund, det är väldigt mycket konstigheter som ligger till grund för hennes slutstation, Hinsan
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-19 kl. 11:12.
2022-08-19, 11:37
Medlem
Det är väldigt intressant att två personer här säger sig veta hela sanningen om Lydias liv. Ni måste vara dom två enda vännerna i världen som vet allt om sina vänner.

Även vänner har hemligheter för varandra , och all fakta om deras privata ekonomi kommer sällan upp på bordet.

Tagga ner, den enda vid liv som vet hela sanningen sitter bakom lås och bom.
2022-08-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ja. Man börjar ju undra
Obs spekulationer nu!
Många blir ju fashinerade av brottslingar och fängelsekunder
Ett exempel är ju Juha Valjakalla som fick tusentals beundrarbrev.
Lasseliten påstår ju att han känner till fångvaktarna på Hinseberg. Det kanske inte är första gången han hälsar på nån där. Möjligtvis så stalkar han Lydia. Verkar ju helt besatt av henne
Samtidigt är man väl som fånge(Lydia) tacksam att nån hälsar på en i fängelset så man inte ruttnar bort...Innan man märker besattheten
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-19 kl. 12:24.
2022-08-19, 13:46
Medlem
Citat:
Jaha, hur mycket var det lånet på då? Vad gällde den skulden då?
Ett lån behöver inte registreras hos kronofogden, utan där hamnar obetalda skulder som en privatperson eller ett företag aktivt vänder sig till för att få sina pengar indrivna.
Då har ju två Ulfisar inte fått sina pengar i tid av Lida, eller hur? Annars skulle kronofogden inte haft några ärendenummer, hajar du?
Man söker via personnummer, vilka skulder som finns eller har funnits för en person hos kronofogden och det finns bara 1 Ulf, som sagt.

Tror du inte att Lydia omnämns som Lida bland människor som upplevt henne som Lida? Ett namnbyte är inget mer än ett namnbyte. Lydia har gjort rätt många, främst efternamn, men ändå. Rätt ska vara rätt.

I ett försök till att förklara så att även du förstår Mumsemuff.
Om 1 privatperson har lånat pengar av en annan privatperson (A har lånat av B). Men kan som privatperson hålla kvar lånet i max 10 år, sen måste man B ge en påminnelse till A, i annat fall går lånet ut och man kan aldrig kräva lånet tillbaka.
Det finns givetvis olika sätt att ge påminnelser, man kan prata med personen, men det kan vara svårt att bevisa om så skulle behövas. Man kan skicka ett mail, men även det kan vara svårt att bevisa att mottagaren A har tagit del av detta då det kan hamna i skräpposten.
Men man kan också göra som Ulf nu gjorde, man nyttjar kronofogden. Eftersom när man skickar in ett ärende, så är det enbart ett ärende, varken mer eller mindre.
B skickar in ärendet till Kronofogden och de i sin tur skickar ärendet till A för ett svar. A svarar, vilket då betyder att A har fått en påminnelse och att lånet gäller 10 år till om så behövs.
Men i detta fall så har alltså Lydia betalt tillbaka lånet innan ärendet ens blev till någon skuld.
Förstår du detta nu Mumsebull, eller skall vi behöva ta det igen?

Sen hur mycket lånet var på är väl en sak mellan Ulf och Lydia, eller varför vill du veta det? Sak samma vad lånet var till för, det har väl ingen med att göra mer än de två, eller?

Nej, jag tror inte Lydia har nämnts med något annat namn av de som upplevt henne. Det är i så fall inget annat än ren mobbing.
Och som jag påtalat för både dig och Vemdalen så är jag redan gift sedan många år tillbaka, så jag har absolut inte varit förälskad eller kär i Lydia. Varför skulle jag?

Men jag tror att DU varit /är väldigt kär i henne och kan därför ej släppa att hon ej ville ha dig. För liksom andra påtalat är du mycket bitter mot denna Ulf, du ältar om Ulf så jag misstänker någonstans att kanske Lydia faktiskt kanske var kär i honom istället för dig, därav din bitterhet just mot denna människa och ingen annan man verkar det som. Det är vad jag tror. Därav denna förföljelse.
Hur det än är så känner både jag och min fru Lydia långt innan hon flyttade ner till Skåne.
Men, det är väl så för en person som ej kan läsa ordentligt, den förstår inte hur saker ligger till. Dessutom är personen en avundsjuk stalker, och lögnare dessvärre. Kan väl knappas bli värre.
2022-08-19, 14:05
Avslutad
Citat:
Om 1 privatperson har lånat pengar av en annan privatperson (A har lånat av B). Men kan som privatperson hålla kvar lånet i max 10 år, sen måste man B ge en påminnelse till A, i annat fall går lånet ut och man kan aldrig kräva lånet tillbaka.
Det finns givetvis olika sätt att ge påminnelser, man kan prata med personen, men det kan vara svårt att bevisa om så skulle behövas. Man kan skicka ett mail, men även det kan vara svårt att bevisa att mottagaren A har tagit del av detta då det kan hamna i skräpposten.
Men man kan också göra som Ulf nu gjorde, man nyttjar kronofogden. Eftersom när man skickar in ett ärende, så är det enbart ett ärende, varken mer eller mindre.
B skickar in ärendet till Kronofogden och de i sin tur skickar ärendet till A för ett svar. A svarar, vilket då betyder att A har fått en påminnelse och att lånet gäller 10 år till om så behövs.
Men i detta fall så har alltså Lydia betalt tillbaka lånet innan ärendet ens blev till någon skuld.

Sen hur mycket lånet var på är väl en sak mellan Ulf och Lydia, eller varför vill du veta det? Sak samma vad lånet var till för, det har väl ingen med att göra mer än de två, eller?

Nej, jag tror inte Lydia har nämnts med något annat namn av de som upplevt henne. Det är i så fall inget annat än ren mobbing.
Och som jag påtalat för både dig och Vemdalen så är jag redan gift sedan många år tillbaka, så jag har absolut inte varit förälskad eller kär i Lydia. Varför skulle jag?

Men jag tror att DU varit /är väldigt kär i henne och kan därför ej släppa att hon ej ville ha dig. För liksom andra påtalat är du mycket bitter mot denna Ulf, du ältar om Ulf så jag misstänker någonstans att kanske Lydia faktiskt kanske var kär i honom istället för dig, därav din bitterhet just mot denna människa och ingen annan man verkar det som. Det är vad jag tror. Därav denna förföljelse.
Hur det än är så känner både jag och min fru Lydia långt innan hon flyttade ner till Skåne.
Men, det är väl så för en person som ej kan läsa ordentligt, den förstår inte hur saker ligger till. Dessutom är personen en avundsjuk stalker, och lögnare dessvärre. Kan väl knappas bli värre.
Vi säger så, Lasse... om du tror på att det är så kronofogden fungerar och även hur du tror att socialtjänsten jobbar och inte att förglömma hur ordentligt födelsedagar firas när man sitter inlåst, 18 år för mord... alla intagna och vakter...🔊allanrop: MördarLydia Barth fyller år, uppställning!

En fråga bara, varför har Du ens kännedom om ett lån mellan två personer?

Du och captenen pratade om att hon hade fått ordnat boende? Vart har du fått dem uppgifterna ifrån? Inte ens Lydia kände till det? Inte heller försvararna kände till det?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-19 kl. 14:11.
2022-08-19, 14:21
Medlem
Citat:
Vi säger så, Lasse... om du tror på att det är så kronofogden fungerar och även hur du tror att socialtjänsten jobbar och inte att förglömma hur ordentligt födelsedagar firas när man sitter inlåst, 18 år för mord... alla intagna och vakter...🔊allanrop: MördarLydia Barth fyller år, uppställning!

En fråga bara, varför har Du ens kännedom om ett lån mellan två personer?

Du och captenen pratade om att hon hade fått ordnat boende? Vart har du fått dem uppgifterna ifrån? Inte ens Lydia kände till det? Inte heller försvararna kände till det?

Ja, nu är det ju som så att man redan har förklarat det för dig och de dina. Jag svarade då, och jag kan svara nu: Jag frågade Ulf om det. Samt att jag såg vad du lade upp vilket ej var någon skuld.
Och för din kännedom, så fungerade detta väldigt väl ju.
Tror du på fullaste allvar att man inte kan fira sin födelsedag eller andra högtider när man sitter bakom lås och bom?
Jag tänker ej berätta något mer för dig eftersom du ej kan uppföra dig. Så fort man skriver ett svar på en fråga, så anmäler du inlägget. Vad är då vitsen att svara dig?
2022-08-19, 14:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Dina inlägg är otroligt färgade av att Lydia är en kvinna som är missförstådd och feldömd. Du påstår att du inte känner henne, att du för Emils skull vill få fram sanningen om de tre sista månaderna.
Det finns ingen ände på dina inlägg om att du "är någonting på spåren".

Att ta till sig vad andra skribenter och rättsväsendet gör oss alla medvetna om, går inte att ta in för dig.

Gör dig själv en tjänst, acceptera att Lydia Barth är en dålig människa utan samvete.
Vänd blad och gå vidare i livet.
Det finns ingenting som är förmildrande i histirien, Emil råkade träffa en mycket störd kvinna i en känslig tid i sitt liv. Lydia hoppade från Per till Emil. Kom inte och snacka om att Emil valde Lydia...hon utsåg honom till sin toyboy/sugerdaddy... inga äkta känslor, försåg sig av mat, vin och husrum i väntan på ett nytt offer

Jag ska vända blad och gå vidare. Jag ska acceptera.

Är du rätt människa att tala om för mig vad jag ska göra?
Du är en patetisk lögnare som ljuger och påstår att bl a jag tycker att det hon gjort var ok. Du borde skämmas så in i helvete.
2022-08-19, 14:26
Medlem
Citat:

Uffe puffe kan inte ha litat på Lydia speciellt mycket eftersom han säkrade upp och gick vidare till kronkalle
Jag förstår det mycket väl.

Med hennes skulder till höger och vänster måste man om man i ett kärlekskrankt ögonblick lånat ut pengar till en sån person bli orolig..
Uffe måste vara VÄLDIGT betuttad i Lydia eftersom han lånade ut pengar trots, hennes trassliga ekonomi
Romansbedrägeri 🤩😀😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in