2022-07-05, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Båda skall granskas ordentligt.
I de allra flesta fall, även utomlands så gör det en djupdykning i både mördare och i brottsoffret.
De vill liksom inte bara hitta en mördare och få denne fälld, de vill även hitta orsaken och kanske, kanske kunna ge brottsoffrets nära och kära en viss förklaring.
Det är absolut inte gjort här, så enkelt är det!
Det har gjorts en utredning.
Mordet är utrett.
Det finns filmbevis från tiden innan, när Lydia psykar ock käftar och lever rövare, medan Emil trött förklarar att det är sista natten hon skulle få sova kvar.

Konstigt att hennes så kallade kompis som skulle ringt och velat att Lydia skulle komma in till "Tanto" och festa, som Lydia påstår, som hon hävdar att Emil skulle blivit arg över, det finns inga spår av något sånt samtal eller sms. Den utspillda uppochnervända ölen, finns inte heller något spår av.

Så starka var inte Lydias påståenden, det höll inte ihop och var lögner. Vid fyndet av inspelningen av sin egen död, fanns det ingen tvekan över vad som skett, det fanns ingen alternativ gärningsman.
Det var hon, ensam, som skrev in sig i Sveriges brottshistorik.
Lögnerna avlöste varandra genom förhör och rättegångar. Ingenting kunde försvaret använda till Lydias fördel, eftersom det inte fanns någonting förmildrande. Det enda som visade sig, bakåt i Lydias historik var ett flackande, flytter, inläggningar på psyk, bröllop, olika barnkonstillationer och det ena med det tredje. Med bakgrundskontrolm av Lydia Barth uppstod många frågor, hur i helvete kunde människan få jägarexamen, vapenlicens, flytta runt och lämna problem efter sig.
Tro mig, det hade INTE kunnat finnas någonting som kunde hjälpt Lydia att dömas till vållande...
Hon hade ekonomiska problem sen många år tillbaks.
Hon hade problem med socialen och barnens boende, hon hade problem med skolstudierna och csn, problem med alkohol, piller och ville sjukskriva sig som hon brukade göra varje sommar, för ekonomins skull.

Tror Du att det hade hjälpt Lydia på något sätt, om det hade grävts vidare i träsktrollets liv? Jag tror inte det. Det hade snarare varit det som kunnat ge henne livstid. Så, lite synd är det, trots allt.

Brottsoffrets förflutna?
Det finns ingenting.
Du får äta din bajsmacka själv, eller dela med capten, eller ängeln.

Lite hedrande att era vänner på flashback sluter upp och har skvallersyjunta, om mig😘
2022-07-05, 21:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Så nu vill du att jag inte skulle ha svarat på frågorna angående de arbeten hon har haft som de andra tjatade om. Ja,ja, det var ju bra att få veta det då. :-)
Som sagt, det är lite tragiskt när du inte förstår. Men det finns ju inget vi kan göra för dig här, mest så att du vet.

tragiskt njaee,, jag har inte tjatat om hennes leverne eller arbete, för min del kan hon vara polis eller gatuflicka, det spelar liksom ingen roll, det jag vänder mej emot är din oförmåga att fösrtå att att hon har fått ett rättmätigt straff för mordet hon utförde, sen tycker många med mej att det kanske sulle vart längre, men nu är vi där vi är, mörderskan ska sitta 12 år, mer än så är det inte, men när du sitter å babblar om polisrapporter som bevisligen inte existerar, endast för att att whitewasha mörderskan så tycker jag du bara gör bort dej själv, och mörderskan,,,somna om å låt tråden vila
2022-07-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det har gjorts en utredning.
Mordet är utrett.
Det finns filmbevis från tiden innan, när Lydia psykar ock käftar och lever rövare, medan Emil trött förklarar att det är sista natten hon skulle få sova kvar.

Konstigt att hennes så kallade kompis som skulle ringt och velat att Lydia skulle komma in till "Tanto" och festa, som Lydia påstår, som hon hävdar att Emil skulle blivit arg över, det finns inga spår av något sånt samtal eller sms. Den utspillda uppochnervända ölen, finns inte heller något spår av.

Så starka var inte Lydias påståenden, det höll inte ihop och var lögner. Vid fyndet av inspelningen av sin egen död, fanns det ingen tvekan över vad som skett, det fanns ingen alternativ gärningsman.
Det var hon, ensam, som skrev in sig i Sveriges brottshistorik.
Lögnerna avlöste varandra genom förhör och rättegångar. Ingenting kunde försvaret använda till Lydias fördel, eftersom det inte fanns någonting förmildrande. Det enda som visade sig, bakåt i Lydias historik var ett flackande, flytter, inläggningar på psyk, bröllop, olika barnkonstillationer och det ena med det tredje. Med bakgrundskontrolm av Lydia Barth uppstod många frågor, hur i helvete kunde människan få jägarexamen, vapenlicens, flytta runt och lämna problem efter sig.
Tro mig, det hade INTE kunnat finnas någonting som kunde hjälpt Lydia att dömas till vållande...
Hon hade ekonomiska problem sen många år tillbaks.
Hon hade problem med socialen och barnens boende, hon hade problem med skolstudierna och csn, problem med alkohol, piller och ville sjukskriva sig som hon brukade göra varje sommar, för ekonomins skull.

Tror Du att det hade hjälpt Lydia på något sätt, om det hade grävts vidare i träsktrollets liv? Jag tror inte det. Det hade snarare varit det som kunnat ge henne livstid. Så, lite synd är det, trots allt.

Brottsoffrets förflutna?
Det finns ingenting.
Du får äta din bajsmacka själv, eller dela med capten, eller ängeln.

Lite hedrande att era vänner på flashback sluter upp och har skvallersyjunta, om mig😘

Problemet är ju just det, att det inte har gjorts någon ordentlig utredning. Det finns mycket som den saknar på båda sidor.
Så det har inte ens blivit något svar för de efterlevande, för jag tror inte ens de är nöjda.
Polisen slutar undersöka helt så fort dom hittat filmen.
Inte någon person har sagt annat än att Lydia ska sitta inne, så det kan du sluta tjata om för det stämmer inte.
Polisen har ju inte hört sig för bland hennes vänner, inte om någonting, och det är märkligt.
Och som vanligt kan du inte sluta hitta på en massa strunt. Du vet om att du är patetisk va?

Och för sakens skull. Det är inga vänner till en som skickar pm till en om dig. Och det är helt och hållet din egen förtjänst eftersom du bär dig åt som du gör här inne.
2022-07-05, 22:36
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ponera följande Lisa Bard skjuter ihjäl en Larx Andersson på en altan, sen får lisa bard 18 är fängelse
sen sitter nån random idiot å whitewhasar lisa,,,hur tror du Stackars Anderssons släktingar tycker om det

bara ett exempel typ

Ja, då blir dom upprörda och ledsna med all rätt.

Men om du går till riktiga fall. Ett jag nämnde häromdagen.

En kvinna åker i fängelse för att hon mördade sin man.

Hon erkänner och allt verkar vara grönt.

Men, det kommer fram att mannen våldtagit deras barn i flera år, men hon sa inget. Hon vågade inte. Hon anklagade sig själv, hon kände sig skyldig, hon skämdes.

Tack o lov fanns det folk som våga lyssna och gräva lite. Och allt nystades upp.

Nu säger jag självklart inte att det är så i detta fall. Absolut inte. Bäst att säga det innan ni börjar gråta igen.

Men, med en mkt undermålig undersökning där man lagt all vikt på filmen så blir det inte så där jättebra efteråt.
2022-07-05, 22:40
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ja, då blir dom upprörda och ledsna med all rätt.

Men om du går till riktiga fall. Ett jag nämnde häromdagen.

En kvinna åker i fängelse för att hon mördade sin man.

Hon erkänner och allt verkar vara grönt.

Men, det kommer fram att mannen våldtagit deras barn i flera år, men hon sa inget. Hon vågade inte. Hon anklagade sig själv, hon kände sig skyldig, hon skämdes.

Tack o lov fanns det folk som våga lyssna och gräva lite. Och allt nystades upp.

Nu säger jag självklart inte att det är så i detta fall. Absolut inte. Bäst att säga det innan ni börjar gråta igen.

Men, med en mkt undermålig undersökning där man lagt all vikt på filmen så blir det inte så där jättebra efteråt.

du säjer inte att det är så i detta fall, men lite subtilt insinuerar det att det är så, snyggt försök
men det flyger inte heller, jag tror nog att 90 procent som läser förstår vad du är ute efter,,,,,whitewasha mörderskan
2022-07-05, 22:47
Medlem
Citat:
du säjer inte att det är så i detta fall, men lite subtilt insinuerar det att det är så, snyggt försök
men det flyger inte heller, jag tror nog att 90 procent som läser förstår vad du är ute efter,,,,,whitewasha mörderskan

Snarare tror jag att 90% också tycker det är en mycket dålig och fattig utredning.
2022-07-05, 22:48
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Snarare tror jag att 90% också tycker det är en mycket dålig och fattig utredning.

då tror du väldigt fel
2022-07-05, 22:52
Medlem
Citat:
då tror du väldigt fel

Är väldigt säker på att jag har rätt med tanke på antalen medlemmar i tråden och antalet pm man har fått.
Du vet, det är fler i tråden som har lyft just denna sak.
2022-07-05, 22:53
Avslutad
Citat:
Det behövs inte mer. Du vet väl inte vad som finns i slasken?
Jag vet att du och en handfull är jättebesvikna över att det inte finns så mycket att gotta sig i, snaskiga bilder och mörka hemligheter, från brottsoffrets sida.
Det är ju som så att det behövs inte mer. Mördaren är gripen.
Motiv- han vägrade lyssna, enligt Lydia själv. Hon blev lämnad.
Gör dig själv en tjänst, lyssna på Ulfs ljudfil och rättegången en gång till.
Kan det möjligen varit så att Du haft fel om Lydia?
2022-07-05, 22:54
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Om jag hade menat ngt annat hade jag skrivit ut det. Du är bara paranoid och inbillar dig saker och kan inte ta till dig vikten av att man undersöker noga och att allt kanske inte alltid är vad det ser ut att vara vid första anblicken.

Dessutom är det väldigt vanligt tyvärr att en del har förutfattade meningar när det går in i ett brottsmål om de redan har facit på hand. I detta fall en video.
2022-07-05, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Om jag hade menat ngt annat hade jag skrivit ut det. Du är bara paranoid och inbillar dig saker och kan inte ta till dig vikten av att man undersöker noga och att allt kanske inte alltid är vad det ser ut att vara vid första anblicken.

Dessutom är det väldigt vanligt tyvärr att en del har förutfattade meningar när det går in i ett brottsmål om de redan har facit på hand. I detta fall en video.
Är filmen fejkad eller manipulerad, menar du?
2022-07-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det behövs inte mer. Du vet väl inte vad som finns i slasken?
Jag vet att du och en handfull är jättebesvikna över att det inte finns så mycket att gotta sig i, snaskiga bilder och mörka hemligheter, från brottsoffrets sida.
Det är ju som så att det behövs inte mer. Mördaren är gripen.
Motiv- han vägrade lyssna, enligt Lydia själv. Hon blev lämnad.
Gör dig själv en tjänst, lyssna på Ulfs ljudfil och rättegången en gång till.
Kan det möjligen varit så att Du haft fel om Lydia?

Jag är besviken över att utredningen är så tafatt och tunn, det finns mycket mer information där ute. Info som de ej tagit upp som är relevant. Och hur gärna du än vill, så vet jag mer än vad du tycks tro, om väldigt många saker.
Du poängterar det vi har sagt hela tiden ju. Polisen slutar efter de har hittat filmen, de nöjer sig. Trots att de ej har motiv, uppsåt, planering eller försök till att dölja.
För om du ärligt tror att det skulle vara ett motiv, att han bad henne lämna, då tror du verkligen fel eftersom hon absolut inte var strandsatt. .
Jag har lyssnat på den ljudfilen också, och det får en att undra ännu mer, om varför polisen inte skött sitt jobb.
Vi kan alla ha fel om en person ibland, men i detta fall handlar det om bristen i utredningen. Vilket många har påtalat om och om igen utan att du har förstått just det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in