2022-08-19, 11:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Både GM og hans bil må være på video. Men av en eller annen grunn greier de ikke å skille ut riktig bil eller person. Mitt inntrykk er at GM har langt over gjennomsnitts innsikt i hvordan saker etterforskes. Han er hele tiden et skritt foran etterforskerne. Det er nesten som i en film.

Kanskje de bare har sittet å sett etter TH og RU i video opptakene ? Utifra det kan vi anta at GM ikke har noen likhetstrekk med TH og RU. Å derfor bare går rett forbi i opptakene.
Enig, virker som GM kan ha studert tidligere krimsaker og alltid har vært et skritt foran. At politiet har sett etter TH/RU er sikkert naturlig fordi de diskuterte krypto/Monero før forsvinningen.

Synes dette var interessant fra gårsdagens nyheter:
"Vi kommer til å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Og noen vet, det kan være at svarene er i det materialet vi allerede har"

Kan hende politiet leter etter GM i videoopptak.
Citera
2022-08-19, 11:40
Medlem
first.springs avatar
RU og MAZ er ikke sjenerte i måten de anskaffer seg noe passkopier på:
https://www.mjauction.bid/

Fin ide om hvordan man KUNNE evt ha hvitvasket på også, kjøpe masse billig MJ-dritt på nett for svart krypto for så å selge det dyrt i nettbutikken sin HOC er jo kjent for å kunne selge mener jeg. De har jo fortsatt ikke omsatt for en eneste krone etter 2 år i drift:
https://www.proff.no/regnskap/house-of-consultants-as/r%C3%A5holt/postordre-internetthandel/IDNI3I210K9/
Citera
2022-08-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Kloke ord, og jeg er i hovedsak enig med deg. Samtidig er det jo et faktum at noen av oss sitter på sikre informasjoner som politiet ikke vil gå ut med, skal vi da holde det for oss selv🤔 Basert på dette, skal vi da la være å gi uttrykk for våre meninger om skyldspørsmålet, og kun forholde oss til politiets pressemeldinger. Da blir det jo ingen reell diskusjon her inne, og spesielt ikke når noen i tillegg mener at også politiet er idioter og løgnere😳
Fra det ene til det andre: Hva mener du forøvrig om det siste skriftlige intervjuet med politiledelsen i Lørenskog som er gjengitt i VG i dag🤔

Kjør på å del disse sikre informasjonene Ingen tvil om at det gjør tråden mer interessant.
Citera
2022-08-19, 11:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TT har ikke mye greie på etterforskningsarbeid. Tomme tønner rumler mest...
Du tenker kanskje at tidslinjen må "ødelegges" for å finne GM..

Dessverre ble dette opplyst i går:
"– Har dere noe spesielt dere vil si til de etterlatte til Anne- Elisabeth Hagen?

– De skal være trygge på at vi fortsatt gjør alt vi kan for å finne ut hva som har skjedd med henne og gi de svarene som nå står ubesvart. Jeg kan bare ane konturen av smerten for dem å ikke vite hva som har skjedd med deres kjære, sier politimester Ida Melbo Øystese"

Politiet viser medfølelse for de etterlatte, noe de neppe ville gjort hvis de mistenkte barna / personer rundt familien.

Alle kan nok trygt tatovere tidslinjen inkludert siste kjente livstegn på armen sin nå😎
Citera
2022-08-19, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Nei, det utelukker ikke ukjent GM eller en ekte kidnapping men er samtidig gode indikasjoner på et Gone Girl plott inkludert 1 GM (hvis ikke DT står bak...)

Det ble litt tannløst, siden du glemte å få med begrunnelsen min, om hvorfor påstandene ikke utelukker en ukjent gjerningsperson (les s. 7800).

DT's dagbok om planleggingen av Nokasranet, kan nemlig ha vært GM's inspirasjonskilde ift selve planleggingen. Idéen som førte til selve handlingen, kom nok fra GM's eget hode (eller egne erfaringer).

Jeg tenker at antall kidnappere er avgjørende for hva motivet er.
Senast redigerad av Havhest 2022-08-19 kl. 12:09.
Citera
2022-08-19, 12:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det ble litt tannløst, siden du glemte å få med begrunnelsen min, om hvorfor påstandene ikke utelukker en ukjent gjerningsperson (les s. 7800).

DT's dagbok om planleggingen av Nokasranet, kan nemlig ha vært GM's inspirasjonskilde ift selve planleggingen. Idéen som førte til selve handlingen, kom nok fra GM's eget hode (eller egne erfaringer).

Jeg tenker at antall kidnappere er avgjørende for hva motivet er.
Ja, synes hypotesen din er interessant.
Det man burde ta i betraktning er at GM kan ta tatt høy risiko. Hvis f.eks GM ble "avslørt' før bortføringen kunne operasjonen ha blitt avblåst.

Hvordan passer 07.56 / 08.56 observasjonene inn den hyppotesen - hadde GM rekognonsert på forhånd og viste når TH pleide å dra på jobb?
Citera
2022-08-19, 12:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring

Fin ide om hvordan man KUNNE evt ha hvitvasket på også, kjøpe masse billig MJ-dritt på nett for svart krypto for så å selge det dyrt i nettbutikken sin HOC er jo kjent for å kunne selge mener jeg. De har jo fortsatt ikke omsatt for en eneste krone etter 2 år i drift:
https://www.proff.no/regnskap/house-of-consultants-as/r%C3%A5holt/postordre-internetthandel/IDNI3I210K9/
Hey first.spring.

VG 25.05.2021:
"I opprettelsen av mail.com-kontoen skjuler motparten sine spor ved å bruke et VPN-program. De bruker det mest kjente på markedet: NordVPN."

Spørsmål til deg som kanskje kan mer om krypto (enn mange her):

Tror du GM kjøpte VPN med kredittkort eller krypto?
Hvis GM kjøpte VPN med krypto hvordan skaffet GM seg krypto annonymt?
Citera
2022-08-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring

Interessant. Hvis de driver med hvitvasking på denne måten, spiller de et høyt spill. Jeg fant en artikkel, som du kanskje har lest.(Publisert 01.08.22 i Salg24). Her står det litt om MAZ, og yrkesveien hans fra håndverker, til å bli selger av MJ-samlingen:

https://www.salg24.no/0108222-bjorn-pedersen-house-of-consultants/ble-selger-for-fem-ar-siden-skal-selge-michael-jackson-samling-verdt-millioner/514937
Citera
2022-08-19, 12:44
Medlem
Citat:
Enig, virker som GM kan ha studert tidligere krimsaker og alltid har vært et skritt foran. At politiet har sett etter TH/RU er sikkert naturlig fordi de diskuterte krypto/Monero før forsvinningen.

Synes dette var interessant fra gårsdagens nyheter:
"Vi kommer til å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Og noen vet, det kan være at svarene er i det materialet vi allerede har"

Kan hende politiet leter etter GM i videoopptak.
Det er flere ting i gårsdagens intervju med Ida Melbo Øystese som tyder på at de nå er åpne for noe nytt. At saken endelig er ute av sitt fastlåste TH/RU spor.
Citera
2022-08-19, 12:45
Avslutad
Citat:
Ja, synes hypotesen din er interessant.
Det man burde ta i betraktning er at GM kan ta tatt høy risiko. Hvis f.eks GM ble "avslørt' før bortføringen kunne operasjonen ha blitt avblåst.

Hvordan passer 07.56 / 08.56 observasjonene inn den hyppotesen - hadde GM rekognonsert på forhånd og viste når TH pleide å dra på jobb?
Jeg kan ikke se at disse observasjonene er til hinder for hypotesen, men vi vet ikke hva disse lysene er, om det er biler eller noe annet.

Klokkeslettene 07.56 er interessante, og passer til tidspunktet TH vanligvis dro på jobb.
Den skjebnesvangre morgenen dro TH på jobb senere enn vanlig. Dersom det vi ser er en bil, er det interessant at bilen kjører mot S4 nøyaktig 1 time senere (08.56) enn 1. gang (07:56).

"Bilobservasjonen" kan tyde på at GM(ene) hadde lagt inn 1 times forskyvning i den opprinnelige planen, ved eventuelle forsinkelser.

En slik tidsforskyvning (hele timer) kan videre indikerer at kidnappingen er utført av mer enn 1 gjerningsperson.

Men for alt jeg vet, så kan altså lysene på gangveien være brøytebilen. En kommunearbeider med dårlig hukommelse da, vel og merke, siden politiet ikke er sikker på om lysene på gangveien er en bil(er).
Citera
2022-08-19, 12:52
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Hey first.spring.

VG 25.05.2021:
"I opprettelsen av mail.com-kontoen skjuler motparten sine spor ved å bruke et VPN-program. De bruker det mest kjente på markedet: NordVPN."

Spørsmål til deg som kanskje kan mer om krypto (enn mange her):

Tror du GM kjøpte VPN med kredittkort eller krypto?
Hvis GM kjøpte VPN med krypto hvordan skaffet GM seg krypto annonymt?

Ett eller annet sted i omsetningskjeden for krypto er det gjort en gjort en transaksjon enten med kort eller for cash via en bekjent. Det er ikke utenkelig at politiet har spurt NordVPN som hvordan handelen har foregått, uten at jeg tror de har blitt særlig klokere av det.

For å handle krypto anonymt er det enkleste å kjøpe f.eks XMR for cash av noen man kjenner for deretter veksle det inn i mer sporbar valuta som f.eks. BTC. Da kan han operere med anonyme wallets som aldri har gjort noen transaksjoner mot sporbare onlineblattformer som kucoin, coinbase osv.
Citera
2022-08-19, 12:54
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Interessant. Hvis de driver med hvitvasking på denne måten, spiller de et høyt spill. Jeg fant en artikkel, som du kanskje har lest.(Publisert 01.08.22 i Salg24). Her står det litt om MAZ, og yrkesveien hans fra håndverker, til å bli selger av MJ-samlingen:

https://www.salg24.no/0108222-bjorn-pedersen-house-of-consultants/ble-selger-for-fem-ar-siden-skal-selge-michael-jackson-samling-verdt-millioner/514937

Det var bare en løs tanke på hvor lett man eventuelt kunne hvitvasket krypto inn i lovlige penger. Men utrolig at de gutta i det hele tatt gidder å prøve å selge samlingen. Det underbygger bare alle påstander om at de ikke evner å se begrensninger i egne evner og kapasitet. Naivt og latterlig etter vår mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in