2022-08-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har sagt det før, det er faktisk lettere om du skriver på svensk, det er ikke farlig.

Vi som leser her forstår svensk.

Att om jag skriver på svenska och använder svåra ord då är det inte säkert att alla förstår vad jag menar. Utan det blir en massa virrvarr och frågetecken utan dess like. I svenska språket finns det många svåra ord som man ibland måste använda.
Citera
2022-08-19, 02:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Att om jag skriver på svenska och använder svåra ord då är det inte säkert att alla förstår vad jag menar. Utan det blir en massa virrvarr och frågetecken utan dess like. I svenska språket finns det många svåra ord som man ibland måste använda.

Det er helt ok, det er ingen her som ikke forstår svensk, dette er et svensk forum!
Citera
2022-08-19, 08:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Ikke en tanke om at hun ble kjørt rett på fyllinga, som er kort vei fra stedet. Avtalt at hun går rett i kverna for 1000000,-Eller forbrenningsanlegget på mortensrud? DET skulle tilogmeg jeg greid med riktige kontakter

Du tenker Klemetsrud. Jeg har foreslått noe slikt tidligere i tråden.
Der kan man tømme containere med restavfall rett i forbrenningsanlegget.
TH kan ha fått leid container gjennom en mellommann eller to.
Bestilt henting lang tid i forveien, til et gitt tidspunkt 31.10.18.
Citera
2022-08-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ny artikkel!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g6Vroq/politimesteren-om-loerenskog-saken-dette-er-ikke-en-nedtrapping
« De viser til at Øst politidistrikt i samme periode som Anne- Elisabeth Hagen har vært savnet, har hatt opp mot 45000 straffesaker årlig siden 2018.»

Er det virkelig så ille, eller har VG en null for mye ?
Citera
2022-08-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Ikke en tanke om at hun ble kjørt rett på fyllinga, som er kort vei fra stedet. Avtalt at hun går rett i kverna for 1000000,-Eller forbrenningsanlegget på mortensrud? DET skulle tilogmeg jeg greid med riktige kontakter
Det er sikkert kameraer på forbrenningsanlegget. Så den risikoen tror jeg ikke vår ytterst forsiktige og alltid usynlige GM ville ha tatt.
Citera
2022-08-19, 08:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
« De viser til at Øst politidistrikt i samme periode som Anne- Elisabeth Hagen har vært savnet, har hatt opp mot 45000 straffesaker årlig siden 2018.»

Er det virkelig så ille, eller har VG en null for mye ?

Det blir godt over hundre saker per dag. Det er voldsomt hvis det stemmer, selv om det
er et forholdsvis stort politidistrikt.

Tallet må i såfall også inkludere henlagte saker og de som ender med påtaleunnlatelse.
Sannsynligvis alt fra butikknasking og fyllekjøring til svindel og drap.
Citera
2022-08-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Og hvordan skal politiet klare å finne bilen når de ikke kjenner bilens registreringsnummer? Det blir litt vanskelig i det heletatt.

Av og til så lurer jeg på om du er en retard for du er helt på bærtur.

Alle biler har chassienr flere steder på karosseriet så å identifisere en utbrent bil er null problem
Citera
2022-08-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Av og til så lurer jeg på om du er en retard for du er helt på bærtur.

Alle biler har chassienr flere steder på karosseriet så å identifisere en utbrent bil er null problem

Jaha, jag glömde det med chassinr. Ibland är minnet kort.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-08-19 kl. 10:00.
Citera
2022-08-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det blir godt over hundre saker per dag. Det er voldsomt hvis det stemmer, selv om det
er et forholdsvis stort politidistrikt.

Tallet må i såfall også inkludere henlagte saker og de som ender med påtaleunnlatelse.
Sannsynligvis alt fra butikknasking og fyllekjøring til svindel og drap.
Ja ca. 120 saker pr. dag og da er det vel riktig. For det kan ikke være bare 12 saker pr dag. I så fall er jeg enig i at å bruke så mye tid og penger på AEH saken uten resultat, er urimelig. Sikkert mange andre offer som er fortvilt over at deres sak ikke blir behandlet i denne haugen av saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om vi skal diskutere denne saken på et seriøst nivå, og ikke late som om noen av oss vet noe mer enn hva som har kommet frem av fakta, så bør vi gå ut fra det som ER sagt av personer som jobber med saken.
Muligens finnes det folk her inne som vet mer enn andre, men det kan ikke vi ta for god fisk. Folk lyver, vi liker å manipulere, skryte osv.
Media lever av abb og klikk. Det har vist seg hundrevis av ganger at man da også pynter/vrir litt på fakta for at ting skal selge. Mange av dem blir faktisk presset til det.
Det blir også for lett for oss her inne å vri på fakta i vår argumentasjon. Vi tar rykter for god fisk.
F.eks. kan noen linke til meg en artikkel eller pressemelding hvor politiet har bekreftet at Tom Hagen er tatt i løgn? Da skal jeg løfte armen og si at jeg er dårlig pålest i saken.
Personlig mener jeg dette er en kidnapping med økonomisk vinning som motiv. Har hele tiden trodd det var utenlandske GM men nå tror jeg sjansen er like stor for at de er norske.
Jeg tror GM slo til ganske raskt etter TH dro på jobb. Fraktet AEH ut i en ventende bil (død eller levende) og la igjen minimalt med spor. Deres store fordel i ettertid er at de kan handle etter hva som kommer frem i media. F.eks legge skyld i retning TH der det er mulig. Det var muligens planen hele veien.
Nå tror jeg de har lagt saken bak seg så godt de kan og gått videre til neste kriminelle handling. Fakta er at de antageligvis har mottatt mye penger for livsbevis og tjent på faenskapen.

Kloke ord, og jeg er i hovedsak enig med deg. Samtidig er det jo et faktum at noen av oss sitter på sikre informasjoner som politiet ikke vil gå ut med, skal vi da holde det for oss selv🤔 Basert på dette, skal vi da la være å gi uttrykk for våre meninger om skyldspørsmålet, og kun forholde oss til politiets pressemeldinger. Da blir det jo ingen reell diskusjon her inne, og spesielt ikke når noen i tillegg mener at også politiet er idioter og løgnere😳
Fra det ene til det andre: Hva mener du forøvrig om det siste skriftlige intervjuet med politiledelsen i Lørenskog som er gjengitt i VG i dag🤔
Citera
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er sikkert kameraer på forbrenningsanlegget. Så den risikoen tror jeg ikke vår ytterst forsiktige og alltid usynlige GM ville ha tatt.
TV2 - 2019:
"Politiet har innhentet 6000 timer med videoovervåkning"
= 255 dager med opptak
Dette var fra 2019 så da er det sikkert innhentet enda mer video de siste årene.

Tipper personen som hentet henne (død eller levende) må ha gjort rekognisering før forsvinningen med tanke på hvor det var videoovervåkning. Kanskje GM kan være på video et sted - i perioden før forsvinningen?
Citera
2022-08-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TV2 - 2019:
"Politiet har innhentet 6000 timer med videoovervåkning"
= 255 dager med opptak
Dette var fra 2019 så da er det sikkert innhentet enda mer video de siste årene.

Tipper personen som hentet henne (død eller levende) må ha gjort rekognisering før forsvinningen med tanke på hvor det var videoovervåkning. Kanskje GM kan være på video et sted - i perioden før forsvinningen?
Både GM og hans bil må være på video. Men av en eller annen grunn greier de ikke å skille ut riktig bil eller person. Mitt inntrykk er at GM har langt over gjennomsnitts innsikt i hvordan saker etterforskes. Han er hele tiden et skritt foran etterforskerne. Det er nesten som i en film.

Kanskje de bare har sittet å sett etter TH og RU i video opptakene ? Utifra det kan vi anta at GM ikke har noen likhetstrekk med TH og RU. Å derfor bare går rett forbi i opptakene.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-19 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in