2022-08-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag gör inte heller skillnad på kön, tycker inte att misshandel av en partner är ok i något fall, vare sig från manlig eller kvinnlig förövare. Dock så är ju män starkare än kvinnor så skadan vid sådan misshandel lär oftast bli värre.

Förtjänade att få stryk? Wow
Se mitt senaste inlägg gällande Emilios härjningar. Förtjänade alla inom familjen hot och våld tycker du?
Hade de alla provocerat honom?
Inse att det är en labil människa som det handlar om här.

Hans bror "Lucky" (Luciano) är ju också komplett galen och kör samma stil med dödshot osv.
Det ligger i deras DNA onekligen.
Det ironiska var ju att det drabbade Emilio, Bianca och Åsa. Karma när det är som bäst.
Emilio dödshotades och Bianca och Åsa blev kallade för horor.
https://www.expressen.se/nyheter/kanda-entreprenoren-dodshotad-av-sin-bror/
https://asterixia.se/2019/12/bianca-ingrosso-i-misshandelsdrama/
(FB) Vem är kände entreprenören som dödshotas av sin bror? (Emilio Ingrosso hotas)

Alla har en gräns för vad man tål, inte bara män. Skillnaden är hur man väljer att hantera det hela.
Antingen saknar du impulskontroll och beter dig som en rabiat babbe eller så visar du kontroll och backar ur situationen.
Ingrossobröderna är inavlade idioter. Kusingifte borde vara förbjudet.
Citera
2022-08-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ingrossobröderna är inavlade idioter. Kusingifte borde vara förbjudet.

Emilio är klassisk psykopat. Så jävla slibbig, falsk och äcklig. Skulle sälja sin mamma för rätt pris.
Citera
2022-08-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Vet inte vrf - men jag fick för mig att Philippe var ute efter att surfa på hennes kändisskap, när han startade sin YT- kanal.
Den känslan förstärktes när han öppnade TED.

Så, kanske har han nu uppnått det han ville. Och detta är sista uppbrottet.

Jag kanske har fattat det hela fel, men köpte de inte den nya lägenheten ihop?
I så fall så måste de ju ha planerat att vara tillsammans.
Vad har hänt med lägenheten? Bor Bianca där själv?
Citera
2022-08-19, 07:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Tänker det var Bianca som köpte lägenheten och Philippe hängde bara på.
Citera
2022-08-19, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Emilio har ett digert "trackrecord". Han lär bli "provocerad" av det mesta...
Han har väl lugnat ner sig på äldre dar antagligen men det finns ju mycket att hämta gällande honom och jag har har postat en hel del i trådarna här.

Enligt en anhörig till Pernilla blev hon misshandlad under 14 år (!).
I förhören berättar Pernilla om skräcken för sin exman - hur hon under flera år har hotats och misshandlats av exmaken Emilio.
Misshandeln ska ha pågått i mer än tio års tid och att hon upplevde det som om att han oftare tilltalade henne med namnet "hora" än Pernilla.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1ML1y/misshandlad-i-fjorton-ar

Du är en jävla obegåvad kvinna! Obegåvad kvinna! En jävla hora, det är vad du är!
(från artikel i tidningen Mama, verkar numera vara bortplockad.) Citat från mitt inlägg här:
(FB) Bråket inom Ingrosso-familjen

Hans egen svärfar kallar alltså honom och Åsa för "lögnare och bedragare" och menar att de stulit pengar från honom.
Han är anklagad för penningtvätt (men friades) och har även blivit stämd av sin egen bror.
https://stoppapressarna.se/svenskt/asa-ingrosso-stamd-av-sina-egna-foraldrar-0/
https://www.expressen.se/nyheter/ingrosso-riskerar-nu-fangelse-i-falkharva/

Pernilla har även beskrivit att han var ointresserad av sina barn:
Jag har haft en otrolig rädsla för att inte leva med barnen. De sista åren var jag livrädd för att tappa kontrollen över dem – ska de vara med honom i en, två veckor? Hur ska det gå? Men jag hade inte behövt oroa mig, det är en för stor ansträngning för honom att kräva varannan vecka, ens varannan helg.
[...]
Med facit i hand kunde jag skilt mig mycket tidigare. Han har inte varit intresserad av att ta barnen – det jag var mest rädd för. Konstigt, ens barn är ju det viktigaste man har. Men han är liksom ointresserad. Jag har verkligen försökt skapa en fungerande relation, jag har ALDRIG varit svår och bitter, tvärtom, ringer han och vill träffa dem så ställer jag upp direkt. Nånstans är han en kärleksfull pappa, men han pallar inte.
Hur då pallar inte?
– Han träffar dem och fikar varannan, var tredje vecka. Men ingen av barnen sover hos honom och så har det varit i flera år. Jag kan inte ringa och tjata. Ett tag försökte han ha dem en i taget, men det gick inte.

(FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?

Hoten riktades inte bara till Pernilla utan flera inom familjen; Joachim Lennholm (Pernillas dåvarande pojkvän) Linus Wahlgren, Charlotte Perelli och hennes dåvarande man - Emilios bror Nicola:
Jag ska knulla din jävla kille i arslet, fattar du det? Jag ska döda honom en dag, hajar du det?
Jag ska döda dig också och din jävla familj! Fattar du det!
Det ska du bara veta din jävla hora! Fattar du det.
Polisanmäl mig nu Gör det, gör det nu! Gör det nu! Lika snabbt som du gör det så ska jag döda dig och din familj! Och din jävla äckliga horunge till man som du har.
Säger du en gång till att jag är en jävla psykopat, i närheten av mig eller till mina barn eller till mina vänner, och jag får reda på det, då dödar jag dig, fattar du det!? Du fuckar inte med mig! Har du fattat det!?
Jag kommer klippa till din jävla snubbe och få tolv års fängelse, har du fattat det?

(FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?

Det mesta (allt?) där finns ju på ljudinspelningar och det finns säkert långt mycket mer som inte blev inspelat. För mig säger det allt jag behöver veta om Emilio.
Visst kan man slänga ur sig saker i stundens hetta när man är arg, men det här ligger på en helt annan nivå.
Citera
2022-08-19, 07:58
Medlem
Citat:

Jag läste att det var Biancas lägenhet. Men kan ha fel.
Sen inbillar jag mig att Bianca hade som avsikt att fortskrida många år med den relationen. Tror dock att han var en ful jävel med baktankar.

Men som sagt, jag har absolut ingen aning, utan spekulerar fritt.
Citera
2022-08-19, 10:17
Medlem
Citat:
Hahaha vart skulle den fjanten få dem pengarna ifrån?! Det är hennes och bara hennes, och har varit hela tiden.
Citera
2022-08-19, 11:50
Medlem
Fialisans avatar
Det var väl tal om att de skulle köpa en lägenhet ihop, men sen blev det hon som köpte den, tur det.
Citera
2022-08-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Det var väl tal om att de skulle köpa en lägenhet ihop, men sen blev det hon som köpte den, tur det.

Det som avgör är om bostaden skaffades för dem båda att bo där eller om det inte var så. Så det beror på hur Bianca har lagt upp det. Hon kanske tänkte att de skaffar den för att bo där tillsammans, att hon på så sätt skulle få honom för att hon är fixerad vid honom. Då är ju halva hans. Vet inte hur det gäller om de aldrig flyttat in i den, men de kanske inte spelar någon roll?
Citera
2022-08-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Det som avgör är om bostaden skaffades för dem båda att bo där eller om det inte var så. Så det beror på hur Bianca har lagt upp det. Hon kanske tänkte att de skaffar den för att bo där tillsammans, att hon på så sätt skulle få honom för att hon är fixerad vid honom. Då är ju halva hans. Vet inte hur det gäller om de aldrig flyttat in i den, men de kanske inte spelar någon roll?

Jag läste nånstans att Bianca har köpt lägenheten och tanken var att Phillip skulle köpa in sig senare.
Citera
2022-08-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hahaha vart skulle den fjanten få dem pengarna ifrån?! Det är hennes och bara hennes, och har varit hela tiden.

Inte vet väl jag. Jag har ingen insyn i hans ekonomi. Har du?
Citera
2022-08-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerix81
Jag läste nånstans att Bianca har köpt lägenheten och tanken var att Phillip skulle köpa in sig senare.

Det vore ju bäst för hennes del. Om han skulle lämna henne och dessutom ta med sig en massa pengar så kanske hon kraschar. För det skulle ju vara rätt förnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in