Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Jag kanske har fattat det hela fel, men köpte de inte den nya lägenheten ihop?
I så fall så måste de ju ha planerat att vara tillsammans.
Vad har hänt med lägenheten? Bor Bianca där själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kokhett
Jag läste att det var Biancas lägenhet. Men kan ha fel.
Sen inbillar jag mig att Bianca hade som avsikt att fortskrida många år med den relationen. Tror dock att han var en ful jävel med baktankar.
Men som sagt, jag har absolut ingen aning, utan spekulerar fritt.
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarbukett
Det som avgör är om bostaden skaffades för dem båda att bo där eller om det inte var så. Så det beror på hur Bianca har lagt upp det. Hon kanske tänkte att de skaffar den för att bo där tillsammans, att hon på så sätt skulle få honom för att hon är fixerad vid honom. Då är ju halva hans. Vet inte hur det gäller om de aldrig flyttat in i den, men de kanske inte spelar någon roll?
Bianca har nämnt det som "vår" nya lägenhet men det har ju framkommit mellan raderna att det är hon som står för notan.
Den som haft baktankar här är väl främst Bianca skulle jag säga. Precis som Sommarbukett är inne på så är hon ju fullständigt fixerad vid Phillipe. Att då "köpa" honom genom en lyxig bostad och på så sätt komma närmare drömmen om gemensamt hem, barn osv (stor lägenhet med rum för en hel familj), det är ju manipulativt och beräknande från Biancas sida.
Jag har lite svårt att tolka Phillipes beteende här... Å ena sidan verkar han gilla den marknadsföring han får gratis som Biancas pojkvän när det kommer till att promota youtubekanal och restauranger.
Å andra sidan kommer han ibland med lite passivt aggressiva kommentarer som tyder på att han inte är bekväm med hennes framgång. Så kanske att han har lite stolthet ändå och inte villigt låter sig "köpas", vilket hedrar honom isåfall. Vill han göra sig ett namn så borde han stå på egna ben och inte bli känd som Mr Bianca. Om något så borde det här destruktiva förhållandet där de gör slut en gång i halvåret skada hans anseende, vill man göra affärer med en sådan person? En som vacklar fram och tlllbaka? Som faller för Biancas manipulation (hon brukar ju posta upp desperata avklädda bilder när hon vill locka honom tillbaka t ex) och som även manipulerar henne genom att upprätthålla hennes dröm om barn och familj samtidigt som han "tvingar" henne till aborter.
Nej, sammantaget så borde detta förhållande mer ha skadat än gynnat honom rent affärsmässigt. Lätt att uppfatta honom som en velig tönt och varför skulle man vilja göra affärer med en sådan? Det är iallafall så som jag skulle ha resonerat men andra kanske inte tänker lika långt...