2022-08-16, 20:49
  #201085
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag behöver uppdateras... ....det går inte att lagra all information. Sexistiska Expressen säger att det också förekommit explosioner i "huvudstaden" Simfernol men det verkar obekräftat.

Nervös stämning på Krim nu. Ockupationsmakten angriper ockupationsmakten. One way ticket to the hell.

Sluta förstöra din hjärna. Det behövs bara en polisstat i världen. Ryssland kan man utesluta. Georgien likaså... Även Kina... Nordkorea och Iran. USA behövs... So shut up!
Citera
2022-08-16, 20:51
  #201086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
att böka i jorden efter olja och kol är inte precis en unika egenskap för ryssland... .
Nu exporterar ju Ryssland många andra råvaror förutom olja och gas….




Citat:
Ursprungligen postat av slö
ja på 24h lär det inte gå, men det är inget problem, den stora utmaningen blir ju hur kina hanterar sin interna kollaps och brist på... allt....
Nu tänker du väldigt galet….skulle Kina ta Taiwan så skulle det ta åratal att ersätta den elektronikproduktionen för USA…
Om ens någonsin…
Kineserna skulle ju dumpa priserna i vanlig ordning något USA knappast skulle klara att konkurrera mot…
Citera
2022-08-16, 20:53
  #201087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Självklart har han andra boenden precis som vi här i Sverige har flådiga Sagerska Palatset för vår statsminister...
Finns det bevis för att Putin skulle vara världens rikaste? Nej det är så klart bara en myt, spridd av rysshatare och CIA..

Den saken börjar sakna aktualitet, Putins förmögenhet kommer nog att minska kraftigt inom en snar framtid.
Citera
2022-08-16, 20:53
  #201088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
på vadå tex?

gödsel?
Aluminium, kemikalier, trä, magneter, etc.
Citera
2022-08-16, 20:54
  #201089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Tills marknaden stabiliserats ja.
Vilket kan ta åratal..
Citera
2022-08-16, 20:55
  #201090
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jo visst , men det verkar finnas ett visst motstånd att fyra av kärnvapen, även från Putins sida, jag tänkte om ryssarna hade en motsvarighet till usas, MOAB,,,?

Det vet jag inte, de borde de väl kunna göra en? Det svåra är nog att skicka den på ukrainarna. Skall de flyga med stora bombflygplan så är de lätta att skjuta ned.
Citera
2022-08-16, 20:56
  #201091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
svårt att säga, jag trodde iför att "den här fasen" av kriget skulle vara över på ca 3v-6v, men det var innan ryssarna överraskade med att ha som strategi att misslyckas med i princip allt som man bör göra vid en militär invasion av ett annat land, och visade prov på en hel drös nya "förmågor" som man helt enkelt inte kunde förutse.

men kriget borde ta slut nästa år.

Men glöm inte att orchöverhuvudet som spelar 4D-schack har planerat sen 2014 och allt går nu exakt enligt plan
Citera
2022-08-16, 21:00
  #201092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu exporterar ju Ryssland många andra råvaror förutom olja och gas….

mm, på samma sätt som mozambiq exporterar olja, och många andra andra råvaror som snidade träfigurer.

https://tradingeconomics.com/russia/exports-by-category

Citat:
Nu tänker du väldigt galet….skulle Kina ta Taiwan så skulle det ta åratal att ersätta den elektronikproduktionen för USA…

nejdå, det skulle gå fort.
Citat:
Om ens någonsin…
inte ens med ryska 3dskrivare och 3d svarvare ens?

Citat:
Kineserna skulle ju dumpa priserna i vanlig ordning något USA knappast skulle klara att konkurrera mot…

haha, jag antar att hela ditt resonemang bygger på att ryssland inte delar med sig av sina 3dskriver antar jag...
Citera
2022-08-16, 21:03
  #201093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Aluminium, kemikalier, trä, magneter, etc.

märkligt, alla dessa produkter är ju billigare nu än innan kriget.

kan de vara så att ryssland i egenskap av MFN/MFC status (numera bortagen) inte behandlas som den efterblivne lillasyskonet som alltid fick vara med på storasysters kalas.....
Citera
2022-08-16, 21:04
  #201094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jahapp. Allt verkar ju jätteenkelt men utan Ryssland och dess enorma kapacitet som råvaruleverantör kommer ju priserna troligen gå i taket på många varor…

Du och andra ryssar/ ryssfans i denna tråd får det ofta att låta som att vi fortfarande står inför ett val: att handla eller inte handla med Ryssland. Det är lite tragiskt på sätt och vis att ni inte kan ta till er att det tåget sedan länge lämnat stationen. Det lämnade 24/2 2022. Vi lever nu i en ny värld och ingen sådan handel som skedde före 24/2 med Ryssland kan någonsin bli aktuell igen förrän regimskifte skett i Ryssland samt landet tagit fullt ansvar för sina krigsbrott i Ukraina. Inget fritt land kommer vilja handla med en folkmördare & krigsbrottsling.
Citera
2022-08-16, 21:13
  #201095
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Så vi har tre olika olyckor på ca 12h nu på Krim. En viktig transformator för tåg, ett stort ammunitionslager och en flygbas. Ryssarna har verkligen otur nu 😅

Var är Steven Seagal nu när ryssarna behöver hans expertis som mest? Seagal hade gjort noggranna undersökningar på olycksplatserna och kunnat fastställa orsaken till haverierna.
Citera
2022-08-16, 21:13
  #201096
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad det så mycket intressant förstört så kan vi nog vänta en ordentlig vedergällning. Ukraina lever farligt för sådana här operationer på ryskt territorium leder till att förhandlingar blir omöjliga och Ryssland måste ta hela landet och gör det till en polisstat i många år innan delar möjligen kan släppas. Det är kanske det alla parter egentligen vill för EU kan inte hantera Ukraina och ultranationalisterna som möljigen biter handen som föder dom och USA bryr sig som vanligt inte och vill bara lämna.

Med andra ord blir Zelenskyj som ser mer galen ut för var dag kvar i bunkern en lång tid, precis som en liten österikare en gång i tiden. Därimot skuttar Arestovitj omkring på stan och berättar att han är villig att ta över som president om Zelenskyj inte ställer upp igen. Allt medans Zelenskyj sparkar fler top chefer inom SBU i Lviv, Kiev och andra ställen. Desperationen i Kiev verkar snart vara total.

Sen får man väl tycka att ryssar hantering av ammunition och annat är ynkligt, inga bunkrar och hangarer där inte. Man gömmer inte ens ammunitionen efter att ha lastad av det på perronger. Som tur är för Ryssland så hanterar Ukraina det hela på samma slappa sätt och ryssarna förstör lättsamt mycket mer. Konstigt ändå att ingen sida vill förbättra säkerhetstänkandet. En av orsakerna till att Ryssland kunde slå ut så mycket de första dagarna och framför allt flygvapnet, allt står ute och öppet för båda sidor.
Sån gallimatias. Tror surgubben blev lite putt på att inte Ryssland lever upp till gubbens nationalistiska pojkdrömmar

Går inte annat än att glädja sig åt den lyckade taktiken.
Ukrainas nya taktik: ”Skapa kaos inom ryska styrkor”
Världen kan få se fler motanfall likt den mot den ryska militärflygbasen vid Novofedorivka på Krymhalvön i förra veckan, och attackerna mot järnvägen. Det säger president Zelenskyjs rådgivare Mychajlo Podoljak i en intervju med The Guardian.

Den nya taktiken är skapa ”kaos inom ryska styrkor” genom att slå mot ryssarnas logistisk, försörjningsvägar och ammunitionsdepåer i de ockuperade områdena.

Tisdagens explosioner vid en ammunitionsdepå på Krymhalvön beskyller Ryssland ”sabotörer” för att ligga bakom. Ukraina har inte tagit på sig ansvaret för attackerna.
https://omni.se/t/offensiven/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Heja Ukraina som sätter skräck i det inkräktande mördarpacket.
__________________
Senast redigerad av Taggad 2022-08-16 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in