2022-08-16, 20:08
  #201061
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha! Har de sprängt ett skrotupplag?

Ja det har du rätt i. Bättre än så är inte den ryska krigsmakten. Skrot från 70-80 talet som dom terroriserar Ukraina med. Terrorister är ryssarna i samma klass som IS
Citera
2022-08-16, 20:09
  #201062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det är svårt hålla reda på alla ryska baser som går upp i rök varje dag men UADefence gick ut med att explosionen på Krym var ett verk av Ukrainska SOF som opererar på halvön långt bakom frontlinjen.

det är naturligtvis inte omöjligt, men då är vi inne på "rysk operativ förmåga" som igen är helt häpnadsväckande usel i sin oförmåga.

lite som att föreställa sig att binladin och Co hade lyckats med att fortsatt kapa flyg och krasha in i amerikanska byggnader veckan efter 11 sep dådet, det hade helt enkelt inte kunnat ske i teori eller praktik, ryssen oandrasidan....
Citera
2022-08-16, 20:14
  #201063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Vi har ju flera gånger sista halvåret sett Putin och Lavrov stå och blåljuga om flera olika händelser mm, trots att de vet att det kommer att avslöjas som lögn omgående.

Inget märkligt att då Putin står och blåljuger presumtiva vapenkunder rätt upp i ansiktet. Antingen tror han att de är idioter eller så kan han bara inte låta bli att ljuga! Morbid mytoman som han är...



Ja…

Som Solsjenitsyn skrev: "Våld kan bara döljas av en lögn, och en lögn kan endast upprätthållas av våld".

https://www.information.dk/debat/2015/01/rusland-loegnens-imperium
Citera
2022-08-16, 20:18
  #201064
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Japp. Google översättning:
"Vid den ryska militärbasen nära Dzhankoy på det ockuperade Krim fanns det cirka 50 enheter av olika utrustning, rapporterade StratCom från Ukrainas väpnade styrkor tisdagen den 16 augusti. Enligt preliminära uppgifter var minst åtta S-400 luftvärnssystem, tre S-300 luftvärnssystem och fem Pantsir-S1 luftvärnssystem utplacerade där. Det rapporteras också att i området kring Azovs järnvägsstation utfördes lossning: 17 BBM, 10 självgående kanoner "Gvozdika", 7 självgående kanoner "Msta-S", 2 självgående kanoner "Pion " och 3 självgående kanoner BM-21 "Grad", samt ammunition. "Dessutom koncentrerades 440 TPK (transport- och lanseringscontainrar) till flygfältet", står det i meddelandet."

Det sägs att utrustningen som kostar ca 0,5 miljard USD kan vara förstörd.
Vad det så mycket intressant förstört så kan vi nog vänta en ordentlig vedergällning. Ukraina lever farligt för sådana här operationer på ryskt territorium leder till att förhandlingar blir omöjliga och Ryssland måste ta hela landet och gör det till en polisstat i många år innan delar möjligen kan släppas. Det är kanske det alla parter egentligen vill för EU kan inte hantera Ukraina och ultranationalisterna som möljigen biter handen som föder dom och USA bryr sig som vanligt inte och vill bara lämna.

Med andra ord blir Zelenskyj som ser mer galen ut för var dag kvar i bunkern en lång tid, precis som en liten österikare en gång i tiden. Därimot skuttar Arestovitj omkring på stan och berättar att han är villig att ta över som president om Zelenskyj inte ställer upp igen. Allt medans Zelenskyj sparkar fler top chefer inom SBU i Lviv, Kiev och andra ställen. Desperationen i Kiev verkar snart vara total.

Sen får man väl tycka att ryssar hantering av ammunition och annat är ynkligt, inga bunkrar och hangarer där inte. Man gömmer inte ens ammunitionen efter att ha lastad av det på perronger. Som tur är för Ryssland så hanterar Ukraina det hela på samma slappa sätt och ryssarna förstör lättsamt mycket mer. Konstigt ändå att ingen sida vill förbättra säkerhetstänkandet. En av orsakerna till att Ryssland kunde slå ut så mycket de första dagarna och framför allt flygvapnet, allt står ute och öppet för båda sidor.
Citera
2022-08-16, 20:20
  #201065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
OK. Då säger vi så. Den psykotiske dvärgen i kreml har ingen kontroll över någonting i ryssland eller annorstädes överhuvudtaget. Rysk militär som befinner sig i Ukraina har nog bara kört vilse...

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu har du skriv det sista typ 20 gånger utan att det har blivit sannare för det..
Den övre texten stinker av rysshat! Skäms!

Ja kamrat! Det är "rysshat" att motsätta sig den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och strävan att slakta landets befolkning! Det borde vara straffbart att motsätta sig detsamma! Lyckligtvis ÄR det straffbart i ryssland...
Citera
2022-08-16, 20:24
  #201066
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är naturligtvis inte omöjligt, men då är vi inne på "rysk operativ förmåga" som igen är helt häpnadsväckande usel i sin oförmåga.

lite som att föreställa sig att binladin och Co hade lyckats med att fortsatt kapa flyg och krasha in i amerikanska byggnader veckan efter 11 sep dådet, det hade helt enkelt inte kunnat ske i teori eller praktik, ryssen oandrasidan....

Den ryska impotensen visade sig redan den 24/2 när man kapital misslyckades med att ödelägga ukrainskt luftvärn och stridsflyg i sina inledande robotattacker där man mestadels lyckades med att bomba attrapper och kannibaliserade gamla mig29or och där man följde upp med Hostomel fiaskot där VDV, Eliten av den ryska armén blev mossat av ukrainska hemvärnet. Så att begära att de ska ha koll på gränsen till Krimhalvön är för mycket begärt.
Citera
2022-08-16, 20:26
  #201067
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad det så mycket intressant förstört så kan vi nog vänta en ordentlig vedergällning. Ukraina lever farligt för sådana här operationer på ryskt territorium leder till att förhandlingar blir omöjliga och Ryssland måste ta hela landet och gör det till en polisstat i många år innan delar möjligen kan släppas. Det är kanske det alla parter egentligen vill för EU kan inte hantera Ukraina och ultranationalisterna som möljigen biter handen som föder dom och USA bryr sig som vanligt inte och vill bara lämna.

Med andra ord blir Zelenskyj som ser mer galen ut för var dag kvar i bunkern en lång tid, precis som en liten österikare en gång i tiden. Därimot skuttar Arestovitj omkring på stan och berättar att han är villig att ta över som president om Zelenskyj inte ställer upp igen. Allt medans Zelenskyj sparkar fler top chefer inom SBU i Lviv, Kiev och andra ställen. Desperationen i Kiev verkar snart vara total.

Sen får man väl tycka att ryssar hantering av ammunition och annat är ynkligt, inga bunkrar och hangarer där inte. Man gömmer inte ens ammunitionen efter att ha lastad av det på perronger. Som tur är för Ryssland så hanterar Ukraina det hela på samma slappa sätt och ryssarna förstör lättsamt mycket mer. Konstigt ändå att ingen sida vill förbättra säkerhetstänkandet. En av orsakerna till att Ryssland kunde slå ut så mycket de första dagarna och framför allt flygvapnet, allt står ute och öppet för båda sidor.
Slutade läsa efter andra meningen. Krim är inte ryskt territorium och kommer aldrig att vara det heller.
Citera
2022-08-16, 20:27
  #201068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mer än som råvaruproducent? Som om det är något lite obetydligt…..
Sen så tror jag USA skulle få det extremt svårt att på kort tid ersätta den Taiwanesiska produktionskapaciteten av processorer…
På kort tid ja, men det är överkomligt. Du underskattar flexibiliteten i systemen hos väst. Vi har en tillfällig minskning av elkapaciteten i år vilket kommer ge vissa problem i vinter men när vi lagt om leveranserna nästa år är det business as usual igen. Likadant är det på råvarusidan, det finns andra leverantörer än Ryssland, vi måste bara lägga om leveranserna och det blir en aning dyrare omkostnader.
Citera
2022-08-16, 20:27
  #201069
Medlem
donald12s avatar
4 grisar gick på ett fält o plötsligt var de bara 2 ;-)


https://twitter.com/antiputler_news/status/1559600496998076418?t=RK8PcaMpaANwk9WFFR2yJA&s=19
Citera
2022-08-16, 20:30
  #201070
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Borde ju gälla Tjetjenien också kan man tycka....

Och Kaliningrad;-)
Citera
2022-08-16, 20:30
  #201071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tror inte att du behöver lägga ner något jobb på att söka hans klockor.
Lägg istället speciellt märke till Putins klockor, det finns inte en stat i världen som skulle ge den typen av klockor han äger. Varför tror du det?
Du behöver inte redovisa någon länk, vi människor känner väl till hans kleptokrati som naturligtvis även inkluderar klockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Faktum är att det är skitkul att mata vissa troll, du är underhållande på samma sätt som Bagdad Bob, väl värd att mata.

Det är skitkul för oss människor när du målar in dig i hörn efter hörn där inte en enda människa tar dig på allvar.

Du har blivit ett slags trådmaskot, trådens 3D-clown, någon som vi alla har kul åt.
Fortsätt gärna med dina huvudlösa inlägg, i all tragik behöver vi lite underhållning.

En stallägare utan hästar som jag till och med tror att Putinanhängarna finner underhållande, en slags definition på korkad.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mer än som råvaruproducent? Som om det är något lite obetydligt…..
Sen så tror jag USA skulle få det extremt svårt att på kort tid ersätta den Taiwanesiska produktionskapaciteten av processorer…
Visst är du kul? Har du sett TSMC:s kommande produktionsanläggning?
Citera
2022-08-16, 20:30
  #201072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
4 grisar gick på ett fält o plötsligt var de bara 2 ;-)


https://twitter.com/antiputler_news/status/1559600496998076418?t=RK8PcaMpaANwk9WFFR2yJA&s=19
Ensam är stark, sa dem och gick vidare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in