2022-08-16, 18:00
  #201001
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Allra helst inte när paraduniformerna var packade i stabsbilarna och bord var bokade på de bästa restaurangerna.
Ej att förglömma gummikulorna som regnade ner tillsammans med slamsorna av VDV-gubbarna som hade oturen att bli episk strategisk avledningsmanöver.

Någon trodde att det skulle räcka att beskjuta ett fåtal trubbelmakare med dessa efter att tredagarsinvasionen som nu är uppe i 174 dagar.

Rekommenderar twitterkontot @DarthPutinKGB för lite spicy memes.

Omröstning just nu:
Citat:
What brand of cigarettes is causing this week's Crimea explosions?
Lucky strikes leder med 79%
Citera
2022-08-16, 18:00
  #201002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu har du skriv det sista typ 20 gånger utan att det har blivit sannare för det..
Den övre texten stinker av rysshat! Skäms!

Vad f-n förväntar du dig när nasseregimen Putin inte klarar av att uppföra sig på annat sätt än de grisar de är?
Citera
2022-08-16, 18:00
  #201003
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När en rysk militärexpert och Kremlvän i en intervju säger att Ryssland bl.a har "utdaterade vapen, för få soldater och ett oprecist flygvapen samt att Ukrainas tekniska försprång beror i mångt och mycket på vapen från väst, ja då har nog Kreml börjat fundera på hur man skall få till ett ur rysk synvinkel hedervärt slut på kriget. För så här missmodigt lär inte ens en rysk hög militärexpert våga uttrycka sig utan att först ha rådfrågat med Kreml.
Nu är det ju i och för sig inte en hemlighet det han säger men att i media ändå bekräfta det alla nu vet kan ju ha sina risker om man är ryss.
Ja det här låter ju spännande! Antingen åker han väl in eller så är det nåt på gång.

Alla ser ju hur illa det gått för ryssen och nu börjar man nog få panik i Kreml...
Citera
2022-08-16, 18:03
  #201004
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ryssarna skulle ha kunnat göra det eftersom de helt saknar respekt för människoliv, men de gjorde det inte i detta fall. Anfallet på Kiev var i det närmaste ett kuppförsök som misslyckades.

Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Allra helst inte när paraduniformerna var packade i stabsbilarna och bord var bokade på de bästa restaurangerna.
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur i hela friden kan man ställa upp en sex bil lång armebilkö och låta den skjutas bort för en skenattack

Man offrar inte människor påå det viset
Tror ni någon av ryssarna kommer att svara?
Citera
2022-08-16, 18:07
  #201005
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
har de ingen sån mega bomb typ vad us har som de kan fyra av?

De har kärnvapen.
Citera
2022-08-16, 18:07
  #201006
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vilket reser frågor om hur väl Putin är insatt.

Ryssland har nu visat upp sina vapen för hela världen vilket kan sammanfattas med fiasko.
En av Rysslands största vapenkunder Indien är mållösa(!) över Rysslands lågpresterande precisionsvapen och dess hypade luftvärn som gång på gång misslyckas med att skjuta ned några mål.

Putins Ryssland blir förlöjligat och ändå står enligt Tass Putin idag och säger att Rysslands vapensystem ligger decennier före väst.

Har han ingen koll på sina dysfunktionella vapen? Eller är han förd bakom ljuset?
Vi har ju flera gånger sista halvåret sett Putin och Lavrov stå och blåljuga om flera olika händelser mm, trots att de vet att det kommer att avslöjas som lögn omgående.

Inget märkligt att då Putin står och blåljuger presumtiva vapenkunder rätt upp i ansiktet. Antingen tror han att de är idioter eller så kan han bara inte låta bli att ljuga! Morbid mytoman som han är...
Citera
2022-08-16, 18:09
  #201007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Intala du dig själv att USA kommer att sluta stödja Ukraina pga mellanårsvalet. Bäst att inte betänka att USA spenderade ~100 G$/år i Afghanistan under 20 år och 4 olika presidenter.

Om du är ”svensk amerikan”, hur kommer det sig att du skrev bättre när du var ny på fb? Du skriver numera knappt begriplig svenska vilket fått åtskilliga att undra om du använder google translate.

Jag ska återgå till mer korrekt svenska så att det inte blir några missförstånd.

Det är lustigt att du nämner hur mycket man spenderade per år i Afghanistan.

Av en händelse så ‘råkade’ USA stappla in i ett helt nytt krig i Ukraina bara 6 månader efter Afghanistan.

Av en ‘slump’ betalade Biden ut i princip exakt samma summa till USAs vapenindustri som man betalade per år för kriget i Afghanistan….

Samtidigt verkar nu UK ha tagit över ledarrollen för kriget i Ukraina. USA drar sig tillbaka mer och mer eftersom demokraterna kommer förlora stort i november - mycket på grund av konsekvenserna av proxykriget i Ukraina, dvs inflation och bensinpriser och förlorat anseende i världen osv osv.

USA måste kapa banden med Ukraina innan kriget är helt förlorat.

Ukraina är över för USAs del. Det finns nya krig att söka i Sydostasien. Man kommer kunna hålla i gång USAs vapenindustri ändå.
Citera
2022-08-16, 18:09
  #201008
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag förstod ingenting, bokstäverna är bakochfram och upponer?


Sorry.. Den automatiska översättningen (till svenska) i webbläsaren Google Chrome ger en mycket bra översättning. Men det finns ju även andra sätt, för den som föredrar annat.

Artikeln är tyvärr för lång för att kopiera in väsentligheterna.
Citera
2022-08-16, 18:19
  #201009
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag ska återgå till mer korrekt svenska så att det inte blir några missförstånd.

Det är lustigt att du nämner hur mycket man spenderade per år i Afghanistan.

Av en händelse så ‘råkade’ USA stappla in i ett helt nytt krig i Ukraina bara 6 månader efter Afghanistan.

Av en ‘slump’ betalade Biden ut i princip exakt samma summa till USAs vapenindustri som man betalade per år för kriget i Afghanistan….

Samtidigt verkar nu UK ha tagit över ledarrollen för kriget i Ukraina. USA drar sig tillbaka mer och mer eftersom demokraterna kommer förlora stort i november - mycket på grund av konsekvenserna av proxykriget i Ukraina, dvs inflation och bensinpriser och förlorat anseende i världen osv osv.

USA måste kapa banden med Ukraina innan kriget är helt förlorat.

Ukraina är över för USAs del. Det finns nya krig att söka i Sydostasien. Man kommer kunna hålla i gång USAs vapenindustri ändå.

Detta återkommer ju ofta av olika skribenter (fetade).
Dvs att det är USAs krig.
Men jag har aldrig sett något som förklarar varför Putin, med den logiken, stöttar USAs vapenindustri genom att dra igång en helt onödig invasion...?
Putin hade ju i princip "vunnit". Väst och NATO var splittrat. Allt fler accepterade defacto att Ryssland hade tagit Krim.
Men han kunde inte nöja sig med det utan han ville ha mer. Mycket mer.
Så slutsatsen av det du och andra skriver är att Putin är styrd av USA, eller att han är en total idiot.
Eller hur ser du på detta?

*edit
Vill ju lägga till min analys, som är den enda som stämmer med fakta:
Han var övertygad om att han skulle få Ukraina på fall inom en vecka och ställa väst inför faktum, som när han tog Krim.
__________________
Senast redigerad av DikT 2022-08-16 kl. 18:24.
Citera
2022-08-16, 18:21
  #201010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Intressant men du råkar inte ha en bra länk på det omvända?
Alltså ryska pojkar som sitter i Ryssland på Youtube och är kritiska mot Putins krig?

Nä, det är svårt att hitta några sådana YouTube kanaler överhuvudtaget.
Alltså, YouTube kansler som drivs av personer utanför de stora mediabolagen. Det borde finnas även om de inte sitter i Ryssland.
Citera
2022-08-16, 18:21
  #201011
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag ska återgå till mer korrekt svenska så att det inte blir några missförstånd.

Det är lustigt att du nämner hur mycket man spenderade per år i Afghanistan.

Av en händelse så ‘råkade’ USA stappla in i ett helt nytt krig i Ukraina bara 6 månader efter Afghanistan.

Av en ‘slump’ betalade Biden ut i princip exakt samma summa till USAs vapenindustri som man betalade per år för kriget i Afghanistan….

Samtidigt verkar nu UK ha tagit över ledarrollen för kriget i Ukraina. USA drar sig tillbaka mer och mer eftersom demokraterna kommer förlora stort i november - mycket på grund av konsekvenserna av proxykriget i Ukraina, dvs inflation och bensinpriser och förlorat anseende i världen osv osv.

USA måste kapa banden med Ukraina innan kriget är helt förlorat.

Ukraina är över för USAs del. Det finns nya krig att söka i Sydostasien. Man kommer kunna hålla i gång USAs vapenindustri ändå.

Så länge inga amerikanska soldater förlorar livet så kan amerikanska allmänheten acceptera ganska mycket hjälp till Ukraina. Skattepengarna som spenderas skapar ju jobb i försvarsindustrin, till försvarsanställda etc. Alla dessa företag och människor betalar skatt i USA. Pengarna vandrar runt.
Citera
2022-08-16, 18:24
  #201012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"Tänk om..."

Med samma uträkning skulle Ryssland kunna resa en miljonarmé bara på Krim.
Men ryssarna vill uppenbarligen inte låta sig värvas, ukrainarna är en aning mer intresserade av att försvara sig minst sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in