2022-08-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når du velger å poste absurde teorier i tråden, må du tåle at meningsløshetene blir påpekt.

Påpek gjerne for min del. Kall mine teorier absurde om du føler for det. Men nå velger jeg å avslutte her. Dette fordi det er, for meg, helt meningsløst å sitte å fylle tråden med dette frem og tilbake greiene her i og med at du ikke er bærer av noen fasit.

En dag får vi alle svar på hva som skjedde, hvem som hadde de ulike rollene i dette og når det faktisk skjedde.
Citera
2022-08-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Oki. Edit: spesielt sammenfall at hun fikk besøk av en slik person like etter at hun hadde bestemt seg for at nok var nok, og at hun ville ut av ekteskapet, i tillegg til uendelig mange andre ting.

Ikke mer spesielt enn at noen hadde bestemt seg for at hun måtte ryddes av veien.
Citera
2022-08-15, 04:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Enda et bevis på at det ikke var TH som la telefonen på bordet 10:07 Han visste ikke hvor telefonen var.

Det er ikke sikkert at telefonen ble lagt der 10:07. Kanskje ble den lagt på bordet kl. 12:35
Kanskje TH visste om at telefonen hadde bevegelsessensor, og dermed la han den veldig forsiktig på bordet. Kanskje den lå på badet først, eller i trappa. Det kan også være at TH ikke visste så mye om telefonen. At den hadde GPS og evt treningsapp som viste når og hvor telefonen var til enhver tid.
Jeg bare graver fram alle brikker som vi faktisk har tilgjengelig.
Jeg låser meg ikke til noen bestemt teori. Til det har vi for få brikker.
Men kanskje kommer man fram til noe der de få brikkene vi har, passer.
Citera
2022-08-15, 04:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenker at han påstår at han ikke hørte den og heller ikke så den før han var på vei ut gjøres i et forsøk på å antyde at den «ankom» senere, etter han ringte den, sammen med sønnen. Han hadde nok hørt den om sønnen ikke hadde ankommet boligen.

Ja, mange muligheter. At TH ville at noe skulle se ut som noe annet.
Citera
2022-08-15, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, mange muligheter. At TH ville at noe skulle se ut som noe annet.

TH ville nok spilt som om han har nedsatt hørsel og også kanskje litt dårlig hukommelse.
Citera
2022-08-15, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Meldingen viser betalingsvilje, ikke at hele løsepengekravet vil bli betalt innen 7 dager.

Hvilket ville ha vært praktisk umulig å gjennomføre også.

Hvilket man må anta at også den antatte Motparten har vært klar over. Om antatt Motpart faktisk eksisterer da.
Ingen har sagt noe om hele løsepengekravet. Alle var innforstått med at overføringen av hele løsepengekravet vil ta tid, etter at overføringen var igangsatt.

Det er ikke noen vits i å forsøke å bortforklare hva politiet har gjort. De har forlengst innrømmet at det de gjorde var feil.
Citera
2022-08-15, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg mener hun ble angrepet etter kl. 09.16, at hun var i live frem til TH kom hjem og kvalte henne.

Så må du gjerne komme med logiske brister, som om et drap og måten det ble gjennomført på skulle fremstå logisk for de som ikke planla/står bak det. Men dropp gjerne dette manipuleringsgreiene dine. Det er så utrolig lett å gjennomskue hvorfor du kommer trekkende med det.
Teorien om at hun blir drept etter 10:07 blir bare et forsøk på å omgå THs alibi. Likt teorien om at hun ble drepte før 09:14
Citera
2022-08-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er ikke sikkert at telefonen ble lagt der 10:07. Kanskje ble den lagt på bordet kl. 12:35
Kanskje TH visste om at telefonen hadde bevegelsessensor, og dermed la han den veldig forsiktig på bordet. Kanskje den lå på badet først, eller i trappa. Det kan også være at TH ikke visste så mye om telefonen. At den hadde GPS og evt treningsapp som viste når og hvor telefonen var til enhver tid.
Jeg bare graver fram alle brikker som vi faktisk har tilgjengelig.
Jeg låser meg ikke til noen bestemt teori. Til det har vi for få brikker.
Men kanskje kommer man fram til noe der de få brikkene vi har, passer.
Du skjønte ihvertfall at TH har bunnsolid alibi for 10:07, siden det var han som da ringte AEH og senere ikke visste hvor telefonen en siste gang ble lagt i ro, akkurat da 10:07

Nei, du har bare to valg. Enten er det AEH selv som legger telefonen i ro eller så er det noen andre som gjør det. Med tanke på alle de andre sporene i gangen, er det mest sannsynlig at det var samme person som avsatte alle disse spor i gangen, som også la telefonen i ro 10:07
Citera
2022-08-15, 08:09
Medlem
Legg merke til at GM har lagt telefonen i ro, på den siden av bordet som er nærmest gangen. Han har bare strukket armen inn i stua å lagt telefonen på bordet uten ta et skritt inn i stua.

Han har også bare dyttet hunden som møtte ham i gangen inn i den andre stua og lukket døren, uten å ta et skritt inn i den andre stua.

Han har antagelig bare tatt ett eller to skritt fra gangen og inn på toalettet/badet for å angripe AEH og så slept henne ut fra toalettet/badet.

Det er også i gangen han knebler henne og legger igjen beviset på at han har tatt henne.

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Det må ha stått en bil rett utenfor inngangsdøren til gangen. Helt utrolig at ingen har sett den bilen ?

Han har kanskje satt opp døren med bakhonet og så båret henne ut i bilen ?

Å den bilen, kan umulig ha forlatt området, uten at et eneste kamera har sett bilen på veien.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-15 kl. 08:28.
Citera
2022-08-15, 09:49
Medlem
En annen mulighet er at han raskt har gått ut inngangsdøren og så rundet garasjen og forsvunnet inn i skauen bak garasjen, med AEH. Se bilde https://ibb.co/x3vgVc8

Bilen har i så fall stått der politibilen står bak skauen i dette bildet https://ibb.co/RSmrMCp

Kan ikke huske å ha sett noe bilde av kriminaltekniske undersøkelser bak garasjen ? Kun foran garasjen og bak huset der terrassen er og ned mot vannet.

Ubevisst er kriminalteknikernes bil parkert akkurat der GM kanskje forsvant med AEH. De går hundre ganger frem og tilbake for å hente noe bak i bilen, som de har parkert slik at ingen kan se direkte inn i bagasjerommet på bilen. De har akkurat som GM funnet stedet de minst mulig vil bli sett, på tomta ? Beskyttet av garasjen, den høye hekken og skauen bak.

https://ibb.co/7W4n0C5
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-15 kl. 10:49.
Citera
2022-08-15, 11:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er ikke noen vits i å forsøke å bortforklare hva politiet har gjort. De har forlengst innrømmet at det de gjorde var feil.

"Feilen" var et bevisst forsøk på å teste motparten. Derfor hadde beløpet en desimalfeil.
Det skulle ligne en av kodene, men var ikke identisk, og gir derfor ingen mening.

Det blir omtrent som om jeg skriver "lunge" istedetfor "unge". Lik ordlyd, men helt forskjellig betydning.
Citera
2022-08-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Feilen" var et bevisst forsøk på å teste motparten. Derfor hadde beløpet en desimalfeil.
Det skulle ligne en av kodene, men var ikke identisk, og gir derfor ingen mening.

Det blir omtrent som om jeg skriver "lunge" istedetfor "unge". Lik ordlyd, men helt forskjellig betydning.
Nei, feilen var at de i det hele tatt sendte meldingen om at de ville betale innen 7 dager. Det at GM så ventet 7 dager og så sendte sin truende melding den åttende dagen. Viser at han trodde Monerone ville begynne å komme innen 7 dager. Også politiets svar etter det, fikk GM til å tro at han likevel ville få, men at det var oppstått problemer og utbetalingen ville ta litt lengre tid.

Politiet trodde vel at det var RU eller OHG som satt i den andre enden ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-15 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in