2022-08-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du kan ikke tenke deg at en valp forbinder ringelyden på matmors telefon med matmor?
Kanskje Tassen tenkte at AE var der ettersom hennes telefon ringte?

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg kjenner ikke den spesifikke stillingsinstruksen, men tittelen "driftsansvarlig" sier meg
at vedkommende har praktisk ansvar, og som du sier inkluderer nok det også sikkerhet
og overvåkning. Skulle vært interessant å vite hvor lenge han har hatt den stillingen.
Navnet dukket opp da noen la ut en wayback-kopi av TH Eiendom sine websider fra 2016.
Denne personen later forøvrig ikke til å ha hatt noen næringsrelaterte roller, han dukker
ikke opp i noen styresammenheng eller andre typer "forretningsforbindelser" på proff.no etc.
Men på facebook-profilen står det at han tydeligvis fremdeles joober for TH Eiendom.

Han har vært ansatt der lenge, og har også en trenerrolle i Lørenskog ishockeyklubb. Kan jo være en trofast tjener for TH dette🤔
Citera
2022-08-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du skrev en time i boligen. Drakk han først kaffe med AEH til 09:14 ?
ikke sikkert gm dro 10.07. Vasket nok etter tlf lå i ro. Drakk vel kaffe utenfor boligen et kvarter. Det er risky business. Må være en kjenning. Ingen ukjent gm venter i bilen utenfor på utstilling for naboer før de finner det for godt å angripe aeh. Her foreligger alibijuks.
Citera
2022-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Javel, og at det kan være et bestillingsdrap kom du først på nå?

TH sa vel selv at en bestiller og en annen utfører
Å du tror etter det, at han selv er bestiller ?
Citera
2022-08-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Han har vært ansatt der lenge, og har også en trenerrolle i Lørenskog ishockeyklubb. Kan jo være en trofast tjener for TH dette🤔

Han har sannsynligvis tjent og tjener fortsatt nok penger så han trenger sannsynligvis ikke mer penger enn det han allerede har.
Citera
2022-08-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet måtte opptre ansvarlig og imøtekomme de angivelige kidnappernes krav til kommunikasjon. Fordi TH selv nektet å imøtekomme bitcoins-melding-kravet, men ville vente for å presse angivelig Motpart over på en annen og mer egnet kommunikasjonsplattform.

TH må ha planlagt ut fra at politiet ville lytte til hans vurderinger. Men, i en bortførings- og gissel-sak, så er det gisselet som er i akutt livsfare og mest utsatt, som er det største offeret, og som må være politiets første prioritet.

Det er velkjent at politiet aldri anbefaler å betale løsepenger. Det er også velkjent at politiet alltid anbefaler å opprette kontakt med gisseltakerne, og å forsøke å få i stand forhandlinger om frigivelse av gisselet.

Det er også vanlig for utpressingsofre, at dersom de ønsker å få gisselet tilbake i live, så søker de bistand hos private gisselforhandlere. Som en kompletterende rådgivning i tillegg til politiets bistand.

Snart er det gått 4 år med klaging og gnåling over politiet. Hvorfor har ikke TH søkt hjelp hos private?

Som politiet også sa, politiet kan bare gi råd, det er familien som må bestemme om de vil betale eller ikke.

I dette tilfellet så skjønner de fleste av oss at betalingsviljen hos TH for å få AE tilbake i live, kan ha vært nokså lunken, fordi AE viste tegn på å søke skilsmisse før hun angivelig ble kidnappet, en skilsmisse som mest sannsynlig ville ha kostet TH halvparten av hans formue, anslått til 1,7 millarder av Kapital i 2017, altså ca 850 millioner norske kroner.

Det er alltid riktig å forsøke å få i gang kommunikasjon og forhandlinger i gisselsituasjoner. Når familien nekter å imøtekomme krav til kommunikasjon, må politiet ta ansvar og forsøke allikevel.
Det er velkjent at politiet aldri anbefaler å betale løsepenger. Men de sender straks melding om at de vill betale. Du skjønner vel at det ikke henger på greip.
Citera
2022-08-14, 23:25
Medlem
Citat:
Å du tror etter det, at han selv er bestiller ?

I høyeste grad er det vel TH som er den sannsynlige bestilleren.
Citera
2022-08-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ankom trolig etter 09.16 og ble til 10.30/10.40.

At Fru Hagen ikke er i besittelse av egen telefon etter kl 09.48 betyr selvfølgelig ikke at hun ikke er i boligen eller at hun er død. Noen legger telefonen hennes på bordet etter THs anrop 10.06.07. Og er dermed i boligen på det tidspunktet. Jeg tror hun var i live når TH ringte og at hun møtte sin mann (overmann) til en kamp på liv og død ca 10.30 +/- noen minutter.
Jeg tror hun ble angrepet mellom 09:14 og 09:48 antagelig da den brå bevegelsen ble registrert på telefonen, før den ble lagt i ro, da TH ringte 10:07
Citera
2022-08-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I høyeste grad er det vel TH som er den sannsynlige bestilleren.
Da hadde han vel ikke sagt at en bestilte og en annen utførte. Om han nå noensinne har sagt det ?
Citera
2022-08-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du fant ikke på noe svar som kan forklare hvordan det kan ha seg at TH ikke hørte Annes telefon ringe, når han sto 3 meter unna?
Enda et bevis på at det ikke var TH som la telefonen på bordet 10:07 Han visste ikke hvor telefonen var.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-14 kl. 23:42.
Citera
2022-08-14, 23:34
Medlem
Citat:
Jeg tror hun ble angrepet mellom 09:14 og 09:48 antagelig da den brå bevegelsen ble registrert på telefonen, før den ble lagt i ro, da TH ringte 10:07

Jeg tror også hun ble angrepet etter 09.16, etter samtalen med sønnen. Og deretter ikke i besittelse av sin egen telefon. Men jeg tror hun ble drept senere enn 10.07.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-14 kl. 23:37. Anledning: Rettet
Citera
2022-08-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ikke sikkert gm dro 10.07. Vasket nok etter tlf lå i ro. Drakk vel kaffe utenfor boligen et kvarter. Det er risky business. Må være en kjenning. Ingen ukjent gm venter i bilen utenfor på utstilling for naboer før de finner det for godt å angripe aeh. Her foreligger alibijuks.
At GM skal ha ventet utenfor i en bil i tyve minutter (frem til 09:14) skjønner også du, at bare er tull.
Citera
2022-08-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror også hun ble angrepet etter 09.16, etter samtalen med sønnen. Og deretter ikke i besittelse av sin egen telefon. Men jeg tror hun ble drept senere enn 10.07.
Jaha, hvorfor det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in