2022-08-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
At GM skal ha ventet utenfor i en bil i tyve minutter (frem til 09:14) skjønner også du, at bare er tull.
det gjør jeg men da vet du også hvorfor jeg svarte slik.
Citera
2022-08-15, 00:24
Medlem
Citat:
De kunne ha begynt med «Jeg har problem, trenger mer tid» i stedet for «Jeg sender monero før om syv dager» som var en melding om at de ville betale innen syv dager.
Dette tilsier at politiet tidlig mistenkte th men kunne ikke være helt sikre.
Citera
2022-08-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror også hun ble angrepet etter 09.16, etter samtalen med sønnen. Og deretter ikke i besittelse av sin egen telefon. Men jeg tror hun ble drept senere enn 10.07.
Det passer med gift eller bedøvelsesteorien. Uskadeliggjort først.
Citera
2022-08-15, 00:30
Medlem
Citat:
Feil vei? Sitter du på noen fasit i dette? Eneste som gir mening? Sikkert for deg siden det passer med din hypotese, men sånn utover det?

Manipuleringsteknikk? I hvilken hensikt? Politiet sier siste kjente livstegn kl 09.14, men det kan kanskje du motbevise?

Jeg tror hun var i live etter 10.07 helt uavhengig av hva du måtte mene om saken.

Gitt planleggingen, gir det ingen som helst mening at TH skulle ha planlagt å komme tilbake til S4 og drepe henne senere på formiddagen.

Alt mulig kunne ha skjedd, om AE faktisk hadde vært i live den morgenen.

Elektrikeren kunne ha ankommet. AE kunne ha vært ute og luftet hunden. AE kunne ha fått datteren på besøk, eller, dratt til datterens hus på besøk, eller møtt venner på Metro-senteret for en kaffekopp. Mer. AE kunne ha ringt en advokat og diskutert skilsmisse. AE kunne ha ringt og avtalt å se på leilighet. Osv. Osv.

Eller hva som helst annet.

Leit om du tilfeldigvis argumenterer på en måte som er en velkjent manipuleringteknikk.

Og du tror hva du vil for meg.

Citat:
De kunne ha begynt med «Jeg har problem, trenger mer tid» i stedet for «Jeg sender monero før om syv dager» som var en melding om at de ville betale innen syv dager.

Meldingen viser betalingsvilje, ikke at hele løsepengekravet vil bli betalt innen 7 dager.

Hvilket ville ha vært praktisk umulig å gjennomføre også.

Hvilket man må anta at også den antatte Motparten har vært klar over. Om antatt Motpart faktisk eksisterer da.
Citera
2022-08-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

Jeg tror ikke noe på den teorien. Jeg tror hun ble uskadeliggjort ved å bli dyttet/sparket inn i trappa mens hun var på vei til kjøkkenet for å servere noen hun kjente en kopp med ett eller annet og hente noe søtt hun alltid hadde skapet.
Citera
2022-08-15, 00:36
Medlem
Citat:
Enig. Og det kom melding fra Motparten den 8. dagen (som kan tyde på at Motparten reagerte på at pengene ikke kom den 7. dagen).

Dere som tror at TH = Motparten: Tror dere at TH satt og fulgte med (som "Motpart") på bitcoinkontoene og at han registrerte at politiet hadde (uten å informere TH) sendt melding til Motparten, og at TH deretter på den 8. dagen etter politiets melding sendte aggressiv melding fra Motparten?

Når fikk TH vite fra politiet at politiet hadde sendt melding til Motparten?
Citera
2022-08-15, 00:41
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke noe på den teorien. Jeg tror hun ble uskadeliggjort ved å bli dyttet/sparket inn i trappa mens hun var på vei til kjøkkenet for å servere noen hun kjente en kopp med ett eller annet og hente noe søtt hun alltid hadde skapet.
Oki. Edit: spesielt sammenfall at hun fikk besøk av en slik person like etter at hun hadde bestemt seg for at nok var nok, og at hun ville ut av ekteskapet, i tillegg til uendelig mange andre ting.
Senast redigerad av Ittno 2022-08-15 kl. 00:54.
Citera
2022-08-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Gitt planleggingen, gir det ingen som helst mening at TH skulle ha planlagt å komme tilbake til S4 og drepe henne senere på formiddagen.

Alt mulig kunne ha skjedd, om AE faktisk hadde vært i live den morgenen.

Elektrikeren kunne ha ankommet. AE kunne ha vært ute og luftet hunden. AE kunne ha fått datteren på besøk, eller, dratt til datterens hus på besøk, eller møtt venner på Metro-senteret for en kaffekopp. Mer. AE kunne ha ringt en advokat og diskutert skilsmisse. AE kunne ha ringt og avtalt å se på leilighet. Osv. Osv.

Eller hva som helst annet.

Leit om du tilfeldigvis argumenterer på en måte som er en velkjent manipuleringteknikk.

Og du tror hva du vil for meg.

Selvfølgelig gir det mening at han eventuelt kom tilbake til SV etter først å ha vært på arbeid, da bevitnet av andre at han var der og kameraer på bygget. Derfra ringer han 10.06 og 10.07.

Med andre ord, han har skaffet seg et alibi for tidspunktet en annen person angriper henne i boligen. Hvorfor tror du TH mener angrepet må ha skjedd 09.30? Du behøver ikke svare. Det er nettopp fordi han vet at da har han selv et solid alibi. Noe han vet ikke kommer til å ha litt senere på dagen når han går hjem og kveler sin kone.

Du tåler dårlig hva jeg tror. Og derfor kommer du trekkende med dette manipuleringsgreiene.
Citera
2022-08-15, 01:03
Medlem
Citat:
Selvfølgelig gir det mening at han eventuelt kom tilbake til SV etter først å ha vært på arbeid, da bevitnet av andre at han var der og kameraer på bygget. Derfra ringer han 10.06 og 10.07.

Med andre ord, han har skaffet seg et alibi for tidspunktet en annen person angriper henne i boligen. Hvorfor tror du TH mener angrepet må ha skjedd 09.30? Du behøver ikke svare. Det er nettopp fordi han vet at da har han selv et solid alibi. Noe han vet ikke kommer til å ha litt senere på dagen når han går hjem og kveler sin kone.

Du tåler dårlig hva jeg tror. Og derfor kommer du trekkende med dette manipuleringsgreiene.

Det finnes forskjellige typer manipuleringsteknikker. Enten du kjenner til de, eller ikke. Det er fakta.

Så du mener at TH har en medhjelper som angrep AE i S4 kl 09:30, holdt AE i live til TH kom hjem igjen for å drepe henne, engang etter 10:07?

Dette blir bare verre og verre.

Skal man diskutere må det være lov å påpeke logiske brister i argumentasjonen. Uten å komme med beskyldninger.
Citera
2022-08-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nei, fordi hun ikke svarer allerede 09:48 mens noen legger telefonen hennes på bordet, da TH ringer 10:07
Citera
2022-08-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Så du mener at TH har en medhjelper som angrep AE i S4 kl 09:30, holdt AE i live til TH kom hjem igjen for å drepe henne, engang etter 10:07?

Jeg mener hun ble angrepet etter kl. 09.16, at hun var i live frem til TH kom hjem og kvalte henne.

Så må du gjerne komme med logiske brister, som om et drap og måten det ble gjennomført på skulle fremstå logisk for de som ikke planla/står bak det. Men dropp gjerne dette manipuleringsgreiene dine. Det er så utrolig lett å gjennomskue hvorfor du kommer trekkende med det.
Citera
2022-08-15, 01:22
Medlem
Citat:
Jeg mener hun ble angrepet etter kl. 09.16, at hun var i live frem til TH kom hjem og kvalte henne.

Så må du gjerne komme med logiske brister, som om et drap og måten det ble gjennomført på skulle fremstå logisk for de som ikke planla/står bak det. Men dropp gjerne dette manipuleringsgreiene dine. Det er så utrolig lett å gjennomskue hvorfor du kommer trekkende med det.

Når du velger å poste absurde teorier i tråden, må du tåle at meningsløshetene blir påpekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in