2022-08-14, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Förstår att du inte kan läsa med tanke på vad du skriver. Men jag kan ta det igen:
Jag har dessvärre fått göra flera olika orosanmälningar runt om i detta land, det är därför jag vet hur det går till.
Beroende på vart i Landet Lydia befunnit sig? Hon har flyttat en hel del😉
2022-08-14, 13:16
Avslutad
Citat:
Ja det kommer från soc, som förklarat lagen för en, som du dessutom styrker med det du skrev nu. Eftersom Lydia inte hade någon inkomst då, så hade Müfit varit skyldig att ta den kostnaden också när hon flyttade. Men hon ville som sagt inte ha med honom att göra mer, hon ville bara bort från honom så fort som möjligt. Både för henne och för hennes barn.
Hepp! Lydia hade ju CSN under hösten, allt gick jättebra, enligt dig och captenen, inga problem. Det var när hon träffade Emil som det blev struligt, enligt er.
Hon hade dessutom en fet sjukersättning...enligt dig. Hur den kom att vara så fet, har jag förklarat tidigare😉

Det verkar som om Lydias liv inte var så lugnt och fridfullt innan Emil, trots allt??

Sluta någon jävla gång att lägga skuld på Emil.

Edit: du har hängt ut denna Müfit och påstått att han misshandlat Lydia och begått övergrepp på barnen... är inte det lite magstarkt? Vad vet du egentligen? Lydias mms? Dina polisanmälningar? Hur var det med dem?
Många lögner från dig nu.

Ju högre upp apan klättrar desto mer av arslet ser man
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-14 kl. 13:19.
2022-08-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hepp! Lydia hade ju CSN under hösten, allt gick jättebra, enligt dig och captenen, inga problem. Det var när hon träffade Emil som det blev struligt, enligt er.
Hon hade dessutom en fet sjukersättning...enligt dig. Hur den kom att vara så fet, har jag förklarat tidigare😉

Det verkar som om Lydias liv inte var så lugnt och fridfullt innan Emil, trots allt??

Sluta någon jävla gång att lägga skuld på Emil.

Edit: du har hängt ut denna Müfit och påstått att han misshandlat Lydia och begått övergrepp på barnen... är inte det lite magstarkt? Vad vet du egentligen? Lydias mms? Dina polisanmälningar? Hur var det med dem?
Många lögner från dig nu.

Ju högre upp apan klättrar desto mer av arslet ser man

Ja vi förstår ju att du ej kan ta in det man skriver, att du hittar på egna saker och säger sen att man har sagt det, trots att man ej gjort det.
Hon hade CSN för studierna som hon påbörjade på hösten och som för övrigt gick väldigt bra också, på hösten.
Det är DU som har skrivit att Müfit skulle ha begått övergrepp på barnen, inte jag. Jag skrev att han hade utnyttjat barnen, inte mer. Jag är övertygad om att han INTE har begått några övergrepp på barnen.
Och du, du vet att man kan ta skärmdumpar från mobilen va? Sånt kan man sen skicka vidare liksom. Sak samma om man sitter i telefonsamtal eller videosamtal, då kan man höra och se vad som kanske pågår.
På vilket sätt har jag hoppat på Emil och skyllt på honom när jag förklarat att Lydia och Müfit hade skillda sovrum sedan mars 2020 fram tills att hon flyttade till egen lägenhet i november 2020.
2022-08-14, 14:00
Avslutad
Citat:
Ja vi förstår ju att du ej kan ta in det man skriver, att du hittar på egna saker och säger sen att man har sagt det, trots att man ej gjort det.
Hon hade CSN för studierna som hon påbörjade på hösten och som för övrigt gick väldigt bra också, på hösten.
Det är DU som har skrivit att Müfit skulle ha begått övergrepp på barnen, inte jag. Jag skrev att han hade utnyttjat barnen, inte mer. Jag är övertygad om att han INTE har begått några övergrepp på barnen.
Och du, du vet att man kan ta skärmdumpar från mobilen va? Sånt kan man sen skicka vidare liksom. Sak samma om man sitter i telefonsamtal eller videosamtal, då kan man höra och se vad som kanske pågår.
På vilket sätt har jag hoppat på Emil och skyllt på honom när jag förklarat att Lydia och Müfit hade skillda sovrum sedan mars 2020 fram tills att hon flyttade till egen lägenhet i november 2020.
Övergrepp eller utnyttjat? Kan betyda samma sak. Det verkar som om Müfit inte var ett ärkesvin, som du och capten försökt få det att framstå som.
Att du sväljer allt Lydia säger eller "bevisar", är uppenbart för övriga som ser på detta utifrån.
2022-08-14, 14:23
Avslutad
Citat:
Hans66, det är inte lönt att försöka förklara för vissa idioter. De kan helt enkelt inte tänka framåt, inte tänka logiskt och inte tänka som normalt folk. Detta folk är så insnöade, så de kan inte se skogen för alla träden, de är så låsta i sitt tankesätt så att det är skrattretande.
Tänk vad dom hyllar alla män som på något sätt varit i Lydias närhet men som ej finns kvar där idag. De kan inte tänka att ”hmm, undrar varför Lydia bröt med deras vänskap eller vad det nu än må vara”
Kanske personen drack för mycket? Kanske personen var taskig mot hennes barn? Kanske personen utnyttjade henne?
Jag vet ju någon (inga namn) som utnyttjade barnen för egen vinning skull, vilket för mig är riktigt vidrigt! Och personen kan ju bara försöka skylla ifrån sig, för man har ju sms bevis på det.
Och Mumsemuff och Vemdahlen som hela tiden kommer in på Lydias sexliv och partners. Snacka om att dessa är extremt sexfixerade. Undrar varför. Eller nej, det gör jag ju inte. För det är ju ganska uppenbart. Den ena är en stalker och den andra är avundsjuk.

Får ju också säga att många kör med väldigt gamla uppgifter, länkar in ”sin nyhet” fast det går till sidor som ej uppdaterar sina informationer så ofta, och därmed visar mer än lite fel.
Så även där visar det ju klart och tydligt att vissa personer här inne inte har den minsta viljan till att undersöka eller prata om brottet, vilja förstå varför det hände. Nä de är enbart ute efter att smutskasta Lydia och försöka smutskasta alla som undrar över något som de inte får typ.
Och EmmeLee sen, ja vad ska man säga om denna avundsjuka person. Hon har kallat Lydia för hora, knarkare m.m… Helt utan bevis dessutom, även påstod att Det var en knarkarkvart i Farsta, och det bodde sååå många personer där…
Inte många rätt där, fel av mig, inga rätt ska det ju vara. Men man undrar ju varför denna person gått på som den gjort. Blev den nobbad av Emil? Ja antagligen, och man kan ju förstå varför.
Nä, det är inte många här i tråden som verkligen har träffat Lydia, och än mindre känner henne. Och faktum kvarstår ju, de allra flesta som känner Lydia, står henne nära m.m ej går in här och skriver.

För de hade blivit påhoppade likt gamar hoppar på döda djur som min fru sa. Så jag förstår att de avböjer från att yttra sig just här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ja, det har han allt då jag fått läsa 🕵️

Citat:
Jag förstår att du vill försöka outa mig, men det kommer inte att lyckas.

Och du har galet fel. Som jag skrev i ett tidigare inlägg här idag. Lydia tog hand om barn och hem till 100% fram tills dess att hon blev sjuk.

Men du kanske inte kallar exempelvis förlossningsdepression för en sjukdom? Det finns liksom en anledning till vännernas sketch på bröllopsmiddagen, och de kände Lydia.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Förklara hur du tänker nu? Hur kan det vara Lydias fel när hon först fick veta det efter lång tid?

Citat:
Ja vi är rörande överens om att den där Müfit var ett stort misstag.

Citat:

På vilket sätt har jag hoppat på Emil och skyllt på honom när

jag förklarat att Lydia och Müfit hade skillda sovrum sedan mars 2020 fram tills att hon flyttade till egen lägenhet i november 2020.

Här har du länkar, Lasse. Det är lite svårt att välja ut några, då mycket är borta men om du läser dessa inlägg, så kan du nog se huruvida du hänger ut och eller anklagar människor som i grund och botten vill veta varför du skriver så mycket som inte stämmer?

Du skriver om så mycket orelevanta saker och nu plötsligt så hade Lydia eget sovrum sen mars 2020... det framgår i förundersökningen att det var så Lydia ville ha det. Eget place, hos Mufit, hos Kimmo och hos Emil. Så hon kunde dricka och sladdra ifred.

Du lägger skuld till Lydias mående på Emil, sen start. Nu kommer du dragandes med att hon var sjuk pga förlossningsdepression?! VAD har det med Emil att göra??

Du känns lite labil, lasseliten.

Varannan vatten😉
2022-08-14, 14:39
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nej, du vet tydligen inte hur det går till, så jag ska förklara för dig lite.
När en person gör en orosanmälan, så skall det vara 2 personer från soc som tar emot en sådan per telefon (Det händer att det bara är en, men det skall vara 2 personer). När de sen måste kontrollera detta ärende, så lägs du (om än tillfälligt) in i systemet/registret.
Inga konstigheter alls, det är bara så det fungerar, och skall fungera med tanke om de skulle behöva gör uppföljningar eller liknande.

Jag ursäktar dej, inte från att vara en foliehatt, för det är du, men du har troligen inte svenska som modersmål, därför förstår du inte skillnaden på en journal och ett register,
2022-08-14, 15:06
Avslutad
Citat:
Nej det hör jag inte. Jag hör att hon blir arg över att åklagaren inte lyssnar, att hon får upprepa sig med samma svar flera gånger, och då blir man arg.
Så återigen blir svaret nej eftersom jag känner till hur hon är.

Ja, det är just detta, ”hur hon är”. Du känner till det säger du. För de som inte känner Lydia låter det som en osympatisk person. Vilken passus under förhöret menar du att åklagaren inte lyssnar och att det är berättigat att Lydia blir förbannad?
2022-08-14, 15:24
Medlem
Citat:
Nu är du ju bara dum i din tanke, eller bristande tanke.
Hon flyttade ifrån Müfit. Det bröt fast hon bodde ju kvar i det gemensamma boendet då hon sökte annat boende. När det väl hittats så flyttade hon till egen lägenhet med barnen.
Och under tiden från det att hon flyttat ut från det gemensamma radhusetet, tills dess att skillsmässan vunnit laga kraft så var han egentligen skyldig att betala hennes boende. Men hon ville inte det, hon ville bara bort från honom, hon ville inte ha med honom att göra mer.
Du ljuger Lasse
Jag har ALDRIG hört talas om detta.
Dom har inte ens barn ihop!

Visa att detta gäller i Sverige!
Men åter ett sätt att tro att man kan utnyttja andra för sin egen vinning skull
Har Lydia vidhållit och utnyttjat det vid sina tidigare skillsmässor.. Att utnyttja att männen betalar hennes bostad under en tid?
Inte förvånande isf
2022-08-14, 18:35
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Nej det hör jag inte. Jag hör att hon blir arg över att åklagaren inte lyssnar, att hon får upprepa sig med samma svar flera gånger, och då blir man arg.
Så återigen blir svaret nej eftersom jag känner till hur hon är.
Klassisk förnekande. Eventuellt dövhet.
Åklagaren gör en mycket bra jobb, hon både lyssnar, upprepar och även omformulerar till enklare språk när mörderskan inte förstår.
Jag har också i tidigare inlägg skrivit att Lidas ton ändras markant när hon själv tror sig ha kontroll, dvs när hennes försvarare är den som stiller (de förehands-repade) frågorna. Stor skillnad, från aggressiv och kränkt till låtsasgråt och barnsligt beteende.
Testa lyssna själv och försök att vara objektiv (till ex lyssna i annat tempo så du inte känner igen hennes röst), så tror jag du fattar vad som menas.
2022-08-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag ursäktar dej, inte från att vara en foliehatt, för det är du, men du har troligen inte svenska som modersmål, därför förstår du inte skillnaden på en journal och ett register,

Ja nu är det ju som så att kalla det vad du vill, du finns med i rullorna om man säger så.
2022-08-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, det är just detta, ”hur hon är”. Du känner till det säger du. För de som inte känner Lydia låter det som en osympatisk person. Vilken passus under förhöret menar du att åklagaren inte lyssnar och att det är berättigat att Lydia blir förbannad?

Det är på mer än ett ställe om du lyssnar.
2022-08-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du ljuger Lasse
Jag har ALDRIG hört talas om detta.
Dom har inte ens barn ihop!

Visa att detta gäller i Sverige!
Men åter ett sätt att tro att man kan utnyttja andra för sin egen vinning skull
Har Lydia vidhållit och utnyttjat det vid sina tidigare skillsmässor.. Att utnyttja att männen betalar hennes bostad under en tid?
Inte förvånande isf

Nä tack och lov så har de ej barn ihop. Men lagen är likväl som den är. Den utgår från att parterna varit gifta.
Precis, hon har ej utnyttjat detta vid något tillfälle, vilket då innebär att hon EJ "utnyttjat" detta från hennes andra 2 män.
Och det var då inte förvånande, vad trevligt att du har kommit till insikt att hon EJ utnyttjat män.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in