2022-08-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulden ligger och tickar hos kronofogden sedan länge. Vad gällde den?

Vad jag vet så ligger den inte kvar då det ej behövdes längre.
2022-08-14, 12:29
Medlem
Citat:
Svara gärna på mina frågor och påståenden här ovanför😉
Har svarat dig redan ju!
2022-08-14, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Inga konstigheter och inga delade meningar om man vet fakta.
Hon flyttade till lägenheten i Farsta den 1 november, innan dess bodde hon kvar i hennes och Müfits gemensamma radhus, även om de ej delade sovrum. Enligt lag, så är den partner som tjänar mest, skyldig att stå för den andra partners hyra fram tills skillsmässan vinner laga kraft, men hon ville inte ha med honom att göra längre, så hon krävde inget sånt.
Det var inga flyttfirmor inblandade vare sig dit eller därifrån.
Det var ingen sönderslagen dörr. Det var ett uppborrat lås, som dessutom gjordes av låssmed, på inrådan från polisen.
Hon flyttade till Müfit, eller hur?
Samma Müfit som enligt Dig misshandlat Lydia och begått övergrepp mot hennes barn?

Varför skulle hon bo kvar med en förövare? När kom Per in i bilden?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-14 kl. 12:31.
2022-08-14, 12:31
Medlem
Citat:
Du har helt fel, du vet inte vad du pratar om.
Är det Lydia som förklarar för dig hur det gått till, ett tips, läs på själv hur det ligger till och vilka steg som görs från anmälan till avslutat ärende.

Förstår att du inte kan läsa med tanke på vad du skriver. Men jag kan ta det igen:
Jag har dessvärre fått göra flera olika orosanmälningar runt om i detta land, det är därför jag vet hur det går till.
2022-08-14, 12:33
Medlem
Citat:
Hon flyttade till Müfit, eller hur?
Samma Müfit som enligt Dig misshandlat Lydia och begått övergrepp mot hennes barn?

Varför skulle hon bo kvar med en förövare? När kom Per in i bilden?

Nej, hon bodde hos Müfit, flyttade ifrån honom.
Vad i detta är det som du inte förstår?
2022-08-14, 12:38
Medlem
Citat:
Inga konstigheter och inga delade meningar om man vet fakta.
Hon flyttade till lägenheten i Farsta den 1 november, innan dess bodde hon kvar i hennes och Müfits gemensamma radhus, även om de ej delade sovrum. Enligt lag, så är den partner som tjänar mest, skyldig att stå för den andra partners hyra fram tills skillsmässan vinner laga kraft, men hon ville inte ha med honom att göra längre, så hon krävde inget sånt.
Det var inga flyttfirmor inblandade vare sig dit eller därifrån.
Det var ingen sönderslagen dörr. Det var ett uppborrat lås, som dessutom gjordes av låssmed, på inrådan från polisen.
Kan du styrka detta eller är det nåt som Lydia påstått?
Det är mycket som inte stämmer av det du påstår ang soc också.
Soc finns för att hjälpa människor som inte klarar av sitt liv själva utan behöver hjälp. Som till exempel Lydia Barth.
Detta hittade jag ang bostad efter skilsmässa. Om du kan verifiera nåt annat så visa det!
Annars tror jag du ljuger förvirrat som vanligt

Dubbla boenden
Det vanligaste vid en äktenskapsskillnad är att makarna själva kommer överens om vem som ska bo kvar och vem som ska flytta. Den som bor kvar ska då stå kostnaderna för det boendet, exempelvis vatten, el, ränta på bolånen. Det brukar anses rimligt att inte räkna amortering och fastighetsskatt till utgifter för bostaden. Den som flyttar erlägger ersättning för den nya bostaden. Om den kvarboende maken inte betalar dessa kostnader bör det tas upp som ett kostnadsanspråk vid bodelningen.
2022-08-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Kan du styrka detta eller är det nåt som Lydia påstått?
Det är mycket som inte stämmer av det du påstår ang soc också.
Soc finns för att hjälpa människor som inte klarar av sitt liv själva utan behöver hjälp. Som till exempel Lydia Barth.
Detta hittade jag ang bostad efter skilsmässa. Om du kan verifiera nåt annat så visa det!
Annars tror jag du ljuger förvirrat som vanligt

Dubbla boenden
Det vanligaste vid en äktenskapsskillnad är att makarna själva kommer överens om vem som ska bo kvar och vem som ska flytta. Den som bor kvar ska då stå kostnaderna för det boendet, exempelvis vatten, el, ränta på bolånen. Det brukar anses rimligt att inte räkna amortering och fastighetsskatt till utgifter för bostaden. Den som flyttar erlägger ersättning för den nya bostaden. Om den kvarboende maken inte betalar dessa kostnader bör det tas upp som ett kostnadsanspråk vid bodelningen.

Ja det kommer från soc, som förklarat lagen för en, som du dessutom styrker med det du skrev nu. Eftersom Lydia inte hade någon inkomst då, så hade Müfit varit skyldig att ta den kostnaden också när hon flyttade. Men hon ville som sagt inte ha med honom att göra mer, hon ville bara bort från honom så fort som möjligt. Både för henne och för hennes barn.
2022-08-14, 12:51
Avslutad
Citat:
Svar på vad?
Ja, nu är det ju som så att befolkningen har olika synpunkter på det du påstår, så även bland kommentarerna på youtube.

Om du kan höra att Lydia beter sig illa i rätten. Kan du uppfatta det? Hon avbryter, förlöjligar, hånar mm.
2022-08-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Om du kan höra att Lydia beter sig illa i rätten. Kan du uppfatta det? Hon avbryter, förlöjligar, hånar mm.

Nej det hör jag inte. Jag hör att hon blir arg över att åklagaren inte lyssnar, att hon får upprepa sig med samma svar flera gånger, och då blir man arg.
Så återigen blir svaret nej eftersom jag känner till hur hon är.
2022-08-14, 12:56
Avslutad
Citat:
Nej, hon bodde hos Müfit, flyttade ifrån honom.
Vad i detta är det som du inte förstår?
Det är Du som inte förstår svensk lagstiftning.
Varför skulle Müfit behöva köpa ut Lydia eller bekosta en bostad åt henne, när Hon flyttade till honom??
Det var hans boende, han som öppnat upp sitt hem för den hemlösa w/t Lydia Barth.
2022-08-14, 13:05
Medlem
Citat:
Det är Du som inte förstår svensk lagstiftning.
Varför skulle Müfit behöva köpa ut Lydia eller bekosta en bostad åt henne, när Hon flyttade till honom??
Det var hans boende, han som öppnat upp sitt hem för den hemlösa w/t Lydia Barth.

Nu är du ju bara dum i din tanke, eller bristande tanke.
Hon flyttade ifrån Müfit. Det bröt fast hon bodde ju kvar i det gemensamma boendet då hon sökte annat boende. När det väl hittats så flyttade hon till egen lägenhet med barnen.
Och under tiden från det att hon flyttat ut från det gemensamma radhusetet, tills dess att skillsmässan vunnit laga kraft så var han egentligen skyldig att betala hennes boende. Men hon ville inte det, hon ville bara bort från honom, hon ville inte ha med honom att göra mer.
2022-08-14, 13:08
Avslutad
Citat:
Nu är du ju bara dum i din tanke, eller bristande tanke.
Hon flyttade ifrån Müfit. Det bröt fast hon bodde ju kvar i det gemensamma boendet då hon sökte annat boende. När det väl hittats så flyttade hon till egen lägenhet med barnen.
Och under tiden från det att hon flyttat ut från det gemensamma radhusetet, tills dess att skillsmässan vunnit laga kraft så var han egentligen skyldig att betala hennes boende. Men hon ville inte det, hon ville bara bort från honom, hon ville inte ha med honom att göra mer.
Du har fel. Det går inte till så. Lydia kanske påstår det, men hon talar inte sanning.
Skilsmässan som du påstått var avklarad på hösten, tills jag upplyste dig om att det var fake news, som så mycket annat... sluta tro på vad Lydia talar om för dig. Hon är en mycket sjuk människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in