Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Som jag har sagt tidigare är en klocka ett smycke för män, jag vet inte hur mycket tydligare jag behöver vara. Att du inte tycker att det är viktigt att använda ett av tre smycken som du som man kan ha är självklart upp till dig men jag tycker att det är lite märkligt.
Det finns självklart en stolthet i att se bra ut. På samma sätt som det finns en stolthet i att kunna stava till döma eller moderator.
Nej jag förstår ärligt talat inte varför det skulle vara viktigt för mig som man att bära ett smycke som enligt somliga män tycker är okej att bära.
Om det är något som är märkligt så är det väl ändå att du tycker att det är märkligt att majoriteten av männen inte bryr sig om armbandsur som du gör, om de gjorde det så skulle de ju bära "finare" klockor som i princip vem som helst med en basinkomst har råd med.
Du verkar ha svårt att acceptera vi den stora massan män inte är intresserade av armbandsur annat än för funktion och inte ser någon status eller still markör i det.
Jag är ledsen men din självbild stämmer med största sannolikhet inte med andra människors bild av dig.
Ja självklart tänker väl alla mer mindre så, men saken är ju fortfarande att det är relativt.
För min del så kvittar det om man har de finaste kläderna, klockan eller andra dylika accessoarer om man inte är vältränad.
Om man inte ens kan ta hand sin kropp så faller allt annat.
Spelar ingen roll om man fått allt med silversked i mun man måste fortfarande jobba hårt oavsett för att hålla en hög standard och det är något jag respekterar.
Men det är nog bäst att
moderatorn ligger lågt att han är moderator på ett nättforum bland armbandsurs gänget.
De traditionella värderingarna och synen på vad som är fint att syssla med på fritiden kanske inte rimmar så bra med att sitta framför skärmen anonymt.