2022-07-24, 12:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Letar efter tråd (helst fup) för mordet på den unga flickan i Småland tror jag. En tjej som trodde att hon skulle bli modell av en äldre kille som sedan mördade henne.
Hände runt 2000 talet. Hon runt 17 års åldern, han runt 35. Minns inte exakt.
Kan det vara detta?

(FB) Lindshammar: Ung kvinna mördad! Mordet på Johanna Gurgu. 2010
Citera
2022-07-24, 13:22
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Kan det vara detta?

Den var det. Tusen tack!
Citera
2022-07-24, 13:33
Medlem
ethernals avatar
Letar efter uppgifter om en OV som blev gripen här i dagarna i Karlshamn på Östersjöfestivalen, på TikTok och instagram har det publicerats en kort film som visar polisen leda in en handfänglsad person i en polisbuss som helt uppenbart är OV med tanke på byxorna han har på sig. Någon som vet något?
https://www.instagram.com/p/CgYNhGwK6dO/?hl=en
Citera
2022-07-24, 23:42
Medlem
Jag har försökt leta lite men inte hittat mer info om två mordfall i Norrköping.

Det ena ska ha ägt rum någon gång mellan 1996-2002. En utländsk man (möjligtvis turkisk) mördades i anslutning till en krog. Jag minns bara vad som sades av en vän som bodde i Norrköping då, och mannen skulle ha blivit knivmördad och haft släktingar som drev en liten matvarubutik som hette "Handlarns" eller liknande.
Min vän sa att det skrevs kort om det i lokala tidningar. Jag tror det var Norrköpings Tidningar.
Ej att förväxla med mordet på en kioskägare i Norrköping i stadsdelen Hageby.

Det andra ska ha ägt rum mycket tidigare. Någon gång i maj*1983. En man vid namn Björ**Sve*sso* (* =n) misshandlades svårt och avled senare. Jag minns att jag läste någonstans att 4 personer greps (en kvinna & 3 män) men jag kan ha fel. Jag hittar inget mer om det nån annan stans heller.
Finns det några trådar kopplade till dessa fall?
Citera
2022-07-29, 10:15
Medlem
Encontros avatar
Söker FUP i nägot som kallades vapenfabriken i Lund. Ska ha inträffat nu under 2022
Citera
2022-07-29, 12:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encontro
Söker FUP i nägot som kallades vapenfabriken i Lund. Ska ha inträffat nu under 2022
Fråga här istället:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

/Mod
Citera
2022-08-13, 23:01
Medlem
dengo.dajordens avatar
Tackar moderator Hamilkar för tipset om den här tråden.

Läste på Flashback för längesedan tråden om ett fruntimmer i 40-årsålden som dödades av sin pojkvän, gammal fängelse kund, tatuerad i huvudet och ansiktet, alla röda lampor lyste, släkt och vänner bad och bönade om att hon skulle lämna pojkvännen men "hon var en stark och självständig kvinna" och "ingen ska tala om för mig vad jag ska göra". Jag tror att han dödade hennes hund framför henne innan han mördade henne för att sedan trycka ut ögongloberna. Jag kan inte för mitt liv hitta tråden trots att jag sökt som faan. Känner någon igen den?
Citera
2022-08-15, 23:06
Medlem
Lepekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Letar efter tråd (helst fup) för mordet på den unga flickan i Småland tror jag. En tjej som trodde att hon skulle bli modell av en äldre kille som sedan mördade henne.
Hände runt 2000 talet. Hon runt 17 års åldern, han runt 35. Minns inte exakt.

Citera
2022-08-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
Tackar moderator Hamilkar för tipset om den här tråden.

Läste på Flashback för längesedan tråden om ett fruntimmer i 40-årsålden som dödades av sin pojkvän, gammal fängelse kund, tatuerad i huvudet och ansiktet, alla röda lampor lyste, släkt och vänner bad och bönade om att hon skulle lämna pojkvännen men "hon var en stark och självständig kvinna" och "ingen ska tala om för mig vad jag ska göra". Jag tror att han dödade hennes hund framför henne innan han mördade henne för att sedan trycka ut ögongloberna. Jag kan inte för mitt liv hitta tråden trots att jag sökt som faan. Känner någon igen den?

Kan det vara Lotta Rudholm? Vet inte hur man länka, men sök på hennes namn.
Citera
2022-08-20, 02:54
Medlem
Söker en dom på golbögen P*hr Anderss*n =e o
Domen som gjorde så han fick skyddad identitet i 5-10 år.
Citera
2022-08-23, 12:01
Medlem
Söker tråd om Borås. En fritidsledare inom sport för ungdomar som blivit avstängd pga att han blev ditsatt för att försökt ha sexuell kontakt med 13 åring. Han har nu fått sparken från sitt uppdrag. Nån som vet om det finns nåt mer samt vilken sport/klubb det handlar om?
Citera
2022-08-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjoool
Söker tråd om Borås. En fritidsledare inom sport för ungdomar som blivit avstängd pga att han blev ditsatt för att försökt ha sexuell kontakt med 13 åring. Han har nu fått sparken från sitt uppdrag. Nån som vet om det finns nåt mer samt vilken sport/klubb det handlar om?

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in