2022-08-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Tack det var med där.
Citera
2022-08-30, 05:15
Medlem
-GGs avatar
Hej,

Kan någon kreativ själ hitta tråden till mig om följande händelse i Roslagen/Norrtälje:

Ett mord på en man med ett latinskt namn som skedde år 1996. Det begicks av hans sambo, en vän till henne som var missbrukare och missbrukarens pojkvän, och hennes äldre manlige granne som hyrde ett hus nära henne.

De slog ihjäl honom med en yxa i sängen och dumpade kroppen i skogen.

Mordet har tagits upp i flera poddar och nu vill jag veta deras riktiga namn.
Citera
2022-08-30, 09:37
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hej,

Kan någon kreativ själ hitta tråden till mig om följande händelse i Roslagen/Norrtälje:

Ett mord på en man med ett latinskt namn som skedde år 1996. Det begicks av hans sambo, en vän till henne som var missbrukare och missbrukarens pojkvän, och hennes äldre manlige granne som hyrde ett hus nära henne.

De slog ihjäl honom med en yxa i sängen och dumpade kroppen i skogen.

Mordet har tagits upp i flera poddar och nu vill jag veta deras riktiga namn.
(FB) Yxmordet på Miguel Pampin 1996
Citera
2022-08-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kfbkfb23
Hej!

Jag letar efter ett brott som jag vet att jag har läst FUP på tidigare.

Ganska säker på att det var i norrland. Mannen (50+ något) ska ha varit och jagat älg med ett gäng grabbar. Han ska sedan ha avvikit efter att ha blötat ner sina kläder(?) Vill säga att brottet var i samband med att han skulle slänga sopor. Han beskriver nåt i stil med att en kvinna ska ha sagt "hur kör du gubbjävel" eller liknande och så ska han ha blivit förbannad och slått ihjäl henne. Långt och intressant förhör. Kommer fram mer och mer ju mer man läser, att han inte talat sanning. Folks teorier var väl att han skyddade nån annan tex en son, att han själv inte ska ha begått mordet.

redigering: tror det som hade kommit fram var att han också skjutit henne med gevär, möjligtvis också försökt bränna upp henne, inte säker. Har sökt flera gånger och tänkte med så här mycket info borde jag ha hittat det

Mordet på Carolin Stenvall, sök i aktuella eller FUP tråden
Citera
2022-08-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadur49
Kan det vara Lotta Rudholm? Vet inte hur man länka, men sök på hennes namn.

Han dödade inte hunden framför henne men misshandlade henne sönder och samman tills hon några dagar senare avled på sjukhus då hon var bortom räddning efter den svåra misshandeln som han utförde med sina bara händer samt sparkar.
Citera
2022-09-15, 09:43
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2022-09-1...er-pa-lantgard

Finns det någon tråd om detta eller fup?
Citera
2022-10-03, 20:48
Medlem
Artikelserie i Nya Wermlandstidningen om "Hot, lögner och fiffel – lärarens kriminella dubbelliv på värmländska skolor"
En man med många brottmål, stölder, olaga hot, urkundsförfalskning m.m. som arbetat i olika värmländska skolor på falska premisser (förfalskat referenser m.m.). Skickat brev med hot om våldtäkt på kollegor.
Undrar om det finns någon tråd om detta?
Citera
2022-10-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
Tackar moderator Hamilkar för tipset om den här tråden.

Läste på Flashback för längesedan tråden om ett fruntimmer i 40-årsålden som dödades av sin pojkvän, gammal fängelse kund, tatuerad i huvudet och ansiktet, alla röda lampor lyste, släkt och vänner bad och bönade om att hon skulle lämna pojkvännen men "hon var en stark och självständig kvinna" och "ingen ska tala om för mig vad jag ska göra". Jag tror att han dödade hennes hund framför henne innan han mördade henne för att sedan trycka ut ögongloberna. Jag kan inte för mitt liv hitta tråden trots att jag sökt som faan. Känner någon igen den?

Som någon annan skrev påminner vissa saker om mordet på Lotta medans andra saker inte stämmer.
Citera
2022-10-04, 19:44
Medlem
Ett narkotikabeslag på en golfklubb i Bohuslän där klubbchefen gripits för att gömt cannabis o kokain
Citera
2022-10-22, 09:34
Medlem
Nintendokids avatar
Finns det en tråd till denna?

https://www.expressen.se/gt/krim/18-...oms-for-mord-/
Citera
2022-10-22, 10:35
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Finns det en tråd till denna?

https://www.expressen.se/gt/krim/18-...oms-for-mord-/
Ja, denna:
(FB) En person skjuten i biskopsgården (avliden), 14/11-2018
Citera
2022-10-22, 15:20
Medlem
Kallamakaronens avatar
Jag söker en FUP om ett litet barn som inkom på Helsingborgs barnakut - barnet var gravt undernärd och föräldrarna lät barnet få vätska i sig genom att andas frisk luft.
Mamman sa även att hon var gravid med flickan i 12 månader.
Pappan drev en blogg.

Någon som känner igen fallet?

Mamman var asiat och pappan svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in