Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Är du efterbliven? Får staten mindre inkomster så höjer man skatten. Det importerats enorma mängder bidragsturister varje år som främst är tänkta att rösta rött. De måste försörjas, varför tror du S har 30-35 % av rösterna samtidigt som arbetare och lägre medelklass vänt S ryggen.
Mp, V och S egna ombud vill ha en fastighetsskatt av ”rättviseskäl”.
Tror du på allvar att medel och övre medelklass i villor, radhus och brf röstar rött i någon direkt utsträckning?
För de som bor i Orrefors och liknande orter så blir en fastighetsskatt ingen förändring då värdet på deras villa är så pass lågt.
Det kommer höjda skatter över hela linjen, S har kört bidragsbonanza i 8 år.
Alternativet till höjda skatter är lån och kraftiga besparingar.
Tror du att S vill spara på bidrag och sjukvård? Försvaret är redan slaktat och skall då ökade resurser.
Vinner S så kommer det en fastighetsskatt.
Är du själv efterbliven?
Du har uppenbara problem med att hålla dig till sakfrågan ser jag. Det är enkelt att läsa in sin egna slutsatser i något som öht inte diskuterats.
Jag håller i stort med dig i ovanstående.
Men det är fortfarande inte det jag skrivit om.
För nu fjortonde gången, och som jag inledde med - Om Sverige befinner sig i en sådan kris du beskrivit Sverige som framåt, kommer NATURLIGTVIS inga fastighetsskatter eller andra skatter heller att införas.
Fattar du inte det?
En fastighetsskatt kanske införs, i ett välmående Sverige med S som styrande, men inte i det scenario DU beskrivit tidigare. I ett land i djup lågkonjuktur, som DU skrivit om, införs inget sådant.
Bara en åsna tror det.
Att man kanske inför det vid annat tillfälle är irrelevant för diskussionen, men jag förstår att du har svårt att hålla dig till sakfrågan när du får korrekta svar på tal som ett dagisbarn begriper innebörden av.
Med detta sagt. Blir detta också det sista i detta.
Skriv vad du vill - För jag vet du kommer vrida på det ytterligare en gång.
Men nej - Ingen fastighetsskatt kommer att införas i ett Sverige under djup lågkonjunktur.
Varför svarar du inte på frågorna som ställs? Du påstår saker men svarar sedan inte. Korkat…
1. Vem ska höja bränsleskatten under lågkonjunktur?
2. Exakt vad är ”stopp för kärnkraft”. Vad menar du? Är det mer stopp sen än nu eller vad avses?