2022-08-13, 20:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag ber er alls begrunda att Salman Rushdi inte var världsberömd för att han var en lysande, litterär ekvilibrist utan för att han var mordhotad.

Det du säger baseras på att du inte läser böcker.
Citera
2022-08-13, 20:24
Medlem
Det är viktigt att respektera radikala muslimer tro, de följer bara det som står i koranen.

I ”5:33 Surat Al-Ma'idah Den himmelska måltiden ”berättar gud för oss att den som kämpar mot profeten Mohammed och Allah ska dödas.

Salman Rushdie har skrivit flera kritiska texter om Islam och profeten Mohammed.

5:33:
De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande;

dock skall de som visar ånger innan ni har fått makt över dem skonas. Ni skall veta att Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.
Citera
2022-08-13, 21:05
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Det är viktigt att respektera radikala muslimer tro, de följer bara det som står i koranen.

I ”5:33 Surat Al-Ma'idah Den himmelska måltiden ”berättar gud för oss att den som kämpar mot profeten Mohammed och Allah ska dödas.

Salman Rushdie har skrivit flera kritiska texter om Islam och profeten Mohammed.

5:33:
De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande;

dock skall de som visar ånger innan ni har fått makt över dem skonas. Ni skall veta att Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.

Känns väldigt modernt
Citera
2022-08-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag ber er alls begrunda att Salman Rushdi inte var världsberömd för att han var en lysande, litterär ekvilibrist utan för att han var mordhotad.
Så är det. Jag misstänker att ingen som skriver har läst satansverserna eller någon annan bok av honom.
Citera
2022-08-13, 21:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Som alla kan bevittna iaf här på FB så finns inte mkt tills övers för Islam är Sverige. Har inget med fobi att göra utan helt enkelt att härskarreligioner är helt fel i tiden här. De skulle försökt för 2000 år sen.
Exakt.

Och Herr Salman Rushdie är INTE död oavsett vad idioter skriver här för att de inte har bättre att göra, däremot riskerar han bli av med ena ögat. Fy.
Citera
2022-08-13, 22:00
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt.

Och Herr Salman Rushdie är INTE död oavsett vad idioter skriver här för att de inte har bättre att göra, däremot riskerar han bli av med ena ögat. Fy.
Vi vet inte än hur det kommer gå men vi ber och hoppas så klart att det skagå bra
Citera
2022-08-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så är det. Jag misstänker att ingen som skriver har läst satansverserna eller någon annan bok av honom.

Det är klart att det är någon som har. Jag har läst delar av den, men det var så länge sedan att jag inte ens minns varför jag inte iddes läsa hela.
Citera
2022-08-13, 22:15
Medlem
SexgalenZombies avatar
Han blev åtminstone 75, nådde berömdhet och rikedom, och fick knulla extremt unga och vackra kvinnor, så tja några år kortare liv kanske var värt det?

Exfrun Padma:
https://uk.movies.yahoo.com/amphtml/...164350313.html
Citera
2022-08-13, 22:15
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt.

Han har också blivit huggen i levern. Kan nog vara ändå allvarligare
Citera
2022-08-13, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Han blev åtminstone 75, nådde berömdhet och rikedom, och fick knulla extremt unga och vackra kvinnor, så tja några år kortare liv kanske var värt det?

Exfrun Padma:
https://uk.movies.yahoo.com/amphtml/...164350313.html
Jösses gubbslemmet fick ju knulla enormt snygga kändiskåta tjejer tydligen.

Vet någon status? Är han vaken och talbar?
Citera
2022-08-13, 22:32
Medlem
Ser på nyheterna och oj oj oj så mycket böcker det brändes då back in the day. Sågs det verkligen som okey? Men det är klart, bara vissa får ju bränna böcker de känner sig kränkta av.

Den jävla sekten uttalar dödsdomar till höger och vänster och ingen reagerar på det.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-08-13 kl. 22:35.
Citera
2022-08-13, 22:52
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Den jävla sekten uttalar dödsdomar till höger och vänster och ingen reagerar på det.
Hela västvärlden och halva övriga världen reagerade. Svenska Akademien hade sin värsta kris någonsin när de skulle hantera frågan. Sverige var samlat. Det var verkligen inte som nu, då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in