Citat:
Ursprungligen postat av
amado88
Politiledelse virker aldri å ha evne til å innrømme at de mangler ressurser, det er tydeligvis en del av arbeidsbeskrivelsen. Generelt har vel politiet i Norge alt for lite ressurser, eller bruker det svært lite effektivt. Sikkert litt av begge deler.
Mitt inntrykk er at det siste 1-1.5 årene har etterforskningen dreid tilbake mot kryptosporet og at det er en kidnapping som har endt med drap (som jeg tror). Hvis det har vært uenighet om hypotese, strategi og prioriteringer så vil vel etterforskningen dreie om med ny etterforskningsledelse. Lite vits i å bytte den til noen som f.eks prioriterer TH igjen dersom man ikke har vært uenige og har ment at fokus har vært feil. Vi får nok vite mer om dette frem mot årsskiftet.
For meg virker det som om politiet til stadighet klager over ressursmangel.
Det er jo på et vis det som også skjer her i denne saken.
Det virker for meg som om det er midler til kryptosporet som er stridens kjerne.
GH & co ser et behov for pågående og kontinuerlig arbeid for å finne linken mellom
kryptorigget og reelle personer. Da må de ha spisskompetansen tilgjengelig til enhver tid.
Når det gjelder hypotese, er det ikke slik at de plutselig finner det for godt at
de skal bytte. Det er ikke slik det foregår. De vekter funn og beviser mot
hverandre i lys av de hypotesene man har på blokka. Det er lite som
tyder på at de har gjort noen radikale endringer i retningen de siste to årene.
Etterforskerne er etter sigende samstemte om mål og metode.