2022-08-11, 15:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så du vidhåller att politiker på högerkanten inte får köpa hus - men har inget svar på hur de ska lösa sin bostadssituation…
Ja jävlar - trodde det var 18-årsgräns på Flashback.

För hur mycket du än upprepar dina vanföreställningar så var huset till salu. Och livspussel är ett ord du också kommer förstå en dag när du flyttat hemifrån och skaffat ditt första egna boende. Jag vet du kommer köra din lögn om att du minsann har köpt etthundra - men ingen tror dig. Du har uppvisat så extremt flagrant okunskap i ämnet så det är svårslaget. Och du fortsätter briljera i enfald när du ständigt drar upp din vanföreställning om att hus som inte ligger på hemnet får man inte köpa…

Kort kan man i Ebbas fall sammanfattades med, barn, skola, separerade föräldrar, arbete.
Du vet - att bo växelvis och slippa byta skola, eller långpendla, att slippa byta kompisar osv. Saker du inte förstår på grund av din mycket låga ålder.
Både du och jag vet att jag klart och tydligt skrivet att politiker självklart får köpa hus. Du gör dig ganska fånig när du påstår motsatsen.

Nu är det ju knappast min uppgift att lösa någon politikers bostadsfråga. Men det har de löst själva alla under alla tider. Och detta helt utan rättsliga processer, förtalsdomar eller spalt kilometermeter med media ljus.

Jag läser dina skäl till varför Ebba behöver just detta hus och tänker att de flesta separerade föräldrar har dessa behov när det gäller bostad.

Huset var inte till salu, varför sa Esbjörn då Nej till en försäljning vid Ebbas första förfrågan. Du minns väl att Ebba själv har sagt, först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist Ja. Är det inte ett väldigt konstigt resonemang om huset var aktivt till salu.

Det betyder inte att de flesta separerade föräldrar kan hitta en bostad som uppfyller alla dessa behov. Vad tycker du gör Ebbas behov viktigare än andra behov?

Eller tänker du att separerade föräldrars behov alltid ska prioriteras, och att exempelvis du eller jag var tvungna att lämna våra bostäder om den matchade en separerad förälders behov?
2022-08-11, 15:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är aldrig ens fel att två träter. Om denna affär varit glasklar från början skulle det inte blivet någon Cirkus. Men Rbba valde att gå till tinget förre att låta affären gå tillbaka. Så nog har hon oxå del i att detta blev en cirkus.
Detta är en direkt lögn och det borde du veta vid detta laget.
I Binninges mail med Ebbas Advokat skriver han ordagrant"finns ingen mening med att fortsätta att förhandla"
Detta efte han avböjt flera möten i någon vecka
Så där har du anledningen till att Ebba blev tvingad att stämma Esbjörn detta var om jag mins rätt 2,5 månder efter tillträdes som först tror det var den 25 november.
2022-08-11, 16:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Både du och jag vet att jag klart och tydligt skrivet att politiker självklart får köpa hus. Du gör dig ganska fånig när du påstår motsatsen.

Nu är det ju knappast min uppgift att lösa någon politikers bostadsfråga. Men det har de löst själva alla under alla tider. Och detta helt utan rättsliga processer, förtalsdomar eller spalt kilometermeter med media ljus.

Jag läser dina skäl till varför Ebba behöver just detta hus och tänker att de flesta separerade föräldrar har dessa behov när det gäller bostad.

Huset var inte till salu, varför sa Esbjörn då Nej till en försäljning vid Ebbas första förfrågan. Du minns väl att Ebba själv har sagt, först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist Ja. Är det inte ett väldigt konstigt resonemang om huset var aktivt till salu.

Det betyder inte att de flesta separerade föräldrar kan hitta en bostad som uppfyller alla dessa behov. Vad tycker du gör Ebbas behov viktigare än andra behov?

Eller tänker du att separerade föräldrars behov alltid ska prioriteras, och att exempelvis du eller jag var tvungna att lämna våra bostäder om den matchade en separerad förälders behov?

Esbjörn sa inte nej till att sälja fastigheten till Ebba. Om han sa det, varför gick han då hem till Ebba, när hon ville diskutera en försäljning?

De flesta fastigheter på Hemnet går igenom en nej, kanske, ja-fas. Säljaren anser att priset är för lågt som sätts av mäklarna och skulle aldrig sälja till det priset. Ju längre budandet fortskrider, desto närmare glider säljaren ett kanske och till slut kommer man fram till ett ja. Priset/omständigheterna är rätt.

De flesta som separerar, har nog inte råd eller möjlighet att köpa varsitt hus att bo i. Har en vän med stabilt jobb och inkomst, som tjänar mer än vad Ebba tjänar, men han fick inget banklån då han är ensamstående. För hög risk, ansåg banken.

Ebba hade ekonomin, hon frågade Esbjörn och Esbjörn kunde tänka sig en försäljning tillräckligt mycket för att gå hem till Ebba och påbörja två månaders diskussioner. Ja, Ebba hade ett behov, men inte var det viktigare än Esbjörns rättighet att kunna tacka nej. Ebba gjorde inget fel att fråga och inget fel att senare förhandla, ioma Esbjörn var med på tåget.

Esbjörn tvingades inte lämna en bostad. Han hade två lägenheter, ett boende på Odalgården och sålde sitt sin sommarstuga som han inte längre bodde i, inte ens på somrarna.
2022-08-11, 16:23
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ett av dina mest resonabla inlägg måste jag säga. Och nästan helt utan omkvädes ord och beskyllningar. Hatten av till dig, du kan ju uppenbarligen bara du vill.

Nu till sakfrågan. Jag håller med dig om att det finns två falanger i denna tråd. Men enligt mitt sätt att se tråden så är det den falangen som ser Ebbas agerande i detta som felfritt, som väljer att bortse från fakta.

Esbjörn har sagt att Ebba lurade honom, i polisförhöret, han har oxå sagt att något slagit slint i huvudet på honom när han skrev på. Och redan i början av september skrev han brev till Ebba och sa att han ångrade affären.

Jag vet att ånger inte är juridiskt hållbart. Dock är det ett faktum att ånger hos denna gamla man är ett så moraliskt gångbart faktum att inte ens Ebba klarar att svara Jo, det ska jag visst. När hon får den direkta frågan om hon tänker genomdriva affären om Esbjörn inte vill.

Jag personligen tror inte att Esbjörn direkt ljög, vare sig i rätten eller i polisförhören eller i pressen. Sanningen är inte svart eller vit.

Det blir för mig ologiskt när det han säger i rätten tolkas som ett utandandes av en äldre e man vid sina sinnes fulla bruk. Men ånger brevet som skrev i september tolkas som rappakalja.

Jag tänker att en intressant frågeställning skulle kunna vara. Varför blev Esbjörn så upprörd över trädfällningen om han till fullo förstått vad en försäljning innebär.

Jag hävdar fortfarande att det inte finns ett enda bevis för att ingen runt Esbjörn agerat utifrån något annat än utifrån hans vilja och med hans bästa för ögonen.

Det blir för mig oxå väldig svårt att förstår varför denna som ni hädar, glasklare man, skulle låta människor agera på det sättet i hans namn.

Du blandar som vanligt ihop när vad sagts eller skrivits.
I polisförhöret sa Esbjörn ”mjaa, det var väl lite lågt priset.”
Det handlade om mer pengar.
I Expressen var det ”jag vet inte riktigt, måste ha slagit slint i huvet”
Det handlade om varför han skrivit köpeavtalet.
I Expressen har Binninge uttalat ”Esbjörn känner sig lurad”
Det handlade återigen om mera pengar.
I början av september skrev och skickade någon annan ett brev.
Det har t.o.m erkänts i Expressen att Esbjörn bara undertecknat.
I domstolen har Esbjörn bekräftat att han sålt frivilligt utan påtryckningar.
”Det han sa i rätten var ett uttalande av en äldre man vid sina sinnens fulla bruk”
Ja och? det har ÖFN fastställt 2 ggr & UT så sent som för nån dag sen.
”Men ånger brevet som skrev i september tolkas som rappakalja.”
Ja och? det var ju inte ens Esbjörn som skrivit brevet.
2022-08-11, 16:40
Medlem
Citat:

Som vanligt sitter du och pratar skit.
Eftersom den fullt rättskapabla Esbjörn, efter att en gemensam bekant framfört Ebbas önskemål att köpa, gick hem till Ebba och diskuterade över en kopp kaffe i st f att säga nej till den gemensamma bekanta så visade han intresse för saken och efter två månaders kaffedrickande i bästa sämja kom Ebba och den fullt rättskapable Esbjörn överens om priset.
Kontrakt skrevs 20/8 om eftermiddagen i strålande sol [månsken och stearinljus är bara en av barnskändaren binninges otaliga lögner, glatt vidare befordrad av den värdelöse brännvinsmurveln brännvinström] där den rättskapable och glasklare Esbjörn före undertecknandet även var noga med att rätta orten från Stockholm till Marielund.

Babblet om månsken och stearinljus, att han inte hörde när texten lästes igenom, att det var motorsågar utanför fönstret, att Ebba sprungit och tjatat och tjatat tills han kände sig tvungen etc etc är bara lögnaktiga efterhandskonstruktioner och det vet du.

Vi tar det en gång till:
https://anonfiles.com/RdR5r836ya/Uppsala_TR_1747-22_Aktbil_61_SLUTLIGT_BESLUT_-_Esbj_rn_Boli_pdf

"Esbjörn Bolin har därefter återkallat fullmakterna för Sture Tersaeus. Esbjörn Bolin
har även anfört att han inte anser sig vara i behov av en förvaltare och att han i
dagsläget inte heller önskar hjälp av en god man. Det framgår av ingivet läkarintyg att
Esbjörn Bolin förstår vad saken gäller.
" (min fetning)

....och Esbjörn hade full koll på vad saken gällde även två år innan Uppsala Tingsrätt skrev ovanstående.....

Det är över, glada rövhål
Det är slut.
2022-08-11, 16:46
Medlem
Citat:

Både du och jag - och de flesta andra här vet att du har uttryckt att politiker (på högerkanten får man förmoda) inte får köpa hus.
Eftersom det inte fanns något att klandra vad gäller Ebbas köp av huset, det var exemplariskt englit alla juridiska insatser som tittat på det - men du likväl motsätter dig det - så på vad annat sätt ska vi tolka det...?
Det finns bara ett sätt och det är att politker på högerkanten inte får köpa hus.
Du har heller inte kommit med något svar på hur du tänker lösa det problemmet.

Så återigen får du förklara vad det är som upprör dig så att Ebba köpte huset.
Det kan ju inte vara priset - för det var marknadsmässigt.
Det kan inte vara formalian - för där fanns inget att invända.
Det kan inte vara Esbjörns hälsotillstånd vid köpetillfället - för där har ingen medicinsk instans haft något att invända.
Det kan inte vara...
Ja jag har slut på dina ursäkter och ÄNDÅ menar du att Ebba inte borde ha köpt huset.
Du säger ju att politker inte får köpa hus. Så hur tänker du att de ska kunna bo - som du, hos mamma hela livet. Kanske inte, tänker jag.
2022-08-11, 17:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du är verkligen obetalbart korkad.
Jag svarade på frågan du ställde.

Det är du som inte fattar vad du själv skriver och nu gör ett riktigt löjligt tafatt försök till "damage control".

Jag påtalar fakta och avslöjar lögn efter lögn efter lögn som ni troll ideligen vräker ute er i tråden. Som t.ex. ditt tafatta försök att påskina att en lindrig kognitiv störning indikerar demens. Att du nu i efterhand försöker påstå att du alltid menar andra saker än de du skriver bara för att du ljuger hela tiden, förändrar inga faktum.

Jag svarade på din fråga.
En lindrig kognitiv störning innebär inte demens.
Esbjörn är inte dement. Han är inbillningssjuk. Och det vet inte bara alla i tråden utan också hela svenska folket. Alla har fattat vad Esbjörn är för typ. En stor del av folket har också, tack vare det, fått en tydlig bild av att Ebba är en person som både står för vad som är rätt och riktigt och som står upp när det blåser. Det visar återigen den senaste Novus.

Esbjörn och hans anhang däremot springer och gömmer sig så fort det börjar fläkta lite. Gör som du, kastar tafatt ut några lögner och skjuter mest bara sig själva i foten. Eller snarare, i pannan.
Det var just det som var det obetalbara felet av dig. Frågan var retorisk och hade alltså ett självklart svar. Svaret finns i frågan - korkat eller ej....! Så därför var det inte gångbart för dig att försöka låtsas missförstå och svara på din egenhändigt ihopknåpade fråga som om det var min ställda. Nej som sagt min var retorisk och kunde således ej besvaras. Man kan med fog säga att sådana frågor är konstaterande och inte frågande.
2022-08-11, 17:22
Medlem
Fakta är svårt. Om vi köper den syn du förespråkar att Esbjörn ångrade sig och att man därför borde låta affären gå åter så har vi då ÅNGER 1. Det förutsätter vissa åtgärder som vi kan lämna åt sidan för vi kommer sedan till förlikningen. Där bekräftar Esbjörn försäljningen, eller med ett annat synsätt så ångrar han sitt ångrande! ÅNGER 2.

Frågan är därmed om man kan ångra sig mer än en gång, och varför inte om man tycker att första gången räcker.

Juridiskt så är väl saken klar, Ebba har gjort 100% rätt. Moraliskt vill man lägga allt ansvar på henne, jag menar att de även faller ett stort moraliskt ansvar på den som likt Esbjörn går så långt i en säljprocess att man skriver kontrakt och tar emot handpenning innan man kommer fram till att man ångrar sig.

Citat:
Ett av dina mest resonabla inlägg måste jag säga. Och nästan helt utan omkvädes ord och beskyllningar. Hatten av till dig, du kan ju uppenbarligen bara du vill.

Nu till sakfrågan. Jag håller med dig om att det finns två falanger i denna tråd. Men enligt mitt sätt att se tråden så är det den falangen som ser Ebbas agerande i detta som felfritt, som väljer att bortse från fakta.

Esbjörn har sagt att Ebba lurade honom, i polisförhöret, han har oxå sagt att något slagit slint i huvudet på honom när han skrev på. Och redan i början av september skrev han brev till Ebba och sa att han ångrade affären.

Jag vet att ånger inte är juridiskt hållbart. Dock är det ett faktum att ånger hos denna gamla man är ett så moraliskt gångbart faktum att inte ens Ebba klarar att svara Jo, det ska jag visst. När hon får den direkta frågan om hon tänker genomdriva affären om Esbjörn inte vill.

2022-08-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det var just det som var det obetalbara felet av dig. Frågan var retorisk och hade alltså ett självklart svar. Svaret finns i frågan - korkat eller ej....! Så därför var det inte gångbart för dig att försöka låtsas missförstå och svara på din egenhändigt ihopknåpade fråga som om det var min ställda. Nej som sagt min var retorisk och kunde således ej besvaras. Man kan med fog säga att sådana frågor är konstaterande och inte frågande.

Nu vet vi alla att kubun är retorisk och skall följaktligen inte besvaras 👍😀
2022-08-11, 17:24
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att han var nöjd med sin försäljning tills det kom andra som sa att huset var värt mycket mer, detta är ju bevisat flera gånger om att det inte var.

Att det fanns en grupp som samansvuret skulle smutskasta ( göra henme mör) inför svenska folket genom att sprida denna "falska" ryktesspridning om henes sätt att lura av honom huset är ju oxå bevisat flera gånger om, han har ju bevisligen inte kunnat följa detta då han inte fått tillgång till all materiel typ faceb. mm.

Att dessa som drivit han överklagan fram tills han själv återkallade allafullmakter är ju oxå bevisat.
Vad där det du inte förstår?
Han blev förd bakom ljuset av personerna som borde stöttat honom i stället för att skinna honom.
Hur vet du att han var vmöjd med sin försäljning. Denne glasklare herre säger ju själv att han ångrade sig redan dagen efter och försökte nå Ebba på telefon.

Förövrigt lägger du extremt stor vikt vid det Majkgård en gång skrev på Facebook.
Men du lägger ingen vikt vid att Ebba lovat att inte genomföra köpet om Esbjörn inte vill.

Du beskriver Esbjörn som lättledd när det gäller
att påverkas av sin omgivning. Men finner det omöjligt att han påverkades av Ebba att fatta beslutet att skriva på kontraktet.

Du finner Esbjörns ord om att han skrev på av fri vilja som sanning, men du utgår från att han ljuger när han säger att han ångrat sig.

Tycker du själv att ditt resonemang lirar?
2022-08-11, 17:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Det du skriver stämmer inte. Onödigt att ständigt dra upp falska påståenden när Ebbas uttalande ligger kvar på Youtube och vem som helst kan kolla vad hon egentligen sa.

"Är det så, att Esbjörn absolut inte vill sälja. Och om det är så att, tvärtemot hur jag har uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet, och vi reder ut det här med de två andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten, ja då kommer jag självklart inte att fullfölja detta."
https://www.youtube.com/watch?v=0N5ECJrGeEA&t=255s
Jag tycker Esbjörn visst med all önskvärd tydlighet att han verkligen verkligen inte vill.

Du har rätt i att det jag skrev inte stämmer ordagrant, men inne börds mässigt är det samma sak.

Men det var kul att du lyfter fram att hon oxå sa atriet fanns två andra människor med intresse av huset.

Vilka två andra är det hon syftar på här? Matz och Majkgård? Majkgård och Binninge?

Var har hon fått dessa uppgifter ifrån och vad finns det för belägg för att så är fallet?
2022-08-11, 17:36
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Esbjörns lögner inklusive alla de från hans liga och binningemaffian har säkert motbevisats över 1000 gånger i denna tråd.
.
Fast när skada fatta att det inte är motbevisat alls. Du och andra har sagt att det är så. Men det är inte det som motbevisa betyder.

Ditt ord är värt noll och ingenting på detta forum om du inte har klara fakta att styrka dem med. I synnerhet som du mässar ut dom som sanningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in