Citat:
Både du och jag vet att jag klart och tydligt skrivet att politiker självklart får köpa hus. Du gör dig ganska fånig när du påstår motsatsen. Så du vidhåller att politiker på högerkanten inte får köpa hus - men har inget svar på hur de ska lösa sin bostadssituation…
Ja jävlar - trodde det var 18-årsgräns på Flashback.
För hur mycket du än upprepar dina vanföreställningar så var huset till salu. Och livspussel är ett ord du också kommer förstå en dag när du flyttat hemifrån och skaffat ditt första egna boende. Jag vet du kommer köra din lögn om att du minsann har köpt etthundra - men ingen tror dig. Du har uppvisat så extremt flagrant okunskap i ämnet så det är svårslaget. Och du fortsätter briljera i enfald när du ständigt drar upp din vanföreställning om att hus som inte ligger på hemnet får man inte köpa…
Kort kan man i Ebbas fall sammanfattades med, barn, skola, separerade föräldrar, arbete.
Du vet - att bo växelvis och slippa byta skola, eller långpendla, att slippa byta kompisar osv. Saker du inte förstår på grund av din mycket låga ålder.
Ja jävlar - trodde det var 18-årsgräns på Flashback.
För hur mycket du än upprepar dina vanföreställningar så var huset till salu. Och livspussel är ett ord du också kommer förstå en dag när du flyttat hemifrån och skaffat ditt första egna boende. Jag vet du kommer köra din lögn om att du minsann har köpt etthundra - men ingen tror dig. Du har uppvisat så extremt flagrant okunskap i ämnet så det är svårslaget. Och du fortsätter briljera i enfald när du ständigt drar upp din vanföreställning om att hus som inte ligger på hemnet får man inte köpa…
Kort kan man i Ebbas fall sammanfattades med, barn, skola, separerade föräldrar, arbete.
Du vet - att bo växelvis och slippa byta skola, eller långpendla, att slippa byta kompisar osv. Saker du inte förstår på grund av din mycket låga ålder.
Nu är det ju knappast min uppgift att lösa någon politikers bostadsfråga. Men det har de löst själva alla under alla tider. Och detta helt utan rättsliga processer, förtalsdomar eller spalt kilometermeter med media ljus.
Jag läser dina skäl till varför Ebba behöver just detta hus och tänker att de flesta separerade föräldrar har dessa behov när det gäller bostad.
Huset var inte till salu, varför sa Esbjörn då Nej till en försäljning vid Ebbas första förfrågan. Du minns väl att Ebba själv har sagt, först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist Ja. Är det inte ett väldigt konstigt resonemang om huset var aktivt till salu.
Det betyder inte att de flesta separerade föräldrar kan hitta en bostad som uppfyller alla dessa behov. Vad tycker du gör Ebbas behov viktigare än andra behov?
Eller tänker du att separerade föräldrars behov alltid ska prioriteras, och att exempelvis du eller jag var tvungna att lämna våra bostäder om den matchade en separerad förälders behov?