Citat:
Ursprungligen postat av
r3m3mb3rth3nam3
Utgångspriset var högre än jag hade förväntat mig på huset och stugan enligt förväntan.
Visst kan det bli en tuff vinter för många i vanlig ordning och värre för de som redan lever på marginalerna.
Själv är jag i planering inför en utlandsflytt och det beror varken på bo/elpriser utan p.g.a. jag anser landet(läs folket) är på fall.
Naiva människor som klär sig i offerkoftor och bär runt på en svag mentalitet med en oförmåga att tänka själv påverkar tyvärr min långt gångna depression.
Krävdes dock en pandemi och propagandastorm för att inse detta och med det sagt har du all rätt att kalla mig för hycklare om det känns bra för dig.
Ta hand om dig
I all välmening!
/Eric
Jag har inte den minsta synpunkt på att du flyttar, däremot är jag lite frågande till ditt påstående att budgivning innebär ökande slutpris? Kontra hur marknaden ser ut?
Har en bekant vars fritidshus lades ut för en dryg miljon, dock var det priset ett kraftigt lockpris kontra vad som betalats så sent som i vintras för motsvarande fritidshus i samma område.
Huset budades upp en dryg miljon, vilket landade slutpriset på snittet för området.
Säljaren har gjort en riktigt bra affär, slipper dessutom en skyhög elräkning i vinter. Har priserna gått upp 95 %? Knappast.