2022-08-10, 01:29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ok, klart att du gör eftersom du blivit påkommen med lögner.

OK, Draken55, vi säger så - Amnesty är Putlertroll och Azov, Högra Sektorn, Svoboda, Aidar och Kraken är vänsterliberala, demokratiska humanister. Nöjd?
Citera
2022-08-10, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Dom försöker åtminstone inte spela tuffa genom att stava som 13-åringar.

Dom behärskar dessutom engelska till skillnad från dig som tydligen var tvungen att google-översätta

Dom har dessutom inte ifrågasatt rätten att försvara sig. Det verkar mest vara en populär halmgubbe men i ditt fall så skulle det inte förvåna mig om det istället är resultat av att du saknar förmåga att läsa texter som är längre än ett stycke.

Egentligen menar du att Amnesty inte behärskar engelska?

Mitt citat - för det är ju ett citat - har jag saxat direkt från Amnestys hemsida. Tredje stycket efter ingressen.

https://www.amnesty.se/aktuellt/amnesty-kommenterar-pressmeddelande-om-ukraina/

Citat:
I vårt pressmeddelande dokumenterade vi hur vi, i samtliga 19 städer och byar vi besökte, hittade exempel på ukrainska styrkor som upprättat baser precis intill där civila bodde, och därigenom potentiellt utsatt dem för risk för inkommande rysk eld. Den bedömningen gjorde vi utifrån reglerna om internationell humanitär rätt (IHL), som kräver att alla parter i en konflikt undviker att, så långt det bara är möjligt, placera militära mål inom eller i närheten av tätbefolkade områden.

Hur känns det? Att stå med kallingarna nere vid fotknölarna, bara för att du var för lat (eller för förståndshandikappad) för att googla först?

Jo, AI har absolut ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig, som Ukraina bedömer är rätt utifrån militära överväganden. AI har satt sig till doms över Ukrainas militära överväganden, utan att ha en susning om hur den faktiska situationen såg ut på marken, i ett enda av de 19 fall som man tagit upp i rapporten.

Jag märker att din argumentation långsamt trappar ner, men jag förstår det. Det an inte vara lätt att försvara en halmgubbe i 5 dar för att sen upptäcka att det inte var något annat än en - patetisk halmgubbe.
Citera
2022-08-10, 01:32
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
OK, Draken55, vi säger så - Amnesty är Putlertroll och Azov, Högra Sektorn, Svoboda, Aidar och Kraken är vänsterliberala, demokratiska humanister. Nöjd?

Oj , nu ljuger du igen...
Varför är fakta och sanning så svårtför dig?
Citera
2022-08-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det verkligen bara USA och Europa som kan tillverka maskiner, produkter och mjukvara? Är Kina en illusion och dom tillverkar inget högteknologist, inga rymdraketer eller rymdstationer, inga bilar, inga sensorer och kameror? Ryssland kan inte tillverka jetmotorer, ubåter, lastbilar eller ubåtar? Att Belarus kan tillverka bussar och andra lastfordon men även är duktiga på elektronik är lögn? Att Iran har blivit duktiga på att tillverka gasturbiner och konkurerar direkt med Siemens på det området?

Givetvis får Ryssland problem med importerade produkter till en del av deras tillverkning och dom har och jobbar fortfarande på att lösa det med vänliga länder och inom landet. Inom två tre år är det löst och Europa förlorar massor av pengar på att ge bort exporten till Turkiet, Iran och Kina ... för att inte tala om billig energi och tillverkning i Ryssland. Det blir jobbigt för Ryssland några år men även för oss i EU så det jämnar ut sig.

Din syn av Rysslands ekonomi och industri är svårt vriden precis som hos dom dårarna som satte sanktionerna mot Ryssland. Allt det har lett till är att stärka makten Putin har och göra dom än mer starka och oberoende med tiden.

Jag läste rapporten om importen av elektronik från väst vad det gäller vapen, framför allt för misiler. Det är en del komponenter som måste ersättas och många är redan ersatta av Kina. Dessa sanktioner kom inte som en överaskning av Ryssland så naturligtvis har dom så det räcker och det ser vi med misilregnet över Ukraina som aldrig verkar upphöra.

Det här underskattningen som väst visar är inget som bekommer Ryssland, man har läst "The Art of War", Sun Tzu.
Ingenting av vad du skriver har någon koppling till verkligheten och det märks tydligt att du inte har någon som helst aning om hur rysk industri fungerar.
Det är liksom ingen tvekan om att kollapsen blir massiv.
Citera
2022-08-10, 01:43
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Oj , nu ljuger du igen...
Varför är fakta och sanning så svårtför dig?

Oj, ljög jag när jag försökte gå dig tillmötes? Ukraina är goda och demokratiska, så då måste deras högerextrema bataljoner (Putlers narrativ) också vara det. Eller har jag missförstått något?

Oh the irony att en vänsterliberal som du sitter och hejar på högerextremisterna i Azov osv. Propagandans makt är onekligen stor.
Citera
2022-08-10, 01:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och ja, jag håller mig gladeligen till trådens HUVUDÄMNE ja, men tyvärr är där skräp, skit och nötter som dig som kommer imellan den möjligheten till NORMAL diskussion och ämnesmässig följan. Om du lär dig veta hut så kommer vi alla till at diskutera på ett så hjärtligt och VERKLIGT sätt att du kan åtnjuta lite RIKTIG fakta för en gångs skull. Men, MEN, sålänge som där är sådana femtekolonnare och stackars SEKUNDÄRA nötter som du till att förstöra allt som skulle KUNNA vara en RIKTIG tråd/diskussion, så är det tyvärr omöjligt. Lögnens slavar som du tager sin möjlighet att få sin inavlade sorglighet att verka för orsaker i egoismens tecken, och det dödar mer än endast diskussioner här på flashback
Du har redan svarat på det inlägget här:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Du borde kanske kontrollera med din läkare om du just nu får rätt dos för du framstår som helt förvirrad.
Citera
2022-08-10, 01:49
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och likt förbannat så återupprepade du din sörja till föreskriven medicin emot vansinne! Du behöver inte försvara din dumhet sp oroa sig icke ok. Du är oavsett inget annat än en clown i ditt korkade upprepande utav konspirationer. Jag nehövs inte här för att få dig att visa det öppet, men ja, du är så välkommen för hjälpem jag gav dig

Det är inte konspirationer, det är fakta. En viss skillnad.
Citera
2022-08-10, 01:53
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Varför är högerextrema organisationer dåliga i Ukraina men bra i Sverige?
Kan du förklara din lite egendomliga ståndpunkt i frågan?
Citera
2022-08-10, 01:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Oj, ljög jag när jag försökte gå dig tillmötes? Ukraina är goda och demokratiska, så då måste deras högerextrema bataljoner (Putlers narrativ) också vara det. Eller har jag missförstått något?

Oh the irony att en vänsterliberal som du sitter och hejar på högerextremisterna i Azov osv. Propagandans makt är onekligen stor.

Du är en tramspelle och pajas.

Du ljög och sen försöker du vifta bort det med ironi och sarkasm pä en 5- årings nivå
Citera
2022-08-10, 02:01
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Egentligen menar du att Amnesty inte behärskar engelska?

Mitt citat - för det är ju ett citat - har jag saxat direkt från Amnestys hemsida. Tredje stycket efter ingressen.

https://www.amnesty.se/aktuellt/amnesty-kommenterar-pressmeddelande-om-ukraina/
Citat:
I vårt pressmeddelande dokumenterade vi hur vi, i samtliga 19 städer och byar vi besökte, hittade exempel på ukrainska styrkor som upprättat baser precis intill där civila bodde, och därigenom potentiellt utsatt dem för risk för inkommande rysk eld. Den bedömningen gjorde vi utifrån reglerna om internationell humanitär rätt (IHL), som kräver att alla parter i en konflikt undviker att, så långt det bara är möjligt, placera militära mål inom eller i närheten av tätbefolkade områden.
Det gör ju saken bara mer pinsam för dig att du inte ens har hittat pressmeddelandet som diskuteras utan istället hittat svenska Amnestys översättning av uppföljande ursäkt för att icke läskunniga blivit kränkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Hur känns det? Att stå med kallingarna nere vid fotknölarna, bara för att du var för lat (eller för förståndshandikappad) för att googla först?

Jo, AI har absolut ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig, som Ukraina bedömer är rätt utifrån militära överväganden. AI har satt sig till doms över Ukrainas militära överväganden, utan att ha en susning om hur den faktiska situationen såg ut på marken, i ett enda av de 19 fall som man tagit upp i rapporten.

Jag märker att din argumentation långsamt trappar ner, men jag förstår det. Det an inte vara lätt att försvara en halmgubbe i 5 dar för att sen upptäcka att det inte var något annat än en - patetisk halmgubbe.
1. Du projicerar väldigt mycket.
2. Dom har inte granskat 19 fall. Dom påstår sig ha varit på plats i 19 städer och byar. Du kanske borde träna lite mer på svenskan så att du åtminstone behärskar ett språk nu när engelska är uteslutet?
3. Nej, dom har fortfarande inte ifrågasatt Ukrainas rätt till att försvara sig. Det är en halmgubbe för alla andra och i ditt fall resultat av bristande läsförståelse.
4. Att sätta sig till "doms över Ukrainas militära överväganden" är ju en helfestlig formulering från dig som just nu sätter dig till doms över Amnesty. Det kanske finns ett dagis där någon blir imponerad av din domartalang?
5. Det är inte jag som hela tiden försöker bland bort korten och slåss mot icke existerande argument. Att du projicerar även det ändrar inte på verkligheten utanför din egen bubbla.
Citera
2022-08-10, 02:01
Medlem
Drozds avatar
Att ryssen kommer att ta Charkiv är nog ingen högoddsare. Troligen Odessa också, om man får tro Lavrov. Frågan är väl om ryssen tar hela Svartahavskusten till Moldavien?

En sak är väldigt säker: rest-Ukraina komner vara betydligt mindre än (f.d.) Ukraina. Smällar man får ta när man säljer sig åt Washington.
Citera
2022-08-10, 02:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja galen förödelse. Mycket surr om ATACMS men fortfarande inget som bekräftats (vad jag läst) medan vissa experter (eller om det nu är "experer") i flödena argumenterar för att det varken kan varit det eller HIMARS (med längre räckvidd). Antar att oskärheten som sprids (åtminstone i de lägre) leden och bland turistande rysk medelklass är ett giftigt vapen i sig om inte annat.

Ja mycket spekulationer nu. En intressant detalj är att det var två jätteexplosioner exakt samtidigt men med ett avstånd mellan dom. Jag undrar om missiler kan flyga 300km parallellt utan att dom glider isär. Det tar ju ändå några minuter att flyga. Det är lite mysko att dom kunde vara så synkroniserade.

Det har spekulerats att det kan vara Ukrainas egen missil:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hrim-2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in