2022-08-10, 01:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
https://sverigesradio.se/artikel/amnestys-rapport-om-ukrainas-krigforing-far-kritik-det-man-onskar-i-moskva

Börjar tro att du är ett av de där ryska tr....

Amnestyrapporten strök ju knappast Ryssland medhårs heller, så att Amnesty skulle gå i Kremls ledband är naturligtvis rent nonsens.

Men det finns en egen tråd om detta, så nu avslutar jag käbblandet här.
Citera
2022-08-10, 01:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Dom [Amnesty] påstår att dom under tre månaders tid befunnit sig på plats och bland annat intervjuat vittnen, överlevande och anhöriga till döda.
Och Amnesty har konkluderat med att ryssarna är en skock pedofila våldtäktsmän som våldtar civila kvinnor och barn i Ukraina. Jag undrar om tre månader är maxgränsen som Amnestys medarbetare orkar med av ryska övergrepp och våld? Vad tror du?

https://www.voanews.com/amp/amnesty-accuses-russia-of-war-crimes-in-kharkiv-killing-hundreds-/6615014.html
Citera
2022-08-10, 01:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Amnestyrapporten strök ju knappast Ryssland medhårs heller, så att Amnesty skulle gå i Kremls ledband är naturligtvis rent nonsens.

Men det finns en egen tråd om detta, så nu avslutar jag käbblandet här.

Ok, klart att du gör eftersom du blivit påkommen med lögner.
Citera
2022-08-10, 01:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Och Amnesty har konkluderat med att ryssarna är en skock pedofila våldtäktsmän som våldtar civila kvinnor och barn i Ukraina. Jag undrar om tre månader är maxgränsen som Amnestys medarbetare orkar med av ryska övergrepp och våld? Vad tror du?

https://www.voanews.com/amp/amnesty-accuses-russia-of-war-crimes-in-kharkiv-killing-hundreds-/6615014.html
Jag tror att se-på-dom är det mest pinsamma motargumentet som finns. Värdigt en 5-åring.- Det var inte bara jag!!!
Citera
2022-08-10, 01:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja galen förödelse. Mycket surr om ATACMS men fortfarande inget som bekräftats (vad jag läst) medan vissa experter (eller om det nu är "experer") i flödena argumenterar för att det varken kan varit det eller HIMARS (med längre räckvidd). Antar att oskärheten som sprids (åtminstone i de lägre) leden och bland turistande rysk medelklass är ett giftigt vapen i sig om inte annat.

Det ligger nog i farans riktning att anta att nyförsäljningen av Lada kommer stiga nu…
Citera
2022-08-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Mitt sinne är inte sargat alls, men det är min övertygelse att Washington gillrat denna fälla för Kreml och använder Ukraina som proxykrigare för att försvaga Ryssland. Man har ju lärt sig lite om Washingtons lögner efter invasionen av Irak pga. deras ihopdiktade "massförstörelsevapen".
Lägg därtill de falska utfästelserna till Georgien att de skulle få gå med i NATO (vilket uppmuntrade slipstuggaren Saakasjvili att attackera Sydossetien). Samma strategi där att vända f.d. Sovjetrepubliker mot Ryssland för att försvaga dem.
Och likt förbannat så återupprepade du din sörja till föreskriven medicin emot vansinne! Du behöver inte försvara din dumhet sp oroa sig icke ok. Du är oavsett inget annat än en clown i ditt korkade upprepande utav konspirationer. Jag nehövs inte här för att få dig att visa det öppet, men ja, du är så välkommen för hjälpem jag gav dig
Citera
2022-08-10, 01:20
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag tror att se-på-dom är det mest pinsamma motargumentet som finns. Värdigt en 5-åring.- Det var inte bara jag!!!
Okej? Så du menar att det är Ukrainas fel att ryssar våldtar och mördar civila i Ukraina? Hur får du ihop det?
Citera
2022-08-10, 01:21
Bannlyst
Lite nya fräscha vagnar från Turkiet (!).

Förmodligen utrustade med både ABS, krockkudde och stereo.

https://twitter.com/markito0171/status/1556767990758227968
Citera
2022-08-10, 01:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Okej? Så du menar att det är Ukrainas fel att ryssar våldtar och mördar civila i Ukraina? Hur får du ihop det?
Nej, behåll din halmgubbe för dig själv.
Citera
2022-08-10, 01:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Nej, behåll din halmgubbe för dig själv.
Ok. Lite oklart meningsutbyte här måste jag säga. Menar du att de ryssar som invaderat Ukraina inte är indoktrinerade av sin psykotiske ledare, Putin?
Citera
2022-08-10, 01:26
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ok. Lite oklart meningsutbyte här måste jag säga. Menar du att de ryssar som invaderat Ukraina inte är indoktrinerade av sin psykotiske ledare, Putin?
Besvarat här:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-08-10, 01:28
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Lite nya fräscha vagnar från Turkiet (!).

Förmodligen utrustade med både ABS, krockkudde och stereo.

https://twitter.com/markito0171/status/1556767990758227968

Modellen heter Kirpi (turkiska för igelkott).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in