Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Dom försöker åtminstone inte spela tuffa genom att stava som 13-åringar.
Dom behärskar dessutom engelska till skillnad från dig som tydligen var
tvungen att google-översätta
Dom har dessutom inte
ifrågasatt rätten att försvara sig. Det verkar mest vara en populär halmgubbe men i ditt fall så skulle det inte förvåna mig om det istället är resultat av att du saknar förmåga att läsa texter som är längre än ett stycke.
Egentligen menar du att Amnesty inte behärskar engelska?
Mitt citat - för det är ju ett citat - har jag saxat direkt från Amnestys hemsida. Tredje stycket efter ingressen.
https://www.amnesty.se/aktuellt/amnesty-kommenterar-pressmeddelande-om-ukraina/
Citat:
I vårt pressmeddelande dokumenterade vi hur vi, i samtliga 19 städer och byar vi besökte, hittade exempel på ukrainska styrkor som upprättat baser precis intill där civila bodde, och därigenom potentiellt utsatt dem för risk för inkommande rysk eld. Den bedömningen gjorde vi utifrån reglerna om internationell humanitär rätt (IHL), som kräver att alla parter i en konflikt undviker att, så långt det bara är möjligt, placera militära mål inom eller i närheten av tätbefolkade områden.
Hur känns det? Att stå med kallingarna nere vid fotknölarna, bara för att du var för lat (eller för förståndshandikappad) för att googla först?
Jo, AI har absolut ifrågasatt Ukrainas rätt att försvara sig, som Ukraina
bedömer är rätt utifrån militära överväganden. AI har satt sig till doms över Ukrainas militära överväganden, utan att ha en susning om hur den faktiska situationen såg ut på marken, i ett enda av de 19 fall som man tagit upp i rapporten.
Jag märker att din argumentation långsamt trappar ner, men jag förstår det. Det an inte vara lätt att försvara en halmgubbe i 5 dar för att sen upptäcka att det inte var något annat än en - patetisk halmgubbe.