Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Ja, varför tror du att jag gillar Amnesty? Jag tycker att det verkar väldigt fördomsfullt av dig att förutsätta det bara för att jag till skillnad från dig inte fokuserar på budbäraren.
Dom påstår att dom under tre månaders tid befunnit sig på plats och bland annat intervjuat vittnen, överlevande och anhöriga till döda. Exakt vilken kompetens är det som du besitter? som dom saknar? och som behövs för det?
Jag börjar ana att du hör till den fanatiska kategorin som inte förnekar att det har hänt utan bara förnekar att det skulle vara något fel?
Amnesty saknar all adekvat kompetens på området.
Citat:
I vårt pressmeddelande dokumenterade vi hur vi, i samtliga 19 städer och byar vi besökte, hittade exempel på ukrainska styrkor som upprättat baser precis intill där civila bodde, och därigenom potentiellt utsatt dem för risk för inkommande rysk eld. Den bedömningen gjorde vi utifrån reglerna om internationell humanitär rätt (IHL), som kräver att alla parter i en konflikt undviker att, så långt det bara är möjligt, placera militära mål inom eller i närheten av tätbefolkade områden.
Jaha. Amnesty gjorde sin bedömning, Ukrainarna - som försvarar sig mot de pizz-ryzzka angreppen - gjorde en annan bedömning.
För att försvara sig i städer så behöver man vara i städer. Så enkelt är det.
Du och Amnessty kan pissa ner er, det finns ingen substans eller relevans i den där kritiken. Amnesty har ingen förmåga att bedöma vars gränsen går för "så långt det bara är möjligt".
Fullkomligt nonsensresonemang som du nu hållit på med i - 5 dar?