2022-08-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Väktartroll
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart de vet. Men det uppges som sagt vara personer inom yrket och jag är inte redo att avfärda det som troll.
Det kanske snarare är ett symtom på vad som tas in.

Tvivlar på att det ens är väktare, snarare random troll bara. Tidigare i tråden har det varit användare med liknande åsikter men mycket mer trovärdighet, de försvann jävligt fort när det kom andra OV och fördömde händelsen.

Istället har trollen hittat hit...
Citera
2022-08-08, 15:45
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Tvivlar på att det ens är väktare, snarare random troll bara. Tidigare i tråden har det varit användare med liknande åsikter men mycket mer trovärdighet, de försvann jävligt fort när det kom andra OV och fördömde händelsen.

Istället har trollen hittat hit...
Bästa är nog att ignorera.
Citera
2022-08-08, 15:48
Medlem
Citat:
Om du visar en(1) enda källa som visar att Brottsoffret hade använt droger någon gång i sitt liv så kan jag visa en miljard 100% trovärdiga källor på att ordningsvakterna var fullproppade med LSD.

Det kan ju inte vara så svårt om det står klart och tydligt, visst?

Att använda flashback som källa funkar inte jättebra i rätten...

Det är för fan allmänt känt att han uppträdde våldsamt, varför i helvete tror du flera OV behövde tillkallas haha. Jävla mongo, du vägrar verkligen ta in det i skallen eftersom du är så jävla biast och hatar auktoriteter som ni vänsterpundare alltid gör.

Mannen ska först ha attackerat folk på Sveavägen innan han gav sig på flera personer på Rådmansgatans perrong.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Mannen ska ha betett sig stökigt på perrongen och bland annat ha tacklat en kvinna.
https://www.tv4.se/artikel/3UlB0bFVPl76KockXDYRSi/man-doed-efter-ingripande-i-tunnelbanan

Är är dina källor din knarkare.
Citera
2022-08-08, 15:50
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
De har rätt att utföra våld om BO beter sig våldsamt vilket var tydligt i det här fallet. Sedan vet vi inte hur mycket motstånd BO gjorde men både säkerhetscheferna och vittnena har berättat att han betedde sig våldsamt och ofredade folk på perrongen så att ja.
Söker du problem så får du problem, sen att de ströp honom till döds var överstyr men hade BO betett sig något civilserat hade inte ens händelsen skett.

Har själv varit onykter miljontals gånger inte har jag betett mig våldsamt eller ofredat folk för det, man har ändå en mental spärr verkar som BO inte hade en sådan spärr vilket får mig att tro att han var emotionellt instabil.

Nu bor vi i Sverige och här förväntas ordningsmakten klara sin arbetsuppgift utan att ha ihjäl folk, killar med downs syndrom undantaget.
Sen vet jag inget om din ålder men det låter som att du borde kontakta en beroendemottagning beaktat ditt stora antal fyllor.
Citera
2022-08-08, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rena idyllen, påminner om Kling och Klang.
Om du tror att essensen till diskussionerna är hat mot vakter är du riktigt fel ute från början - och resten av ditt resonemang blir därefter.

Vilket tycks vara flera personers utomordentligt skeva inställning när OV tas i försvar och försök till förminskning haglar i argumentationsteknik av låg kvalitet.

Det upprepas även till leda att han minsann inte var nån oskyldig ängel, inget helgon och de mest störda ger sig på hans sörjande mor. Om att "gråtas ut" i media, om "mammas lilla gosse."
Du är en av dem. Du som är "fd. OV, hundförare samt Väktare". Hade du tillhört min yrkesgrupp hade jag inte varit nådig verbalt för det är inte ett normalt resonemang du för.

Det är påverkansförsök att få fokus på de han gett sig på - troligen ännu ett klent försök att legalisera det som sen sker.
Föregående förlopp är inte ens klarlagt, ej heller antal angripna personer.

▪️Det är ingen som anser att ordningsvakter inte behövs.

▪️Det är ingen som anser att poliser inte behövs.

▪️Det är ingen som ser honom som en ängel.

▪️ Det är ingen som anser att det är ok att en agiterad, utåtagerande person ger sig på andra resenärer.

▪️Det är ingen som inte anser de skulle ingripit.

Frågan är HUR det skett med tanke på filmen.

Det diskuteras även problematik som finns kring ordningsvakter.

Allt från kompetens, låg utbildningsnivå, om det är systemfel, en skev kåranda med för hög tolerans för felaktigheter och dåraktigt försvar etc etc.
Det finns mycket bra ordningsvakter men rötägg ställer till för resten. De hörs och ses mest. De utmärker sig, har felaktigt beteende, bemötande, människosyn och agerar i värsta fall bortom befogenheter.
De skämmer ut resten.

Omhuldas detta via att komma med dåraktiga bortförklaringar när en person dött vid ingripande och två de facto är misstänkta för grov vållande till annans död - så kommer knappast yrkets status förbättras.

"Beter man sig illa, så får man skylla sig själv."

Det primitiva synsättet öga mot öga, tand för tand passade säkert på medeltiden.
Eftersom det här berör ett dödsfall under yrkesutövning är ditt resonemang än mindre lämpligt.

Det här stycket som du skrev är väl enda som jag verkligen håller med dig om allt det andra, egentligen bara svammel. Som en rent subjektiva.

Men jag håller med dig om att även på den tiden när jag jobbade så fanns det rötägg inom det här yrket. Men ofta var det sådana som var bara utbildade av polisen. De jobbade aldrig som anställda på ett säkerhetsföretag som Securitas där jag själv var.
De här större bevakningsföretagen är ganska noggranna med vilka människor de anställer, även om det kommer in en och annan som inte ska vara där så brukar de kunna försvinna ganska snabbt igen.

Och vet vad det riktigt tragiska och samtidigt roliga är? Just de här som får kicken från säkerhetsbolaget. Flertalet av dom har idag arbete som poliser i Sverige.

Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa får man räkna med att det får konsekvenser och det är någonting som jag själv lärt mina egna barn också. Någonting som jag tror att dagens föräldrar lite grann glömmer bort och lära sina barn att visa hänsyn till andra människor.

Det är väl just därför som man tycker att den här lilla mamman inte skulle gå ut så hårt i Expressen och börjar anklaga vakterna att de skulle titta henne i hennes ögon? Jag kan titta lilla mamma i ögonen och berätta för henne att hade inte hennes jävla son varit en fyllskalle så hade han aldrig råkat ut för det här och lilla älskade sonen hade varit i livet.

Så lilla mamma: " Hade du haft ordentlig normal uppfostran på din son och lärt honom att inte springa runt och dricka massa sprit och slå på oskyldiga människor så hade han varit i livet idag. Skyller inte på vakterna, utan skyll på dig själv -Tack vare din brist på uppfostran?"
Citera
2022-08-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
.
Jag har läst alla de där länkarna och det står ingenstans att mannen använt droger, du får prova igen och leta lite bättre!

Som sagt, om du hittar en enda trovärdig källa på att mannen använt droger så ska jag kontra med 500 biljarder olika källor i form av 100% trovärdiga vittnesmål ifrån olika myndigheter såsom NASA och FBI, på att ordningsvakterna var fullsproppade med LSD, var helt nakna förutom alienmasker och gick runt med laservapen tunnelbanan och sjöng på jussu björlings "oh helga natt".

Om du inte kan hitta en källa alls så kanske du ska sluta ljuga?
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-08 kl. 16:10.
Citera
2022-08-08, 15:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Det här stycket som du skrev är väl enda som jag verkligen håller med dig om allt det andra, egentligen bara svammel. Som en rent subjektiva.

Men jag håller med dig om att även på den tiden när jag jobbade så fanns det rötägg inom det här yrket. Men ofta var det sådana som var bara utbildade av polisen. De jobbade aldrig som anställda på ett säkerhetsföretag som Securitas där jag själv var.
De här större bevakningsföretagen är ganska noggranna med vilka människor de anställer, även om det kommer in en och annan som inte ska vara där så brukar de kunna försvinna ganska snabbt igen.

Och vet vad det riktigt tragiska och samtidigt roliga är? Just de här som får kicken från säkerhetsbolaget. Flertalet av dom har idag arbete som poliser i Sverige.

Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa får man räkna med att det får konsekvenser och det är någonting som jag själv lärt mina egna barn också. Någonting som jag tror att dagens föräldrar lite grann glömmer bort och lära sina barn att visa hänsyn till andra människor.

Det är väl just därför som man tycker att den här lilla mamman inte skulle gå ut så hårt i Expressen och börjar anklaga vakterna att de skulle titta henne i hennes ögon? Jag kan titta lilla mamma i ögonen och berätta för henne att hade inte hennes jävla son varit en fyllskalle så hade han aldrig råkat ut för det här och lilla älskade sonen hade varit i livet.

Så lilla mamma: " Hade du haft ordentlig normal uppfostran på din son och lärt honom att inte springa runt och dricka massa sprit och slå på oskyldiga människor så hade han varit i livet idag. Skyller inte på vakterna, utan skyll på dig själv -Tack vare din brist på uppfostran?"
Visst är det så men du menar alltså på fullaste allvar att påföljden för ett övertramp (grovt, medges) ska vara strypning av två UFC-idioter? Hoppas aldrig dina kids får ett psykbryt någon gång då... och nej, hur väl du än uppfostrat dina barn finns alltid risken att det går fel nån enstaka gång...
Citera
2022-08-08, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Visst är det så men du menar alltså på fullaste allvar att påföljden för ett övertramp (grovt, medges) ska vara strypning av två UFC-idioter? Hoppas aldrig dina kids får ett psykbryt någon gång då... och nej, hur väl du än uppfostrat dina barn finns alltid risken att det går fel nån enstaka gång...

Självklart är det så som du säger att man kan väl aldrig säga någonting om framtiden om man gör så gott man kan med uppfostran så kan man ju försöka i varje fall att minimera. Risken eller chansen att de kommer i slagsmål med rättsväsendet?

Jag vet inte riktigt vad du funderar på att de ska bli dömda för, men om det är dråp eller mord så tror jag inte att det kommer att bli det.
ÄVEN om man aldrig får röra nacken, sitta på ryggen eller pressa ett knä i ryggen på en omhändertagen. Så kan det hända i stundens hetta.
Citera
2022-08-08, 16:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Självklart är det så som du säger att man kan väl aldrig säga någonting om framtiden om man gör så gott man kan med uppfostran så kan man ju försöka i varje fall att minimera. Risken eller chansen att de kommer i slagsmål med rättsväsendet?

Jag vet inte riktigt vad du funderar på att de ska bli dömda för, men om det är dråp eller mord så tror jag inte att det kommer att bli det.
ÄVEN om man aldrig får röra nacken, sitta på ryggen eller pressa ett knä i ryggen på en omhändertagen. Så kan det hända i stundens hetta.
Risken för att ens kids hamnar i klammeri med rättsväsendet är minimal, men att hamna på OV:s skitlista tror jag inte kräver så mycket. Jag har ju ofta sett vad det är för poserande chimpanser som jobbar runt Gullmars och Medis.

Vad de här två idioterna borde dömas för är grovt vållande; förstås.
Citera
2022-08-08, 16:14
Medlem
Citat:
Det har nämnts hundra gånger i tråden att han var en pundare
Och det har även "nämnts i tråden" att ordningsvakterna var fullproppade med LSD, var helt nakna förutom alienmasker och gick runt med laservapen tunnelbanan och sjöng på Jussu Björlings "oh helga natt".

Stämmer det också menar du?
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-08 kl. 16:17.
Citera
2022-08-08, 16:15
Medlem
Citat:
Och det har även "nämnts i tråden" att ordningsvakterna var fullproppade med LSD, var helt nakna förutom alienmasker och gick runt med laservapen tunnelbanan och sjöng på jussu björlings "oh helga natt".

Stämmer det också menar du?

Igen, whataboutism från din sida. Du kommer ingenstans med det din sönderknarkade apa. Faktum kvarstår, OV är släppta och de gjorde helt rätt givetvis som satte stopp för denna psykopatknarkare. Sen att du sitter och grinar här för att din knarkarbrorsa är död, det skiter jag i.
Citera
2022-08-08, 16:16
Medlem
Citat:
Igen, whataboutism från din sida. Du kommer ingenstans med det din sönderknarkade apa. Faktum kvarstår, OV är släppta och de gjorde helt rätt givetvis som satte stopp för dina psykopatknarkare. Sen att du sitter och grinar här för att din knarkarbrorsa är död, det skiter jag i.
Du har ingen källa på att Brottsoffret hade använt droger va? Varken då eller någonsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in