2022-08-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vågat skrivet från dig med 6 fingrar på varje hand.

Nä inte direkt, eller jo lite!
Brukar bara skriva sånt jag kan backa upp, nu kan jag ju inte backa upp det där med ditt arvsanlag, men nog faan känns det som att inavelskoefficienten är mkt hög i ditt fall!

Snälla mod radera lite OFF T, o även detta, det bidrar inget längre
Citera
2022-08-08, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Väldigt få klagomål indikerar ju även det din syn på branschen, noll klagomål borde du haft för att gjort något rätt, du var säkert i branschen en kort tid oxå så nää det säger nog mer om att du inte var så långt efter dessa 2 avarter!

När man hör dig så inser man att den skutan kommer inte kunna vändas den är på väg mot fler katastrofer

Det känns ju liksom som det inte lönt och försöker diskutera mer för att ni har redan redan bilder klara följer. Hur branschen fungerar. Så det är liksom inte lönt? Men jag tänker i varje fall berätta hur trevliga människor är. Och därför säger jag bara som så här att det är inte bara en sida av myntet.

Beter man sig illa, så får man skylla sig själv. Det gör faktiskt ont att vara idiot.

Nej, jag var faktiskt ganska länge i branschen. Jag vet inte om du läste den, men jag var både ordningsvakt, väktare och hundförare så att jag har varit x antal år i branschen.
Så jag skulle säga att jag har ganska god insyn.

Då kan vi också som avslutning berätta att jag tror att det var under den här perioden som mitt förakt för människor det växte till den graden av förakt att jag idag faktiskt inte tål att ha med er att göra alls.

hellre att Tvåhundra normala människor får gå hem på en lördagskväll. Utan att ha blivit slagna av en jävla finne. Än att en finne dör.

Tingsrätten kommer att göra precis som man brukar göra. Man tittar först hur många gånger ordningsvakterna har varit inblandade i saker och ting och hur många gånger de har blivit dömda.

Och sen kommer de att titta på det så kallade brottsoffret, även kallat "finnen" han har varit inblanad i många incidenter. Sedan tror jag att det faktiskt är ganska. Klart och färdigt.

Jag satsar på OV kommer gå fria. Ni som gråter får fortsätta göra det i tråden.

Tror detta är en generationsgrej. Ni yngre idag har aldrig fått lära er acceptera ett nej och därför skall ni tjafsa emot och då brister det till sist även för en rutinerad vakt.

Lär er ta ett nej från en man i uniform eller så kanske det är eran tur nästa gång, Livet kommer bli lättare för er om ni börjar lära er att ni inte kan eller får bete er hur som helst.
Citera
2022-08-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Genuint nyfiken på din källa att han var en psykotisk knarkare?
Strunta i denna korkade polack. Han är här enbart för att störa och provocera fram känslomässiga svar.
Citera
2022-08-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Haha din patetiska whataboutism funkar inte. Fakta - den avlidna var en våldsam pundare. Vilken fakta har du om OV i det här fallet? Nej just det din löjliga vänsteraktivist. Försök inte legitimisera din döda knarkarkompis beteende.
Ditt trollande funkar inte heller särskilt bra.

Faktan att OV var påverkad är samma fakta som du har om att Brottsoffret var påverkat, nämligen personens beteende.
OVs beteende har fått en människa död medans brottsoffret enbart antas ha misshandlat folk, så OV måste väl ha varit ännu mer påverkad då?

Citat:
Det är alltmänt känt och har rapporterats i otaliga medier och vittnen. Knappast något som är disputed ditt jävla ägg.
Den uppgiften kommer enbart ifrån VDn på CSG, ingen annanstans.
Citera
2022-08-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson

Lär er ta ett nej från en man i uniform eller så kanske det är eran tur nästa gång, Livet kommer bli lättare för er om ni börjar lära er att ni inte kan eller får bete er hur som helst.
Kräk i uniform menar du nog...
Sen så är det faktiskt så att ni jobbar för oss inte emot oss som ni verkar inbilla er..
Citera
2022-08-08, 15:21
Avslutad
Citat:
Haha undrar vem som trollar. Var är din källa? Trust me bro?

Det står KLART OCH TYDLIGT I ALLA MEDIER VAD SOM HAR HÄNT

Mannen ska först ha attackerat folk på Sveavägen innan han gav sig på flera personer på Rådmansgatans perrong. Expressen.se.

Det krävs inte ens 2 hjärnceller att förstå att OV ingrep för att han var en dum jävla våldsam knarkare. Men eftersom du knarkat bort alla dina resterande hjärnceller så förstår jag att det inte går in

Tack!
Ja då är det alltså bekräftat att finnen gick bärsärk redan innan OVfick tag i honom. Mina sympatier för honom och lilla mamma = noll

Det är sånt här rätten kommer att titta på också när de ska döma i fallet.
Citera
2022-08-08, 15:22
Medlem
Citat:
Haha undrar vem som trollar. Var är din källa? Trust me bro?

Det står KLART OCH TYDLIGT I ALLA MEDIER VAD SOM HAR HÄNT

Mannen ska först ha attackerat folk på Sveavägen innan han gav sig på flera personer på Rådmansgatans perrong. Expressen.se.

Det krävs inte ens 2 hjärnceller att förstå att OV ingrep för att han var en dum jävla våldsam knarkare. Men eftersom du knarkat bort alla dina resterande hjärnceller så förstår jag att det inte går in
Om du visar en(1) enda källa som visar att Brottsoffret hade använt droger någon gång i sitt liv så kan jag visa en miljard 100% trovärdiga källor på att ordningsvakterna var fullproppade med LSD.

Det kan ju inte vara så svårt om det står klart och tydligt, visst?
Citat:
Tack!
Ja då är det alltså bekräftat att finnen gick bärsärk redan innan OVfick tag i honom. Mina sympatier för honom och lilla mamma = noll

Det är sånt här rätten kommer att titta på också när de ska döma i fallet.
Att använda flashback som källa funkar inte jättebra i rätten...
Citera
2022-08-08, 15:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej förstår den ej faktiskt.

Jag hade ett arbete och det var se till så det var lugnt och stilla i butikerna där jag gick. vilket det faktiskt också var
De alkisar man kastade ut gjorde man dör de bröt mot reglerna och det är inget jag ångrar. Följ reglerna eller åk ut. Valet är ditt eget.

Som sagt. Fick nog faktiskt känslan av att de flesta som var butiksägare var ganska nöjda med oss och så även vanliga barn familjer som ville handla i lugn och ro.

Var alltid hygglig mot knarkarna på toaletterna
. Bad dem snällt sopa ihop skiten och sedan lämna stället. Jag kunde ju egentligen gripit dem och ringt polisen. Men som polisen brukade säga. De släpps ändå efter någon timme och är tillbaka igen. De har liksom inget att förlora. Så varför skall jag då ordna onödigt problem för både polisen och knarkarna?

Fick även känslan att narkomanerna till sist respekterade de flesta av oss OV.

De människor som avskydde oss var oftast blattar och fulla Svenssons på helgerna och att jag lyfte ut dem i örat är inget jag ångrar.
Rena idyllen, påminner om Kling och Klang.
Citat:
Ni kanske skall ta er en titt själva i spegeln. Vad skulle ni gjort istället då om vakterna inte funnits där?
Skulle det vara bättre om det sprang 100 fulla finnar och lekte jävel i tunnelbanan?
Tänk lite innan ni yttrar er.

Självklart är det tråkigt att han dog men (..)
Om du tror att essensen till diskussionerna är hat mot vakter är du riktigt fel ute från början - och resten av ditt resonemang blir därefter.

Vilket tycks vara flera personers utomordentligt skeva inställning när OV tas i försvar och försök till förminskning haglar i argumentationsteknik av låg kvalitet.

Det upprepas även till leda att han minsann inte var nån oskyldig ängel, inget helgon och de mest störda ger sig på hans sörjande mor. Om att "gråtas ut" i media, om "mammas lilla gosse."
Du är en av dem. Du som är "fd. OV, hundförare samt Väktare". Hade du tillhört min yrkesgrupp hade jag inte varit nådig verbalt för det är inte ett normalt resonemang du för.

Det är påverkansförsök att få fokus på de han gett sig på - troligen ännu ett klent försök att legalisera det som sen sker.
Föregående förlopp är inte ens klarlagt, ej heller antal angripna personer.

▪️Det är ingen som anser att ordningsvakter inte behövs.

▪️Det är ingen som anser att poliser inte behövs.

▪️Det är ingen som ser honom som en ängel.

▪️ Det är ingen som anser att det är ok att en agiterad, utåtagerande person ger sig på andra resenärer.

▪️Det är ingen som inte anser de skulle ingripit.

Frågan är HUR det skett med tanke på filmen.

Det diskuteras även problematik som finns kring ordningsvakter.

Allt från kompetens, låg utbildningsnivå, om det är systemfel, en skev kåranda med för hög tolerans för felaktigheter och dåraktigt försvar etc etc.
Det finns mycket bra ordningsvakter men rötägg ställer till för resten. De hörs och ses mest. De utmärker sig, har felaktigt beteende, bemötande, människosyn och agerar i värsta fall bortom befogenheter.
De skämmer ut resten.

Omhuldas detta via att komma med dåraktiga bortförklaringar när en person dött vid ingripande och två de facto är misstänkta för grov vållande till annans död - så kommer knappast yrkets status förbättras.

"Beter man sig illa, så får man skylla sig själv."

Det primitiva synsättet öga mot öga, tand för tand passade säkert på medeltiden.
Eftersom det här berör ett dödsfall under yrkesutövning är ditt resonemang än mindre lämpligt.
Senast redigerad av develi 2022-08-08 kl. 15:39.
Citera
2022-08-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Föregående förlopp är inte ens klarlagt, ej heller antal angripna personer.

▪️Det är ingen som anser att ordningsvakter inte behövs.

▪️Det är ingen som anser att poliser inte behövs.

▪️Det är ingen som ser honom som en ängel.

▪️ Det är ingen som anser att det är ok att en agiterad, utåtagerande person ger sig på andra resenärer.

▪️Det är ingen som inte anser de skulle ingripit.

Frågan är HUR det skett med tanke på filmen.
De vet det mycket väl, de är ute efter att trolla bara, därför använder de halmguibbar.
Citera
2022-08-08, 15:42
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
De vet det mycket väl, de är ute efter att trolla bara, därför använder de halmguibbar.
Väktartroll
Citera
2022-08-08, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Klart de vet. Men det uppges som sagt vara personer inom yrket och jag är inte redo att avfärda det som troll.
Det kanske snarare är ett symtom på vad som tas in.
Citera
2022-08-08, 15:43
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Pratar du om BO i det aktuella fallet (vilket jag antar då annat är irrelevant här) så omhändertogs han inte enligt LOB?. Han greps väl för våld mot tjänsteman och misshandel?.

Nej, jag talade om ett helt annat fall vilket är tydligt om man läst tråden. Relevansen till aktuell händelse är för att visa hur illa somliga ordningsvakter sköter sitt jobb.

Brottsoffret i aktuellt fall varesig greps eller omhändertogs, han dödades på ett synnerligen onödigt sätt. Jag vet inte hur många aggressiva personer jag lyckats lugna genom åren men så har ju inte jag heller försökt lugna någon med våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in